2014-05-23, 23:53
  #8281
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Kamrater i den anti-fascitiska enhetsfronten!

Om ett par dagar kommer det illegitima och skrattretande odemokratiska sk. "valet" att äga rum i det som är kvar av Ukraina sedan de nya europeiska staterna, Folkrepublikerna Donetsk och Luhansk tackat för sig.

Prognoserna tyder på att en choklad-oligark blir det stympade Ukrainas nästa president och som vanligt kan vi förvänta oss att denna kommer att sno åt sig så mycket som möjligt av kakan så länge den finns kvar, så som samtliga tidigare presidenter i denna europeiska semi-nation gjort under statens drygt 20 åriga existens.

Presidenten har inte många val. Områdena i öster är förlorade och frågan är bara var den nya riksgränsen skall gå. Om han vore smart - men det är han förstås inte - skulle han erkänna de nya staterna, sluta fred och rädda Ukraina som stat samt upprätta hjärtliga och vänskapliga förbindelser med Moskva.

Detta kommer förstås inte att ske utan den nya presidenten kommer att fortsätta på den inslagna vägen, en kombination av EU/NATO fjäsk samt krigsförbrytelser och folkmord i öst vilket med nödvändighet leder till att fler områden kommer att lämna Ukraina och den nya riksgränsen att dras någonstans från Odessa upp mot Kharkiv, en region som kommer att befrias från Kievs överhöghet.

Transnistrien, denna stolta och självmedvetna stat, kommer att få en vänskapligt sinnad granne vilket man väl unnar detta stridbara och stolta folk.

Europas karta ritas om och Ukraina som stat kommer troligen att inom 10 år vara ett minne blott - sörjd blott av de närmsta fanatikerna inom den nazistiska och proto-nazistiska sfären.
2014-05-24, 01:27
  #8282
Avstängd
Såg en artikel i DN idag där Paul Hansen är på plats i Donetskområdet och det verkar som om tom. dom börjar bli tveksamma till en del information från Kiev. Han såg en död soldat som förmodligen tillhörde högra sektorn och proryska styrkor som bryter på tjetjenska. Från Tjetjenien, skulle dom slåss på ryssarnas sida i Ukraina?

DN, 2014-05-23
Hakkors och tjetjenska dialekter i ukrainska strider
http://www.dn.se/nyheter/varlden/hakkors-och-tjetjenska-dialekter-i-ukrainska-strider/

Citat:
Sammanlagt såg Hansen sex dödade efter striden, från båda sidor. Att tatueringen på den döda kroppen var äkta hyser han inget tvivel om.

Högra sektorn är en högerextrem, militant rörelse med fäste i Kiev och västra Ukraina. Dess anhängare är högst några tusen, men den spelade en viktig roll under vinterns uppror mot Janukovytjregimen.

Från de proryska rebellernas sida – liksom från Moskva – hävdas regelbundet att Högra sektorns medlemmar spelar en aktiv roll i striderna i Donbassområdet. Många gånger har detta avfärdats som propaganda, men i detta fall förefaller det sant.

Citat:
Just detta påstod Semjon Semjontjenko efter morgonens strider.

”Jag är övertygad om att de kände till vår färdväg – en sådan koncentration av separatister har jag aldrig sett någonstans förut. Det var välutbildade tjetjenska styrkor som anföll oss.”

Också DN:s ukrainska tolk som var med Paul Hansen på platsen, bekräftar att många av rebellsoldaterna talar ryska med en kraftig nordkaukasisk brytning.
2014-05-24, 01:41
  #8283
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Såg en artikel i DN idag där Paul Hansen är på plats i Donetskområdet och det verkar som om tom. dom börjar bli tveksamma till en del information från Kiev. Han såg en död soldat som förmodligen tillhörde högra sektorn och proryska styrkor som bryter på tjetjenska. Från Tjetjenien, skulle dom slåss på ryssarnas sida i Ukraina?

