Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Kom inte och påstå att DU ringer för att vara snäll, det är för att du måste för att få betalt! Allt som oftast brukar ju dessa så kallade bra el-, tele-avtal mm som erbjuds vara rena lurendrejeriet! Det blir inte billigare i slutändan. Blev för några år sedan uppringd av en typ som ville att jag skulle byta telefonavtal. När jag tackade nej blev dumhuvudet skitsur och sa att är du så jävla dum att du vill betala mer så visst. Då upplyste jag fanskapet om att det är MINA pengar och jag använder dem precis som JAG vill. Dessutom upplyste jag om att det viktigaste var att telefonen hade täckning och FUNGERADE, för annars skulle den vara värdelös. Precis så värdelös som detta företagets mobilteckning är.
Telefonförsäljare är inget vi behöver! Jag säger alltid nej, inte intresserad, klick! innan de ens presenterat vad de har att "erbjuda". Vill jag ha en tjänst eller vara så söker jag upp en SJÄLV och det tjänar/sparar jag garanterat på eftersom jag läser på ordentligt innan, vilket man inte har möjlighet till i samband med telefonförsäljning. Är det så att du ser alla som idioter som ringer till så lär du inte bli långrandig i branschen.
Önskar dig dock lycka till i framtiden och hoppas du hittar ett bättre jobb! Kanske som säljare i butik? Lycka till!
Jo jag jobbar som kommunikatör just för att ha råd med hyran, mat osv. Skulle inte jobba med det för att det är kul...
Egentligen förstår jag inte varför företagen som jag ringer åt vill att kunder ska få billigare avtal. Visserligen vill de att de ska förnya dem och så kanske man kan lyckas sälja en mobiltelefon samtidigt med ( som exempel). Kan förstå om man blir sur när vi ringer kl 08 på morgonen men när vi ringer på "normala" tider så har jag svårt att se varför man ska bli så upprörd. Jag undviker att låta som en lismande säljare. I mitt exempel så hade ju personen faktiskt fått det billigare. Så tycker det är onödigt att vara otrevlig mot mig som faktiskt försöker göra ett bra jobb, samtidigt som det nya avtalet är ju faktiskt bättre.
Brukar dock mest vara en eller två riktigt otrevliga kunder per pass och ibland har man däremot en eller två kunder som är riktigt trevliga med, de kan t ex säga att man låter väldigt trevlig o sådär o då blir jag lit glad. Tyvärr så brukar de riktigt otrevliga kunderna sitta i längre.
Angående att "söka upp det själv" så stämmer det ju kanske men samtidigt så känner man ju faktiskt inte till alla avtal och erbjudande som finns. Så bara för att man är intresserad av mobiler så vet man ju kanske inte att det finns ett nytt abonnemang som är bättre än det man har...
Idag så såg jag att jag hade kunnat ha sparat 500kr i månaden åt en kund om denna personen bara hade orkat ta mitt samtal ( många klickar bort en lite fegt utan att ens svara). På den bindningstiden på två år så blir det ju pengar som man hade kunnat lägga på en utlandssemester istället.
Man kan ju tänka på att de som ringer är människor som bara försöker försörja sig, precis som ni gör på era jobb.