Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-24, 20:10
Medlem
Vad händer inom partiet om ni inte får in en enda av dom 35 personer som kandiderar i olika kommuner?

Kan verkligen Höglund, Ärleskog, Jacobsson, Dan och Jonas sitta kvar fyra år till fram till valet 2018 i så fall?

Skulle ni SvP:are verkligen ha fortsatt förtroende för gänget som utnämt sig själva till partibossar (utan att medlemmarna fått rösta om det) i fyra år till?

Ska bli intressant att se.
Citera
2014-05-24, 20:48
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore

Då åsidosätter vi frågor som var gränsen skall dras, var de skall skickas, om länder går med på att ta emot(knappast någon skyldighet), om det ens är humant att med eller mot människors vilja överhuvudtaget utvisa folk osv.

Jag förstår inte varför man envisas med dylika argument. Detta sker ju rimligen hela tiden idag, när någon inte anses ha legitima flyktingskäl, när diverse tillstånd upphör eller om personer nekas inträde/fortsatt vistelse av diverse anledningar.
Citera
2014-05-24, 21:03
Medlem
Ska ni SvP are rösta i EU valet? En bojkott anser jag är att godkänna att Sverige styrs utav utländska makter och kapitalister.

Utav alla partier som ställer upp så är ändå Sverigedemokraterna det minst dåliga, så att säga. Deras politik utgår från att beslut ska tas i Sverige och inte i Bryssel utav EU.
Sverigedemokraterna är för ett urträde ur EU.
Även om man då anser att SD är ett "judeparti som släppt sin nanationalistiskaplattform så är de ändå emot EU och allt vad det innebär!

Att inte rösta på söndag är att godkänna EUs storhet och avsägandet av svenska lagar och beslut. Att inte rösta är att godkänna den påtvingade mångkulturen och massinvandringen!
Att inte rösta är att godkänna utplånandet av det nordiska folket och våran kultur!
Citera
2014-05-24, 22:34
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Vad händer inom partiet om ni inte får in en enda av dom 35 personer som kandiderar i olika kommuner?

Kan verkligen Höglund, Ärleskog, Jacobsson, Dan och Jonas sitta kvar fyra år till fram till valet 2018 i så fall?

Skulle ni SvP:are verkligen ha fortsatt förtroende för gänget som utnämt sig själva till partibossar (utan att medlemmarna fått rösta om det) i fyra år till?

Självklart hade dessa högt aktade personer kunnat få ett fortsatt förtroende, oavsett om detta mycket osannolika scenario till all olycka skulle inträffa, emedan framgångarna för partiet är uppenbara för varje medlem och sympatisör. Vi får inte glömma, att vi för en Davids kamp emot Goliat, där hela systemets alla resurser har mobiliserats och inga medel skys, för att ömsom förlöjliga och ömsom skrämma alla räddhågsna medborgare från att lägga sin röst på oss. Men den mentala permafrosten är på väg att lossna och för varje dag ser vi ett ökat intresse för vårt budskap, men det kanske tar lite längre tid än vi alla hoppas och därför kan inte dessa eminenta personer, som du räknar upp, i så fall lastas när de så här långt har gjort allt rätt. Det är nämligen så, att vi besitter det mest förödande vapnet av alla, ty vi har sanningen på vår sida och i slutet står emellertid segern...
Citera
2014-05-24, 23:34
Medlem
Citat:
Hur ser SvP på "bland"-äktenskap, d.v.s familjer med dels etniska svenskar och dels utom-européer? Hur ska man sköta repatrieringen av dessa "humant"? Jag ställer mig tveksam...

Då åsidosätter vi frågor som var gränsen skall dras, var de skall skickas, om länder går med på att ta emot(knappast någon skyldighet), om det ens är humant att med eller mot människors vilja överhuvudtaget utvisa folk osv.

Jag kan tänka mig att en del personer tex folk i den kategorin kommer att få stanna men underordna sig vissa restriktioner tex inte kunna jobba inom massmedia, politiken, ordningsmakten samt militären. Det finns rent tekniskt utrymme för att göra den tolkningen om man läser partiprogrammet dvs att folk av annan etnicitet skall kunna leva här men inte vara svenska medborgare fullt ut dock finns det inget konkret svar från partiledningen vilket jag själv också gärna skulle vilja ha (om inte annat av ren nyfikenhet).

Det viktiga är dock att det svenska folkets fortbestånd inte hotas dvs det gör inget om vi skulle ha låt säga 1% främlingar eller folk av blandad etnicitet inom rikets gränser då minimal uppblandning nästan är totalt omöjlig att uppnå och aldrig uppnåtts knappt någonstans historiskt sett
Citera
2014-05-24, 23:43
Medlem
JedemDerSeines avatar
Men varför måste repatrieringen vara human? Problemet är att ni vill skjuta budbäraren, läkaren som måste meddela patienten sjukdomsbeskedet, att operationen kommer bli plågsam men att det tyvärr inte finns några alternativ, för att patienten ska bli frisk. Glöm aldrig detta, att det inte är SvPs fel, att situationen ser ut som den gör och att medicinen medför biverkningar. Vi har oupphörligen varnat för följderna men ni har valt att inte lyssna på oss. Skyll inte på oss, för att vi tar ansvar och städar upp, där andra har skitat ner.
Citera
2014-05-24, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall

Ska bli intressant att se.