DN, 2014-05-23
Hakkors och tjetjenska dialekter i ukrainska strider
http://www.dn.se/nyheter/varlden/hakkors-och-tjetjenska-dialekter-i-ukrainska-strider/
Hej,
japp, det är många från tjetjenien och georgien (rysar) som dödar högra sektorn i Ukraina.
Erfarna killar. Kiev har kroater, bosnier på sin sida, Usa legosoldater och liknande på sin sida och betalar de ca 300-1000 €/dag
2014-05-24, 02:01
  #8284
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkela64
Hej,
japp, det är många från tjetjenien och georgien (rysar) som dödar högra sektorn i Ukraina.
Erfarna killar. Kiev har kroater, bosnier på sin sida, Usa legosoldater och liknande på sin sida och betalar de ca 300-1000 €/dag

Det finns en hel del kamrater som slutit upp frivilligt i den anti-fascistiska kampen mot Kiev. Ryssland och dess grannländer består av många etniciteter. Hatet mot nazismen enar dem alla. Tjetjeniens ledare, Kadyrov, har för övrigt sedan länge meddelat att han står till förfogande och är startklar om ordern kommer från befälhavare Putin. Nu behöver denna order troligen inte utfärdas, men det antyder vilket sinnelag som finns.
2014-05-24, 07:42
  #8285
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Russofila kommunisten Stefan Lindgren om Ljasjko:



http://www.8dagar.com/2014/05/markligt-val.html

Ett vansinnigt parti som man verkligen kan fundera över vad det kommer ifrån. Vad får en ukrainsk politiker att yrka på dödsstraff och totalförbud för motståndare till den USA-installerade CIA-juntan?

Nato? EU? Som exempel. En marionett president på det, så luktar det riktigt illa.
2014-05-24, 07:45
  #8286
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Såg en artikel i DN idag där Paul Hansen är på plats i Donetskområdet och det verkar som om tom. dom börjar bli tveksamma till en del information från Kiev. Han såg en död soldat som förmodligen tillhörde högra sektorn och proryska styrkor som bryter på tjetjenska. Från Tjetjenien, skulle dom slåss på ryssarnas sida i Ukraina?

DN, 2014-05-23
Hakkors och tjetjenska dialekter i ukrainska strider
http://www.dn.se/nyheter/varlden/hakkors-och-tjetjenska-dialekter-i-ukrainska-strider/

Ryssland hjälpte många i kaukasus och nu hjälper dom kanske dom.
2014-05-24, 10:20
  #8287
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Du bör nog inte underskatta de korruptionsnivåer som Janukovytj var inblandad i. Det rör sig om många miljarder USD. Och han är inte ensam i denna korruptionshärva. Dessa människor flyr inte bara landet och gömmer sig. De återinvesterar sina pengar för att komma åt makten. Janukovytj har exempelvis Akhmetov i Donetsk (Ukrainas rikaste man). Vidare har Janukovytj ett välutvecklat system i Ukraina för att hyra in betalda provokatörer, s.k. titushki som användes under Majdan. Sedan så har han ju alla poliskontakter. Glöm inte all komprometterande information som Janukovytj & co sitter på och kan använda mot mäktiga personer i Ukraina för att få sin vilja igenom. Enligt mig råder det ingen tvekan om att Janukovytj & co just nu återinvesterar sina pengar, använder sina lojala kontakter och utvecklade nätverk, samt utpressning. Putin är inte ensam här. Det här är något som har möjliggjorts internt. Det är jag personligen mycket säker på..

Nu har en grupp Ukrainska journalister börjat publicera dokument som visar på den massiva korruptionen och maktmissbruket under Janukovytj. Det rör sig om dokument som Janukovytj dumpat i en sjö när han flydde landet, men som räddats och nu publiceras.

"Yanukovychleaks" är inspirerad av Wikileaks.
http://yanukovychleaks.org/en/
2014-05-24, 10:34
  #8288
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Nu har en grupp Ukrainska journalister börjat publicera dokument som visar på den massiva korruptionen och maktmissbruket under Janukovytj. Det rör sig om dokument som Janukovytj dumpat i en sjö när han flydde landet, men som räddats och nu publiceras.

"Yanukovychleaks" är inspirerad av Wikileaks.
http://yanukovychleaks.org/en/

Dessa propagandister är inte alltför innovativa då det gäller namngivningen. Dumpat i en sjö..!

