2014-05-24, 18:11
Medlem
Är det inte möjligt att Didier Reynders var måltavlan? Som utrikesminister är han den som företrätt Belgien i konflikten mellan Israel och Palestina.
Citera
2014-05-24, 18:13
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Är det inte möjligt att Didier Reynders var måltavlan? Som utrikesminister är han den som företrätt Belgien i konflikten mellan Israel och Palestina.

Hur är hans ställning i frågan?

Antingen så är det Reynders ståndpunkt som kan vara motiveringen, om han var i närheten det vill säga.
Eller så kan det ha att göra med EU-valet.

Vi får avvakta.
Citera
2014-05-24, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger

Det var även han som tillkallade på polis då han var ett ögonvittne
Citera
2014-05-24, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Hur är hans ställning i frågan?

Antingen så är det Reynders ståndpunkt som kan vara motiveringen, om han var i närheten det vill säga.
Eller så kan det ha att göra med EU-valet.

Vi får avvakta.

Belgien förespråkar tvåstatslösning har jag för mig.
Citera
2014-05-24, 18:24
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nevlec
Ni som påstår att det har skett liknande attacker/mord innan, kan ni hänvisa till någon källa

Eftersom du tycks ifrågasätta något för allmänheten uppenbart, vad menar du med liknande?

Jihad mot Bryssels judiska museum? Nej, det har jag inte hört talas om förr.
Jihad mot institutioner med judisk anknytning? Ja, självklart. Den som har bott under en sten kan ju googla Mohammed Merah för ett färskt exempel på antijudisk jihad i den frankofona kultursfären.

Citat:
Det här är kanske början på något intressant.

Vad är det som börjar? Islam och dess eviga krig uppstod på 600-talet. I Europa har vi massimporterat och understött dyngan i ett halvsekel.

Visst, även om det är osannolikt så kan det ju vara "nazister som ligger bakom attacken" (se signatur). Jag är tveksam.

Odds:
Fredens och Toleransens Religion 1,1
Vanlig galning 4,0
Galen nazist 8,0
Frisk nazist 110,0
Andra politiska skäl 20,0

Edit:
Först nu fattade jag att vice premiärministern fanns på plats, så tills vidare höjer vi oddsen för FoTR till 1,5 och sänker dem för Andra politiska skäl till 15,0.
Senast redigerad av S-hund temporär 2014-05-24 kl. 18:28.
Citera
2014-05-24, 18:32
Medlem
Citat:
Det var även han som tillkallade på polis då han var ett ögonvittne

Det var just det jag hade i åtanke. Att det inte är en slump att det skedde när han var på besök.
Citera
2014-05-24, 18:38
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
  • Tre skjutna i Bryssel och det kommer på förstasidorna, direktsändningar och Flash-meddelanden på mobilerna från både Aftonbladet och SVT.
  • Tre skjutna i Göteborg och det står en notis på sidan 12.
Vad är det som är gör den här nyhetsvärderingen?
Citera
2014-05-24, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Eftersom du tycks ifrågasätta något för allmänheten uppenbart, vad menar du med liknande?

Jihad mot Bryssels judiska museum? Nej, det har jag inte hört talas om förr.
Jihad mot institutioner med judisk anknytning? Ja, självklart. Den som har bott under en sten kan ju googla Mohammed Merah för ett färskt exempel på antijudisk jihad i den frankofona kultursfären.

Vad är det som börjar? Islam och dess eviga krig uppstod på 600-talet. I Europa har vi massimporterat och understött dyngan i ett halvsekel.

Visst, även om det är osannolikt så kan det ju vara "nazister som ligger bakom attacken" (se signatur). Jag är tveksam.

Odds:
Fredens och Toleransens Religion 1,1
Vanlig galning 4,0
Galen nazist 8,0
Frisk nazist 110,0
Andra politiska skäl 20,0

Edit:
Först nu fattade jag att vice premiärministern fanns på plats, så tills vidare höjer vi oddsen för FoTR till 1,5 och sänker dem för Andra politiska skäl till 15,0.

Helvete människa lugna ner dig jag ifrågasatte ingenting jag är inte så värst insatt i ämnet därav var min fråga kanske lite frånvarande. Du svarade dock inte på min fråga om det har skett förr att ett judiskt museum eller en anknytning som är relaterad till judar/judendomen som blivit attackerad av icke judar?
Citera
2014-05-24, 18:42
Medlem
hundensårs avatar
Om EU-valet genomförs som planerat imorgon är en gissning att islamkritiska partier nu lär få en rejäl skjuts.

Dock har åtminstone ett parti redan meddelat att de avbryter sin valkampanj.
Senast redigerad av hundensår 2014-05-24 kl. 18:56.
Citera
2014-05-24, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
  • Tre skjutna i Bryssel och det kommer på förstasidorna, direktsändningar och Flash-meddelanden på mobilerna från både Aftonbladet och SVT.
  • Tre skjutna i Göteborg och det står en notis på sidan 12.
Vad är det som är gör den här nyhetsvärderingen?

Skjutningar i Göteborg är vardagsmat. Skjutningar vid ministerbesök i Västeuropa är sällsynta.
Citera
2014-05-24, 18:50
Medlem
Balkan-Kings avatar
Det er meget trist at folk nu sætter denne voldsdåd sammen med Islam, når apertheit- och okuppationsstaten Israel har frikort til daglige bombetogter, vejkontroller, arresteringer, trotyr och jordstöld mod det Palæstinesiske folk.

Længe leve Palæstina.
Senast redigerad av Balkan-King 2014-05-24 kl. 18:54.
Citera
2014-05-24, 18:51
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Helvete människa lugna ner dig jag ifrågasatte ingenting jag är inte så värst insatt i ämnet därav var min fråga kanske lite frånvarande. Du svarade dock inte på min fråga om det har skett förr att ett judiskt museum eller en anknytning som är relaterad till judar/judendomen som blivit attackerad av icke judar?

Förutom de mindre attackerna mot synagogor och judiska föreningar som verkar öka i Europa just nu så kommer jag att tänka på två fall som inträffat de senaste åren:

Morden i Toulouse:
(FB) Tråden om skjutningarna i Toulouse - misstänkte Mohammed Merah nu rapporterad död

Ett annat aktuellt fall är den döde Bostonbombaren Tamerlan Tsarnaev som misstänks ha mördat tre judiska män på tioårsdagen av 9/11:
en.wikipedia.org/wiki/2011_Waltham_triple_murder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in