Citat:
Tack så väldigt mycket för svaret! Ska se om jag kan leta upp det imorgon då jag inte har tillgång till inloggningsuppgifterna nu.
Hur fungerar det med orden att ladda ner via hpguidens ordlistor? Behöver man VIP-medlemskap för full behörighet på orden? Är det värt att köpa VIP-medlemskap på hpguiden eller klarar man sig på gratisvarianterna?
Känner att jag misslyckades rätt mycket på matematiken endast för att jag inte kunde avrunda större tal samt andra basic saker och att jag missade diagramsuppgifterna så tror också att repetition av Ma A hade varit lämpligt.
Återigen tack för ett föredömligt och givande svar!
Edit: Vad menar du exakt med att MEK oftast är hämtat ifrån DN? Syftar du på att meningarna kommer ifrån deras artiklar eller att det finns en speciell del på DN som håller på med just meningskomplettering som någon slags tidsfördriv/nöje för läsarna. Antar att det är det förstnämnda då en googling inte gav någon direkt träff. Antar att jag precis dumförklarade mig själv, men känner mig verkligen taggad för att höja mitt hp resultat och då vill jag ha de bästa möjliga förutsättningarna för att kunna göra det.
Hur fungerar det med orden att ladda ner via hpguidens ordlistor? Behöver man VIP-medlemskap för full behörighet på orden? Är det värt att köpa VIP-medlemskap på hpguiden eller klarar man sig på gratisvarianterna?
Känner att jag misslyckades rätt mycket på matematiken endast för att jag inte kunde avrunda större tal samt andra basic saker och att jag missade diagramsuppgifterna så tror också att repetition av Ma A hade varit lämpligt.
Återigen tack för ett föredömligt och givande svar!

Edit: Vad menar du exakt med att MEK oftast är hämtat ifrån DN? Syftar du på att meningarna kommer ifrån deras artiklar eller att det finns en speciell del på DN som håller på med just meningskomplettering som någon slags tidsfördriv/nöje för läsarna. Antar att det är det förstnämnda då en googling inte gav någon direkt träff. Antar att jag precis dumförklarade mig själv, men känner mig verkligen taggad för att höja mitt hp resultat och då vill jag ha de bästa möjliga förutsättningarna för att kunna göra det.
HPGuiden har ett ordprogram som är tillgängligt för VIP medlemmar. Det består av sisådär 25 ordlistor totalt med 100-200 ord i varje. I snitt brukar 17-18 av de 20 ord som är med på högskoleprovet ligga i någon av dessa 25 ordlistor, det är ju ganska bra.
Ordlistorna som jag länkade går nog bara att ladda ned i inloggat läge.
Jag menar att själva meningarna i MEK ganska ofta har förekommit i artiklar som publicerats på DN, inte i någon speciell "meningskompletterings-del". Så ja, det är det förstnämnda.
Svårt att säga om VIP medlemskapet är värt det, det är trots allt minst 1800 kr du kommer betala. Jag tycker du borde testa med det du nämnde i ditt första inlägg samt tipsen jag kommit med innan du går och köper något medlemskap. Att höja sig från 1.1 är inte svårt och speciellt om du nu säger att det var första gången och det gick som det gick pga. slarv etc.