Men det är tur att det intelligenta västukrainska folket inom kort väljer en man av folket till ny president, en sådan som inte är korrupt eller har gjort sig pengar på utsugning av folket: en choklad-oligark, en äkta demokrat – en som aldrig skulle drömma om att göra pengar på folkets bekostnad.
2014-05-24, 10:46
  #8289
Medlem
Svithjods avatar
Putin blir alltmer desperat, hans legosoldater i Ukriana gör allt för att förhindra fria och rättvisa val.
Samtidigt så ökar ansträngningarna från väst att minska beroendet av rysk gas, bla. Litauen bygger en ny LNG terminal vilket kommer leda till att ryssarna får sänka priset på gasen man säljer till Litauen eller hitta andra köpare
På sikt kommer Putin spela bort de få kort han sitter med och ryssarna får sitta med svarte petter.
2014-05-24, 10:47
  #8290
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkela64
Hej,
japp, det är många från tjetjenien och georgien (rysar) som dödar högra sektorn i Ukraina.
Erfarna killar. Kiev har kroater, bosnier på sin sida, Usa legosoldater och liknande på sin sida och betalar de ca 300-1000 €/dag
Nonsens, de bilder som ryssarna påstod visade amerikanska legosoldater var tagna i USA och retuscherade, de enda som har legosoldater och egna specialförband på plats är Ryssland.
2014-05-24, 11:47
  #8291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Det finns en hel del kamrater som slutit upp frivilligt i den anti-fascistiska kampen mot Kiev. Ryssland och dess grannländer består av många etniciteter. Hatet mot nazismen enar dem alla. Tjetjeniens ledare, Kadyrov, har för övrigt sedan länge meddelat att han står till förfogande och är startklar om ordern kommer från befälhavare Putin. Nu behöver denna order troligen inte utfärdas, men det antyder vilket sinnelag som finns.
Tråden handlar ju om dagens Ukraina, inte gårdagens kommunistideologi som du så dåligt försöker efterapa. Befälhavare Putin? Kamrater? Men kanske är det politisk satir i dina inlägg och då har j dom ju en poäng. Ukraina lär inte försvinna från kartan om nu inte krigshetsaren Putin begår just krigsbrott och invaderar landet. Att drömma om fornstora dagar är detsamma som att vara förlorare i den expansiva värld vi lever i. Ryssland halkar obönhörligt efter när Kina och USA storsatsar inför framtiden.
2014-05-24, 11:55
  #8292
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Kamrater i den anti-fascitiska enhetsfronten!

Om ett par dagar kommer det illegitima och skrattretande odemokratiska sk. "valet" att äga rum i det som är kvar av Ukraina sedan de nya europeiska staterna, Folkrepublikerna Donetsk och Luhansk tackat för sig.

Prognoserna tyder på att en choklad-oligark blir det stympade Ukrainas nästa president och som vanligt kan vi förvänta oss att denna kommer att sno åt sig så mycket som möjligt av kakan så länge den finns kvar, så som samtliga tidigare presidenter i denna europeiska semi-nation gjort under statens drygt 20 åriga existens.

Presidenten har inte många val. Områdena i öster är förlorade och frågan är bara var den nya riksgränsen skall gå. Om han vore smart - men det är han förstås inte - skulle han erkänna de nya staterna, sluta fred och rädda Ukraina som stat samt upprätta hjärtliga och vänskapliga förbindelser med Moskva.

Detta kommer förstås inte att ske utan den nya presidenten kommer att fortsätta på den inslagna vägen, en kombination av EU/NATO fjäsk samt krigsförbrytelser och folkmord i öst vilket med nödvändighet leder till att fler områden kommer att lämna Ukraina och den nya riksgränsen att dras någonstans från Odessa upp mot Kharkiv, en region som kommer att befrias från Kievs överhöghet.

Transnistrien, denna stolta och självmedvetna stat, kommer att få en vänskapligt sinnad granne vilket man väl unnar detta stridbara och stolta folk.

Europas karta ritas om och Ukraina som stat kommer troligen att inom 10 år vara ett minne blott - sörjd blott av de närmsta fanatikerna inom den nazistiska och proto-nazistiska sfären.
Det är ju inte omöjligt att det kommer att gå så ja, men det riskerar att kosta mycket blod - i synnerhet om USA och Storbritannien skulle få för sig att skicka trupp till området.

Chansen - den är liten - är att förnuftiga krafter på båda sidor får igång regelrätta förhandlingar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in