Tja hur det än blir så lär väl partiet tuffa på som vanligt. NSF fick inte in någon kandidat i sitt första val (vilket man förmodligen fått om inte SD ställt upp och kapat 1000 röster utan att kampanja alls i förväg medans NSF fick 150 när det behövdes ca 300 för att komma in) men fortsatte ändå. Visst skulle det vara surt men vad är alternativet liksom, att skita att ställa upp i val som SMR gör och gå miste om den enorma massmediala uppmärksamheten som det ger upphov till ? Vilka andra personer inom partiet skulle ens kunna överta dessa personers stolar. Jag kan tänka mig en och annan men de är i dagsläget få
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2014-05-24 kl. 23:53.
Citera
2014-05-25, 00:29
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jag kan tänka mig att en del personer tex folk i den kategorin kommer att få stanna men underordna sig vissa restriktioner tex inte kunna jobba inom massmedia, politiken, ordningsmakten samt militären.
Vilket är rent idiotiskt, att behandla folk annorlunda(läs: sämre) än andra pga härkomst. Ren nazism lik den som skedde i tyskland under en viss tid.

Citat:
Det finns rent tekniskt utrymme för att göra den tolkningen om man läser partiprogrammet dvs att folk av annan etnicitet skall kunna leva här men inte vara svenska medborgare fullt ut dock finns det inget konkret svar från partiledningen vilket jag själv också gärna skulle vilja ha (om inte annat av ren nyfikenhet).
Det går, bör påpekas, och emot de mänskliga rättigheterna på flera punkter.

Citat:
Det viktiga är dock att det svenska folkets fortbestånd inte hotas dvs det gör inget om vi skulle ha låt säga 1% främlingar eller folk av blandad etnicitet inom rikets gränser då minimal uppblandning nästan är totalt omöjlig att uppnå och aldrig uppnåtts knappt någonstans historiskt sett

Fair enough.
Citera
2014-05-25, 00:45
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Vilket är rent idiotiskt, att behandla folk annorlunda(läs: sämre) än andra pga härkomst. Ren nazism lik den som skedde i tyskland under en viss tid.

Det är normalt förekommande att det finns olika grupper i samhället, som åtnjuter olika rättigheter. Arbetskraftsinvandring är ett exempel, utländska studerande ett annat. Sedan är det oförskämt att försöka sammankoppla alla misshagliga åsikter med Tredje Riket, när det finns många exempel där nazismen inte har varit inblandad, till exempel slaveriet i Aten eller romariket; eller påstår du att de var rena nazister de gamla grekerna?
Citera
2014-05-25, 01:21
Medlem
Citat:
Hur ser SvP på "bland"-äktenskap, d.v.s familjer med dels etniska svenskar och dels utom-européer? Hur ska man sköta repatrieringen av dessa "humant"? Jag ställer mig tveksam...

Vi har väl olika definitioner av humant helt enkelt. Jag tycker att det är inhumant att diverse rasfrämmande samhällsparasiter genom sin blotta närvaro här ska uppta plats och resurser som svenskarna behöver för att överleva. Att dessa människor kommer att fälla krokodiltårar när parasitsnabeln dras ur är väl ofrånkomligt men ganska ointressant i sammanhanget. Att diverse vänsterinriktade kulturmarxister kommer skrika i högan sky över att det på en liten plats på den här planeten tillåts existera svenskar är likaledes ointressant och dessa samhällsfientliga element kan ju med fördel se fram emot en mer permanent vistelse i mångkulturen då de kommer att deporteras till Afrika.

Givetvis så kommer det inte vara några större svårigheter att bli av med dessa människor om vi verkligen vill det. I värsta fall så kan man väl muta något negerland med bidrag för att husera dessa raketforskare.
Citera
2014-05-25, 01:26
Medlem
Citat:

Vågar du antyda att Israel är en nazistisk stat? Passa dig annars så ringer jag Expo.

Citat:
Det går, bör påpekas, och emot de mänskliga rättigheterna på flera punkter.

De så kallade mänskliga rättigheterna är bara något modernt tramsuttryck som nu för tiden kan betyda lite allt möjligt. Det är dessutom oförenligt med demokrati att ha rättigheter som inte är knutna till ett specifikt samhälle utan som sträcker sig över någon form av kollektiv "mänsklighet".
Citera
2014-05-25, 01:49
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Det är normalt förekommande att det finns olika grupper i samhället, som åtnjuter olika rättigheter. Arbetskraftsinvandring är ett exempel, utländska studerande ett annat. Sedan är det oförskämt att försöka sammankoppla alla misshagliga åsikter med Tredje Riket, när det finns många exempel där nazismen inte har varit inblandad, till exempel slaveriet i Aten eller romariket; eller påstår du att de var rena nazister de gamla grekerna?
Nazityskland är det närmsta exemplet, men självklart var det även fel av t.ex grekerna att ha slavar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in