2014-05-10, 22:06
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Vilket innebär att i princip alla övriga stormakter förlorar sina valutareserver, för att inte tala om sina fordringar.
Smart eller hur? Goldman Sachs med följe jublar till utpressningsförhållandet, en schimär män ändå. effetktivt.
2014-05-10, 22:08
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Om du ska kritisera mina kommentarer så kan du väl åtminstone presentera några grunder som talar för motsatsen. Vad har du för erfarenhet och kunskap om Ukraina? Har du några undersökningar eller övrigt?

Det räcker liksom inte att skriva "dynga" bara för att man inte gillar innehållet, bara för att innehållet inte är pro-Putin. Jag försöker dela med mig av min kunskap och erfarenhet om Ukraina, och det blir liksom väldigt tråkigt när folk skriver "dynga" utan att själva förklara på vilket sätt deras uppfattning skiljer sig. Även om du ser denna tråd som ett propagandaforum och bara vill få ut dina egna åsikter, så finns det många här som är intresserade av att utreda läget någorlunda mer objektivt. Ska du kritisera mina kommentarer så får du förklara vad du grundar denna kritik på, så att läsarna här själva kan ta del av dina grunder och göra en självständig bedömning av dess värde.

"Dela med mig" tycker jag är grovt feluttryckt, snarare så tvångsföder du tråden, som om vi vore några gäss som man skall göras paté på!
Senast redigerad av naturtvål 2014-05-10 kl. 22:10.
2014-05-10, 22:11
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Smart eller hur? Goldman Sachs med följe jublar till utpressningsförhållandet, en schimär män ändå. effetktivt.

Jo, de är skickliga.

Även om många väljer att se på denna konflikt som USA vs Ryssland, så är det knappast vad det handlar om för det ukrainska folket. Men dessa människor verkar folk skita i på detta forum, därför får vi ständigt höra om Nato/EU/Ryssland/USA/WTO och massa annat skit. Mycket roligare att utkämpa personliga geopolitiska strider på flashback än att faktiskt fördjupa sig i konflikten och dess säregenheter.

Men om du frågar mig, så bor jag mycket hellre i en stat i USA än i en "folkrepublik" under Ryssland.
100 gånger av 100. Med det sagt så innebär det inte att USA inte bryter mot internationell rätt och mänskliga rättigheter i många avseenden.
2014-05-10, 22:13
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
oavsett vad, statskupper och revolutioner händer överallt,

men aldrig har det hänt i modern tid att en president i exil gaddar ihop sig med ett annat land för att stycka upp det egna landet
Däremot händer det ofta att idioter på Flashback fantiserar ihop vad som helst.

Folket i Luhansk och Donetsk har utöver terrorn från fascisterna i Kiev blivit utsatt för ett förakt från västmedia. Det har framställts som de inte visste sitt eget bästa av dryga medelklassjournalister från väst. Jag tror att folkomröstningen i morgon kommer att bli ett avstamp där folket visar att de är så goda som någon och att det Nya Ryssland de skapar blir nog så gott som det gamla Ryssland.
2014-05-10, 22:13
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Även om många väljer att se på denna konflikt som USA vs Ryssland, så är det knappast vad det handlar om för det ukrainska folket.

Det Ukrainska, libyska, irakiska, iranska, afghanistanska etc folken är "collateral damage" i Brzezinski "grand chessbord", pucko
2014-05-10, 22:15
Medlem
OldWolfs avatar
Sant eller propaganda?
Citat:
who was involved in the burning of the trade union hall in Odessa. He was seen shortly before the massacre on the phone with the the Ukrainian interior minister Arsen Avakov and later caught on camera shooting with a pistol on the people trying to escape the mayhem. He was now identified. His name is Mikola Volkov

Citat:
Moreover, the day before, he was also recorded on video personally meeting with Andriy Parubiy.

Kan väl ändå säga att bilderna är starka indicier

http://ukraine-human-rights.org/one-of-the-actors-in-the-odessa-pogrom-was-identified/
2014-05-10, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
oavsett vad, statskupper och revolutioner händer överallt,

men aldrig har det hänt i modern tid att en president i exil gaddar ihop sig med ett annat land för att stycka upp det egna landet

1. Utom i norra Europa.

2. Nja, det är förstås inte alls sant. Men tittar man på Sverige så är det väl just som så att bristen på statskupper och revolutioner, helt enkelt gjort själva konceptet svårreplikerbart rent historiskt. Går man tillbaka i historien så hittar man möjligtvis Gustav IV som försökte sig på samma sak. Eller tex. Biskop Trolle som tog ett snack med Danmark. Eller diverse andra individer som amiral Cronstedt etc. osv. Så helt ovanligt är det inte och problemet är väl annars att sådana saker inte brukar kungöras inför allmänheten genom plakat på torget eller genom massmedia. Tittar man på modern tid så finns det väl 3 stycken wikileaks skandaler, där 1st fd. justitieminister blivit påkommen med att "snacka skit" på US-embassy samt 1 stycke Svensk Europaparlamentariker. Därutöver misstänks en annan ickeidentifierad källa vara en nuvarande "högt placerad riksdagsman". Så nej, det är inte alls ovanligt att så är fallet utan mer regel än undantag.
2014-05-10, 22:17
Medlem
bernad_laws avatar
Länkar utan egen text leder fortfarande till varning. /Mod
2014-05-10, 22:18
Medlem
Citat:
Den ryska truppnärvaron vid den ukrainska gränsen har inte minskat, utan tvärtom ökat!
https://twitter.com/USNATO/status/464858296793698306

Det finns ett bra svar från UD:

For those with a blind eye we suggest to follow President Putin's statement of May 7 - http://eng.kremlin.ru/transcripts/7143

https://twitter.com/mfa_russia/status/464288153415983104
2014-05-10, 22:19
Medlem
durruttis avatar
Citat:

Men om du frågar mig, så bor jag mycket hellre i en stat i USA än i en "folkrepublik" under Ryssland.
100 gånger av 100. Med det sagt så innebär det inte att USA inte bryter mot internationell rätt och mänskliga rättigheter i många avseenden.

Så då är du knappast opartisk utan en ohämmad propagandist för världens största oligarki och därmed diskvalificerat allt du säger.
Senast redigerad av durrutti 2014-05-10 kl. 22:21.
2014-05-10, 22:21
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriga
Det finns ett bra svar från UD:

For those with a blind eye we suggest to follow President Putin's statement of May 7 - http://eng.kremlin.ru/transcripts/7143

https://twitter.com/mfa_russia/status/464288153415983104

Då vet man vilka du betraktar som UD

Men "blind eye" är ett uttryck för att ignorera icke önskvärd information.
Så AndersFoghR menar att man ska följa Putins uttalande om man inte vill veta sanningen.
2014-05-10, 22:23
Medlem
durruttis avatar
Citat:
..

Det är intressant hur du bara undviker obekväm fakta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in