Kamrater i den anti-fascitiska enhetsfronten!
Om ett par dagar kommer det illegitima och skrattretande odemokratiska sk. "valet" att äga rum i det som är kvar av Ukraina sedan de nya europeiska staterna, Folkrepublikerna Donetsk och Luhansk tackat för sig.
Prognoserna tyder på att en choklad-oligark blir det stympade Ukrainas nästa president och som vanligt kan vi förvänta oss att denna kommer att sno åt sig så mycket som möjligt av kakan så länge den finns kvar, så som samtliga tidigare presidenter i denna europeiska semi-nation gjort under statens drygt 20 åriga existens.
Presidenten har inte många val. Områdena i öster är förlorade och frågan är bara var den nya riksgränsen skall gå. Om han vore smart - men det är han förstås inte - skulle han erkänna de nya staterna, sluta fred och rädda Ukraina som stat samt upprätta hjärtliga och vänskapliga förbindelser med Moskva.
Detta kommer förstås inte att ske utan den nya presidenten kommer att fortsätta på den inslagna vägen, en kombination av EU/NATO fjäsk samt krigsförbrytelser och folkmord i öst vilket med nödvändighet leder till att fler områden kommer att lämna Ukraina och den nya riksgränsen att dras någonstans från Odessa upp mot Kharkiv, en region som kommer att befrias från Kievs överhöghet.
Transnistrien, denna stolta och självmedvetna stat, kommer att få en vänskapligt sinnad granne vilket man väl unnar detta stridbara och stolta folk.
Europas karta ritas om och Ukraina som stat kommer troligen att inom 10 år vara ett minne blott - sörjd blott av de närmsta fanatikerna inom den nazistiska och proto-nazistiska sfären.
Om ett par dagar kommer det illegitima och skrattretande odemokratiska sk. "valet" att äga rum i det som är kvar av Ukraina sedan de nya europeiska staterna, Folkrepublikerna Donetsk och Luhansk tackat för sig.
Prognoserna tyder på att en choklad-oligark blir det stympade Ukrainas nästa president och som vanligt kan vi förvänta oss att denna kommer att sno åt sig så mycket som möjligt av kakan så länge den finns kvar, så som samtliga tidigare presidenter i denna europeiska semi-nation gjort under statens drygt 20 åriga existens.
Presidenten har inte många val. Områdena i öster är förlorade och frågan är bara var den nya riksgränsen skall gå. Om han vore smart - men det är han förstås inte - skulle han erkänna de nya staterna, sluta fred och rädda Ukraina som stat samt upprätta hjärtliga och vänskapliga förbindelser med Moskva.
Detta kommer förstås inte att ske utan den nya presidenten kommer att fortsätta på den inslagna vägen, en kombination av EU/NATO fjäsk samt krigsförbrytelser och folkmord i öst vilket med nödvändighet leder till att fler områden kommer att lämna Ukraina och den nya riksgränsen att dras någonstans från Odessa upp mot Kharkiv, en region som kommer att befrias från Kievs överhöghet.
Transnistrien, denna stolta och självmedvetna stat, kommer att få en vänskapligt sinnad granne vilket man väl unnar detta stridbara och stolta folk.
Europas karta ritas om och Ukraina som stat kommer troligen att inom 10 år vara ett minne blott - sörjd blott av de närmsta fanatikerna inom den nazistiska och proto-nazistiska sfären.
