2011-05-12, 23:11
Medlem
kalleman00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraizze

Grattis på dig! Din historia om att telefonförsäljare är bäst och världens räddning var väldigt rörande. Men anledningen att telefonförsäljare ringer överhuvudtaget är ju såklart för att dom tjänar någonting på det. Företaget dom jobbar för ska ha betalt, dom själva ska ha betalt och dom ska givetvis tjäna pengar på det också så att företaget överlever. Allt detta gör att mitt erbjudande som jag får inte längre är så fantastiskt bra. Visst, företaget som jag är kund hos idag ska också tjäna pengar. Men dom slipper iaf ge lön till nån liten snorvalp som ska vara putslustig och utge sig för att vara min bästa vän.

Mitt knep som jag brukar köra med är "Jaså, du ringer från DN? Nej, jag jobbar på Svenska Dagbladet"...och liknande om det gäller bredband, mobilabonnemang, elavtal osv...
Men om det ringer nån kille som säger "Tjeeeeeena mannen, hur e läget idag?", då brukar jag be honom fara åt helvete istället!
Citera
2011-05-12, 23:11
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Detta är bara ett barnsligt resonemang. Inget företag, oavsett teleförsäljning eller annat kommer någonsin bry sig om vad den ENSKILDE INDIVIDEN vill, tjänar företaget pengar på det det gör så kommer dom fortsätta med det, oavsett vad du tycker om saken. Det ger dig fortfarande inte rätten att vara otrevlig mot andra människor.

Klart som fan man skall vara otrevlig mot säljare. Hör ju till liksom. Dessutom har jag all rätt att vara det.
Citera
2011-05-12, 23:13
Medlem
Suck... Den telefonförsäljare som lyckas få mig att lyfta luren och svara kan aldrig räkna med att få mig intresserad av ett erbjudande. Denne person gör bara ett enda intryck på mig.

Nämligen störa störa störa störa! Stör mig inte för i helvete! Jag äter! Jag tittar på TV! Jag byter blöja på min lille son! Jag spelar X-box med min kompis! Jag sitter och skiter eller också står jag vid köksbänken och tar min tjej bakifrån! Aldrig i helvete att jag har tid att bli övertalad av en telefonförsäljare. Inte i mitt eget hem under min värdefulla fritid.

Om jag är intresserad av att köpa någonting så söker jag info på egen hand över internet och sedan söker jag upp försäljaren i en butik eller en internetshop och gör ett köp. Att vara telefonförsäljare är och förblir det mest otacksamma och hatade yrket genom tiderna. Lägg ner och stör oss inte.

Ni har dessutom aldrig aldrig aldrig något ekonomiskt fördelaktigt erbjudande. Ni manipulerar och förskönar och tjatar och smörar för att uppfylla er arbetsgivares krav. Men glöm inte bort att denne arbetsgivare låter sitt företagsnamn släpas i smutsen och riskerar en rakt motsatt effekt mot goodwill och ökade marknadsandelar. Företagsnamnet kan istället bli förknippat med satan och helvetes jävla skit.

Aldrig i helvete att vi sluter avtal med detta företag! Varför då? Jo därför att telefonförsäljarjäveln ringde i samma sekund som jag skulle spruta en sats i min tjej. Lägg ner! Vi hatar er!
Citera
2011-05-12, 23:13
Medlem
Citat:
Detta är bara ett barnsligt resonemang. Inget företag, oavsett teleförsäljning eller annat kommer någonsin bry sig om vad den ENSKILDE INDIVIDEN vill, tjänar företaget pengar på det det gör så kommer dom fortsätta med det, oavsett vad du tycker om saken. Det ger dig fortfarande inte rätten att vara otrevlig mot andra människor.

