Citat:
Ursprungligen postat av
Pittri
Det var inte svaret jag väntade mig. Är allmänt rätt trött på NS:are som bara skriker "HEIL HITLER!!1!1!!" och "RADIKAL KAMP".
Jag förstår bara inte. Det ena utesluter inte det andra. Du kan uppskatta det hedniska arvet som jag gör och fortfarande vara kristen.
Och hur blev jag NS genom att ifrågasätta dina prioriteringar? Jag vill att nationalismen ritas om helt efter de unika svenska förhållandena och inte att man försöker krångla in en snart hundra år gammal tysk ideologi där den inte passar in.
Du verkar för övrigt allmänt förvirrad om du tror att du kan vara bekännande kristen med vad det innebär av nitälskan och samtidigt vara hedning. Själv uppskattar jag det kulturella värdet av båda företeelserna utan av att förirra mig in i en övertro på någon judisk sagokaraktär.
Vad gäller SvP så står det väl varken bu eller bä om kristendom och monarki i deras punktprogram så jag antar att de tycker att det är den resandes ensak. Om man har övertygelsen att det varken är jude eller grek och att man skall vända andra kinden till, vilket verkar vara något kontraproduktivt för en svensk nationalist, så är det väl då fritt fram. Detsamma gäller säkert hyllandet av hjältekonungar om man nu ids med det i en tid när vi är i behov av ett helt annan form av hjältemod av helt vanliga svenskar.
Jag har nog iofs lite svårt att förstå hur man praktiskt skall kunna dyrka institutioner som kyrkliga organisationer och kungahus när dessa betraktar dig som pestsmittad i egenskap av svensk nationalist.