2014-05-24, 18:51
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Skjutningar i Göteborg är vardagsmat. Skjutningar vid ministerbesök i Västeuropa är sällsynta.

I Marseille er der flere skjutninger per indb/år end i Gbg, så vi er ikke alene
Senast redigerad av Balkan-King 2014-05-24 kl. 19:19.
Citera
2014-05-24, 18:53
Medlem
Fjodorovs avatar
Vem vinner på det här?
Citera
2014-05-24, 19:04
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nevlec
Du svarade dock inte på min fråga om det har skett förr att ett judiskt museum eller en anknytning som är relaterad till judar/judendomen som blivit attackerad av icke judar?

Sorry, jag uppfattade frågan som retorisk, jag trodde inte att man kunde ha missat tidigare jihadyttringar. Men jag nämnde Merah som exempel, och nu har jag googlat åt dig:
http://en.wikipedia.org/wiki/Toulouse_and_Montauban_shootings

Sådana här händelser brukar drunkna i det ständigt pågående "antisemitism!"-bruset från intresseorganisationer i det kränkningsindustriella komplexet (bomber, skjutningar och knivhuggningar försvinner bland krigsrubriker om "Hakkors målat på dörr! - Sarnecky chockkränkt av bild!"). Massmedia gillar dessutom inte att skriva om våldsmännens kopplingar till FoTR.
Citera
2014-05-24, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Sorry, jag uppfattade frågan som retorisk, jag trodde inte att man kunde ha missat tidigare jihadyttringar. Men jag nämnde Merah som exempel, och nu har jag googlat åt dig:
http://en.wikipedia.org/wiki/Toulouse_and_Montauban_shootings

Sådana här händelser brukar drunkna i det ständigt pågående "antisemitism!"-bruset från intresseorganisationer i det kränkningsindustriella komplexet (bomber, skjutningar och knivhuggningar försvinner bland krigsrubriker om "Hakkors målat på dörr! - Sarnecky chockkränkt av bild!"). Massmedia gillar dessutom inte att skriva om våldsmännens kopplingar till FoTR.

Jo det vet jag svårt att undgå alla pågående antisemitism som du säger, men jag tycker att det är judarnas fel då dom själva valde att släppa på gränserna och ta in hundratusentals muslimer. Jag läste lite om händelsen i frankrike, kan inte förstå att jag missat det, nåväl får tacka för dina svar. Vad tror du var själva målet med attacken? Vice premiärministern eller så fint som aftonbladet fick det att se ut som ''ett terrorattentant'' hehe
Citera
2014-05-24, 19:16
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Förutom de mindre attackerna mot synagogor och judiska föreningar som verkar öka i Europa just nu så kommer jag att tänka på två fall som inträffat de senaste åren:

Verkar som problemen med islamister i Brussel har funnits ett tag

Add Brussels to the List of Where Jews Need to Hide. Again.
http://www.jewishpress.com/news/add-brussels-to-the-list-of-where-jews-need-to-hide-again/2013/08/16/
Citera
2014-05-24, 19:22
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender

http://www.jewishpress.com/news/add-brussels-to-the-list-of-where-jews-need-to-hide-again/2013/08/16/

Der har altid funits många nordafrikanere i Bryssel, dom snakker fransk från barnsben. Zionisterne påtager sig straks offermentalitet, hvilket er helt uventet
Senast redigerad av Balkan-King 2014-05-24 kl. 19:24.
Citera
2014-05-24, 19:34
Medlem
Adonirams avatar
Det är förvisso ett judiskt museum, men utan något annat känns det inte som den naturligaste terrorplatsen, då borde väl en synagoga varit "bättre".

Men var det någon särskild utställning, om judisk rätt till Israel eller om belgiska nazister under andra världskriget, då kan jag förstå det.

Annars känns vice premiärministern som ett mål.

Edit: Kollade pågående utställningar, verkar inte vara något som skulle hetsa upp någon.
Senast redigerad av Adoniram 2014-05-24 kl. 19:39.
Citera
2014-05-24, 19:34
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender

Det finns fler exempel på det i den här videon, som ska ha gjorts av en judisk man som valt att flytta från Belgien till USA på grund av antisemitism:

https://www.youtube.com/watch?v=A_LFf6_I39o&feature=youtu.be
Citera
2014-05-24, 19:47
Medlem
EvilGs avatar
Enligt Rapport hade dådet antisemitiska motiv.

Ministern som det handlar om är inrikesministern Joëlle Milquet, CDh (kristdemokrater).
Citera
2014-05-24, 19:49
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nevlec
... men jag tycker att det är judarnas fel då dom själva valde att släppa på gränserna och ta in hundratusentals muslimer.

Jag antar att du med "judarna" egentligen menar "den andel av judarna i västvärldens massmediala, kulturella, akademiska och politiska sfärer som är kulturmarxister, en andel vars proportionella storlek sannolikt är samma som motsvarande andel kulturmarxistiska ickejudar i samma sfärer." Huruvida dödsoffren i detta fall hörde till den kategorin judar är mig obekant, och tills det bevisas så riktar jag inga beskyllningar mot någon annan än GM och hans eventuella sponsorer och uppviglare.

Menar du inte det så var det bara ointressant judenojande, och jag får tacka för diskussionen. Bland de europeiska folken är det väl med ditt resonemang mest av allt svenskarnas fel (alltså svenskarna som etniskt kollektiv, inte bara de svenskar som är kulturmarxister) att vi erbjuds så mycket MENAitiskt underhållningsvåld. Vi svenskar har i så fall tillsammans och i uträknat och illvilligt samförstånd släppt in flest grottmänniskor, och om även det var "judarnas" fel så måste ju vi svenskar vara gemensamt skyldiga till att ha släppt in även dem.
Citera
2014-05-24, 20:08
Medlem
JumpingJacks avatar
Det var en mycket intressant "felsägning" av Brysselkorren i Rapport ikväll:

"Spänningarna har ökat i det belgiska samhället. Bara för några veckor sedan var det sammandrabbningar mellan den islam... den israelkritiska komikern Dieudonne från Frankrike som manifesterade här i Bryssel med högerextrema. Så spänningen har ökat definitivt de sista veckorna."

En ska vara gripen, obekräftade uppgifter enligt Rapport. Det ska bli intressant att se vad namnet på GM är.
Citera
2014-05-24, 20:09
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Eftersom du tycks ifrågasätta något för allmänheten uppenbart, vad menar du med liknande?

Jihad mot Bryssels judiska museum? Nej, det har jag inte hört talas om förr.
Jihad mot institutioner med judisk anknytning? Ja, självklart. Den som har bott under en sten kan ju googla Mohammed Merah för ett färskt exempel på antijudisk jihad i den frankofona kultursfären.

Vad är det som börjar? Islam och dess eviga krig uppstod på 600-talet. I Europa har vi massimporterat och understött dyngan i ett halvsekel.

Visst, även om det är osannolikt så kan det ju vara "nazister som ligger bakom attacken" (se signatur). Jag är tveksam.

Odds:
Fredens och Toleransens Religion 1,1
Vanlig galning 4,0
Galen nazist 8,0
Frisk nazist 110,0
Andra politiska skäl 20,0

Edit:
Först nu fattade jag att vice premiärministern fanns på plats, så tills vidare höjer vi oddsen för FoTR till 1,5 och sänker dem för Andra politiska skäl till 15,0.

Terrorister och islamofober är lika dumma och ovetande om islams läror har det visat sig.

(Finns det ens någon misstänkt?)
Senast redigerad av -DaRude- 2014-05-24 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in