Vem fan är du då? Någon jävla goodwill-ambassadör för att man skall vara trevlig mot telefonförsäljare? Jag tror nog att dom klarar sig utan din support.
Citera
2011-05-12, 23:16
Medlem
Bagdads avatar
jag ber dom att dra åt helvete pga majoriteten kan inte ens artikulera sig ordentligt, sedan besitter jag den ekonomin så att jag faktiskt inte spelar mig någon roll om jag får 4 nummer utav allers billigare än i butik.
Citera
2011-05-12, 23:22
Medlem
Jag ogillar konceptet i det att jag är övertygad om att jag själv kan avgöra vad jag behöver utan att någon ringer hem till mig och förklarar mina behov för mig.
Citera
2011-05-12, 23:22
Medlem
Om Jag är hemma så vill Jag inte handla .
Ev ngn fr internett pga att firman ligger utomlands .
Hemma vill JAG ej bli uppringd av ngn försäljare som sitter och läser fr ngt manus .
Och det är ALLTID bäst och BILLIGAST ! Skitsnack , dom spelar in samtal och pressar svaga människor att säga JA och får ngt som dom inte vill ha och inte har råd att betala .
Förbjud telefonförsäljning !
JAG väljer när JAG vill handla , inte uppringd av ngn telförsäljare mitt i middagen , ngt bra på tv:n , leker m frugan .
Citera
2011-05-12, 23:24
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DubbelV
Nu ska inte jag inte gå in på i detalj hur det funkar men just när det gäller telefonin så delar ju alla telefonopperatörer det fasta telenätet. Alltså kommer du har kvar exakt samma teknisk lösning samt service av telefonen, men till ett lägre pris. Detta hinner man ju dock aldrig förklara för kunderna eftersom de klickar direkt utan att ens veta vad det handlar om.

Det är skit samma vad det är för teknologisk lösning bakom det hela. Eller om det i dina ögon ser ut som att priset är högre och lägre bland olika bolag. Du glömmer bort kundupplevelse, det faktum att vissa inte betalar ett skit för att ringa samt att vissa är beredda att betala ett högre pris för att de vill ha en specifik leverantör.

Citat:
Nej jag har läst marknadsföring och vet mycket väl att allt handlar om de 5 P:na
Pris, Produkt, Personal, Plats & nåt mer

Då tycker jag att du skall gå vidare med dina studier. Läs lite relationsmarknadsföring. Att du använder P-modeller som argument visar ju bara på hur lite koll du har, på riktigt.

Nu är det inte marknadsförings teori vi skall diskutera. Men om vi säger 6 års studier samt arbete inom området så kanske du kan fundera över lite vad du yrar om.

Allvarligt talat, ta och kamma dig och ge dig inte in i diskussioner som du inte har en jävla aning om.
Citera
2011-05-12, 23:28
Medlem
Pontus900s avatar
För att en bra produkt eller tjänst skulle spridas på ett annat sätt än genom telemarketing?
Ingenting som en telefonförsäljare skulle vilja sälja skulle vara intressant nog för mig att vilja köpa.

Med undantag för vissa tjänster inom internet,telefoni etc.

Så, vem var det nu som var dum i huvudet egentligen?
Citera
2011-05-12, 23:29
Medlem
Vill jag ha något köper jag det. Att det skulle ringa en tjomme och erbjuda något som jag faktiskt vill ha men inte har, och att det inte går att hitta bättre via nätet, och som dessutom är utan hake, finns inte. Fuck 'em
Citera
2011-05-12, 23:32
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madgunner
Så du tycker att vi skall acceptera att bli störda i vårat hem av idioter som försöker blåsa oss på något vi inte vill ha ? Jag ser heldre att dom fortsätter runka hemma som du skriver tills dom hittar ett hederligt arbete. Kan annars rekomendera horeri eller strippklubb. Det är på samma nivå.

Mitt inlägg handlade om att bemöta din telefonförsäljare på ett bra sätt. Du kan varken läsa eller skriva.
Citera
2011-05-12, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Det är skit samma vad det är för teknologisk lösning bakom det hela. Eller om det i dina ögon ser ut som att priset är högre och lägre bland olika bolag. Du glömmer bort kundupplevelse, det faktum att vissa inte betalar ett skit för att ringa samt att vissa är beredda att betala ett högre pris för att de vill ha en specifik leverantör.

Då tycker jag att du skall gå vidare med dina studier. Läs lite relationsmarknadsföring. Att du använder P-modeller som argument visar ju bara på hur lite koll du har, på riktigt.

Nu är det inte marknadsförings teori vi skall diskutera. Men om vi säger 6 års studier samt arbete inom området så kanske du kan fundera över lite vad du yrar om.

Allvarligt talat, ta och kamma dig och ge dig inte in i diskussioner som du inte har en jävla aning om.

Ok då får du väldigt gärna förklara för mig. Det känns ju som att du är något främlingsfientlig.

Vi säger att en vit frukthandlare sträcker fram handen för att sälja 5 bananer till dig för 10 kr.
Sen ställer vi en svart frukthandlare där som sträcker fram handen för att sälja EXAKT SAMMA BANANER för 5 kr.

Du köper dom för 10 kr enbart för att han är vit då alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in