2014-05-22, 11:39
Medlem
Rasande-Roses avatar
Gubbens folkilskna utfall mot Jimmie Åkesson var bland det stolligaste jag läst. Inte en bokstav fick han rätt. Han verkar bra mossig i huvudet nu på gamla dar.
Citera
2014-05-22, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Gubbens folkilskna utfall mot Jimmie Åkesson var bland det stolligaste jag läst. Inte en bokstav fick han rätt. Han verkar bra mossig i huvudet nu på gamla dar.

Läste i någon intervju att han äter psykofarmaka sedan några år tillbaka, det gör inte direkt underverk för intellektet.
Den sanna historien om Pinocchios näsa kan man ju inte tro är skriven av samma författare som hans tidigare verk.
Citera
2014-05-22, 13:10
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

Vad sa han om han då ?
Citera
2014-05-22, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Läste i någon intervju att han äter psykofarmaka sedan några år tillbaka, det gör inte direkt underverk för intellektet.
Den sanna historien om Pinocchios näsa kan man ju inte tro är skriven av samma författare som hans tidigare verk.

Tyvärr måste jag instämma. Alldeles för lång. Men ändå lite kul ibland. Gillar GW ändå.
Citera
2014-05-22, 14:56
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Stollig för att ni inte delar åsikt? Är alla meningsmoståndare stolliga?
Citera
2014-05-22, 17:59
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:

Jag har bara läst en roman han skrivit. Den handlade om palmemordet. Den var riktigt, riktigt enfaldig - oavsett om man jämför internationellt eller bara i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Stollig för att ni inte delar åsikt? Är alla meningsmoståndare stolliga?

Nej, har man något vettigt att kritisera SD/Åkesson för så är det ju bara bra. Men detta utspel av GW Persson ger ett lika stolligt intryck som karlen ger när han pratar i teve. Han verkar allmänt förvirrad.
Citera
2014-05-22, 18:32
Medlem
Tror ni GW, som i Efterlyst bl a, kritiserat invandringen vill "jämna" ut lite så han inte framstår som främlingsfientlig?
Citera
2014-05-22, 18:59
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Tror ni GW, som i Efterlyst bl a, kritiserat invandringen vill "jämna" ut lite så han inte framstår som främlingsfientlig?

Visst är det så. Ta inte så hårt på diverse uttalande om SD från den karln.
Citera
2014-07-05, 21:49
Medlem
senapslamms avatar
Citat:

ja han har inte hymlat med att han äter "lugnande". Intelligenta kreativa människor hamnar ofta i sådant då de tänker för mycket.
OCH JA, det har påverkat hans böcker till det sämre. Man hör det även på grötiga rösten, kallas "benso släp" i missbrukarkretsar.
Citera
2014-07-05, 22:06
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Alltså det här har jag svårt att tro på, har googlat utan resultat, så jag får dra till med en klassiker, källa?
Citera
2014-07-05, 22:28
Medlem
Han är väl ändå inte någon vetenskapsman direkt. Den typen av forskare inom sociala ämnen brukar väl drivas av ett stort intresse och driftighet i första hans-begåvning är inte avgörande som om det rört sig om teknisk fysik t ex?
Citera
2014-07-05, 22:46
Medlem
narkoluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Alltså det här har jag svårt att tro på, har googlat utan resultat, så jag får dra till med en klassiker, källa?
Tror det står om det i hans bok "Gustavs grabb" som är självbiografisk och klart läsvärd.
Har för mig att det handlade vita piller som han tar när han är riktigt risig. Förmodligen 5mg diazepam vilket inte är något särskildt spännande, mother's little helper kallades det förr. Har man druckit rödtjut i några dagar behöver man några sådana om kaffet ska hamna i koppen, konstigare än så är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in