Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Det är en ganska stor skillnad på bilar och tänder. Bilar försäkras enligt tariffer utefter ett antal pre-beräknade parametrar. Typ hur långt har den rullat, vad är det för märke, var bor försäkringstagaren, hur stöldbegärlig är kärran mm.
När det gäller tänder görs ALLTID en besiktning av tandhälsan innan om det är frågan om ett seriöst erbjudande, just eftersom det annars är förenat med mycket stora kostnader om tandhälsan är anskrämlig. Du kan ha rätt att det finns något bolag som försöker sig på att försäkra obesedda munnar, men då tror jag nog att villkoren i slutändan är rätt strikta, dvs de får inte överskrida ett fåtal tusenlappar i ersättning.
Men är man intresserad av detta be om en web-adress där all info finns. Kan ingen sådan lämnas så är det i mitt tycke oseriöst. Att be om att få info hemskickat kan också vara en variant, men passa er då så ni inte ingår något avtal, utan bara får just info hemsänt.
Jaja. Jag säger inte att du har fel. Men du kan försöka vända på steken o se att ett företag faktiskt har kommit på ett sätt att få lönsamhet i tänder på samma sätt som bilar.
Men den som fick samtalet bekräftade det jag skrev.
Hade han fått bra info så hade det kanske varit intressant.
Du är en av de personer som anser att all telefonförsäljning är bluff samt att produkter/tjänster är kassa.
Att få dig att köpa av dessa är lönlöst o inget jag tänker påverka.
Men rent krasst så är alla erbjudanden olika.
Vissa erbjudanden går ut på att kränga en befintlig produkt som antingen är något öre billigare eller en aning bekvämare genom hemleverans.
Men det finns faktiskt ett kategori erbjudanden som är riktigt bra.
Det är den kategorin som enbart är till för reklam. De erbjudandena är oftast så bra att man förutsätter att man blir lurad. Men tanken bakom det hela är att du som kund ska få ett erbjudande du både sparar pengar på samt att det på något sätt är praktiskt för dig. De som säljer det till dig gör en förlust på dig som betalande kund.
Däremot så kommer de få merförsäljning genom att du som är en nöjd kund kommer tala dig varm för produkten o skapa ett intresse bland dina bekanta.
Jag själv sålde just en sådan produkt. Förutom att den halverade kostnaden för kunden så fick de även ett år gratis telefoni.
Jag trodde det skulle sälja som smör i solsken. Inte en chans. Det var det svåraste jag någonsin sålt just för att det var för bra fast det var sant.
Jag skulle tro att tandförsäkringen var ett sådant erbjudande,