2014-05-22, 23:53
Medlem
PixelPiratens avatar
Kan nån förklara skillnaden mellan hasch och cannabis? Är det nån skillnad i styrka och rus?
Har rökt gräs innan och ska prova hasch med 2 andra som aldrig ens provat gräs. Bör dom vara oroliga?
Citera
2014-05-23, 00:01
Medlem
VonBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av budgetedgem
det var min 3 gång jag hade köpt av han. men det är för djävligt. kan inte snacka heller med han eftersom han känner brorsan och då kommer jag bli busted och säkert åka på stryk av brosan

Värsta din bror kommer göra är att be dig om en andel av ditt weed varje gång du köper. Inte som att du köpt tjack liksom.
Citera
2014-05-23, 07:43
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Kan nån förklara skillnaden mellan hasch och cannabis? Är det nån skillnad i styrka och rus?
Har rökt gräs innan och ska prova hasch med 2 andra som aldrig ens provat gräs. Bör dom vara oroliga?

Bra hasch är väldigt potent, men det innehåller samma ämnen som ditt gräs. Kort och gott kan man väl kalla det ett koncentrat, man tar vara på godsakerna och minskar volymen på rökat.

Inget att oroa sig för, bara att mecka med förstånd. Mecka inte en fet och rök ner vännerna, rulla typ 2st som är lagom så kan ni tända nr2 om den första inte räckte.
Citera
2014-05-23, 15:39
Medlem
Hej! Jag sitter i skrivande stund och ska röka lite cannabis. Efter mycket om och men så lyckades jag mecka ihop en joint till slut. Min taktik är att röka 2-3 djupa bloss, släcka jointen vänta 20-30 min och sedan fortsätta om jag inte känner någon effekt.

Låter det bra?

Edit: Förresten, när jag tillverkade min roach så använde jag en bit av förpackningen från rizzlan. Hela den sidan som det står "Rizzla" på. Borde jag ha använt en mindre bit kanske? Nu var den lite klumpig och svår att rulla.
Senast redigerad av Pihlman 2014-05-23 kl. 15:50.
Citera
2014-05-23, 15:49
Medlem
CrippledJoins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pihlman
Hej! Jag sitter i skrivande stund och ska röka lite cannabis. Efter mycket om och men så lyckades jag mecka ihop en joint till slut. Min taktik är att röka 2-3 djupa bloss, släcka jointen vänta 20-30 min och sedan fortsätta om jag inte känner någon effekt.

Låter det bra?

Det låter bra tycker jag. Bättre att börja lugnt så att säga. Men skulle nog säga att en kvart räcker. Återkom gärna med resultatet!
Citera
2014-05-23, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrippledJoin
Det låter bra tycker jag. Bättre att börja lugnt så att säga. Men skulle nog säga att en kvart räcker. Återkom gärna med resultatet!

Ja, nu jävlar börjar det kännas lite gött i alla fall. I början så var jag väldigt törstig men den senaste "hiten" fick mitt huvud att börja snurra ordentligt. Ligger i soffan nu med lite Primal Scream.
Citera
2014-05-23, 20:21
Medlem
För den som är nyfiken så kan jag säga att det gick väldigt bra för att vara första gången (trots att jag är kass på att rulla). Ruset som jag fick var väldigt behagligt, trött men samtidigt väldigt nöjd på samma gång. Nu ska jag hugga in på en till.
Citera
2014-05-23, 21:00
Medlem
perhammars avatar
Citat:

Alltså vem fan har en taktik när man ska röka. rök tills du känner dig nöjd. svårt.
Citera
2014-05-23, 23:42
Medlem
Atesslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av budgetedgem
det var min 3 gång jag hade köpt av han. men det är för djävligt. kan inte snacka heller med han eftersom han känner brorsan och då kommer jag bli busted och säkert åka på stryk av brosan

Du tror inte det blir så att din bror slår han som säljer weed till dig? Du är ju hans lillebror, han skall skydda inte slå.
Citera
2014-05-24, 02:38
Citat:
Ursprungligen postat av Atessla
Du tror inte det blir så att din bror slår han som säljer weed till dig? Du är ju hans lillebror, han skall skydda inte slå.

blir både och nog
Citera
2014-05-24, 10:51
Medlem
CrippledJoins avatar
Citat:
Ja, nu jävlar börjar det kännas lite gött i alla fall. I början så var jag väldigt törstig men den senaste "hiten" fick mitt huvud att börja snurra ordentligt. Ligger i soffan nu med lite Primal Scream.

Ja vatten är nästan ett måste, kan även vara trevligt med något att äta. Lycka till i fortsättningen
Citera
2014-05-24, 14:29
Medlem
Citat:

Låter det bra?

Edit: Förresten, när jag tillverkade min roach så använde jag en bit av förpackningen från rizzlan. Hela den sidan som det står "Rizzla" på. Borde jag ha använt en mindre bit kanske? Nu var den lite klumpig och svår att rulla.
En bit på drygt 5x2 cm tycker jag är perfekt. Annars kan du fråga efter rullpapper med filterpapper, så har du både och i samma paket och slipper behöva slakta paket för roach.

http://www.head-nature.com/pics/AqOP...088_1000_1.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in