2014-05-18, 21:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Inte? Du vet att han är väldigt populär va? Hans böcker säljer väldigt bra och har alltid gjort.
Det gör all undermålig skitlitteratur i ett obildat land.
Tjocksmocken skriver rätt barnsliga och enfaldiga böcker, att folk köper skiten är ett svaghetstecken.
Citera
2014-05-18, 23:24
Medlem
Han menar på att Jimmie har fel, att 98 % av invandrarna inte är kriminella och att Sverige skulle sluta fungera utan dessa.

Men Jimmie har väl aldrig påstått att majoriteten invandrare är kriminella, utan att de är överrepresenterade (det har GW också sagt)
Och Åkesson vill inte att all utländsk arbetskraft skickas hem, det är klart att samhället skulle sluta fungera om alla arbetande invandrare plötsligt skulle sluta gå till arbetet.

Så GW har inte så stor koll på SDs åsikter verkar det som.

Han tog också upp ett exempel då en tant skrek till hans barnbarn att de skulle åka hem till Afrika. Och vem skulle inte bli arg över det?
Citera
2014-05-20, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejf
Han menar på att Jimmie har fel, att 98 % av invandrarna inte är kriminella och att Sverige skulle sluta fungera utan dessa.

Men Jimmie har väl aldrig påstått att majoriteten invandrare är kriminella, utan att de är överrepresenterade (det har GW också sagt)
Och Åkesson vill inte att all utländsk arbetskraft skickas hem, det är klart att samhället skulle sluta fungera om alla arbetande invandrare plötsligt skulle sluta gå till arbetet.

Så GW har inte så stor koll på SDs åsikter verkar det som.

Han tog också upp ett exempel då en tant skrek till hans barnbarn att de skulle åka hem till Afrika. Och vem skulle inte bli arg över det?

Det blir lite ordvänderi här, utan procenttal.
Bland invandrare är inte så många kriminella, bland kriminella är många invandrare.
Citera
2014-05-20, 13:27
Medlem
BertFoxs avatar
" Det var tur att jag inte var där. Då hade jag stoppat rasistkärringen i skuffen och gjort rävåtel av henne!"

Får man säga så i PK-Sverige, hade jag så när sagt.
Citera
2014-05-20, 21:54
Medlem
Kbhmns avatar
Ingen som som kan lägga upp en bild av artikeln?
Citera
2014-05-20, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet
Ja, men vad ska han göra? Ingen lär ju köpa hans böcker annars.

För att inte tala om hur försäljningen av TV-serier till den "fria televisionen" skulle påverkas.

Måste bara vara tråkigt att vara så gammal och ha så bra med pengar, och trots det inte unna sig en ryggrad.
Citera
2014-05-20, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tjocksmocken skriver rätt barnsliga och enfaldiga böcker, att folk köper skiten är ett svaghetstecken.

Å hej och hå. Skådar vi en liten litteraturvetare här kanske. En som vet bättre än alla andra vad som är läsvärt? Som om det inte räcker med det underlåter du dig att kalla GW i nedlåtande ordalag. Sådant klär inte en litteraturvetare

Du kanske dessutom tycker livet är tråkigt och enahanda. Där kan du ha rätt men... livet ser ut på det viset.
Citera
2014-05-21, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Å hej och hå. Skådar vi en liten litteraturvetare här kanske. En som vet bättre än alla andra vad som är läsvärt? Som om det inte räcker med det underlåter du dig att kalla GW i nedlåtande ordalag. Sådant klär inte en litteraturvetare

Du kanske dessutom tycker livet är tråkigt och enahanda. Där kan du ha rätt men... livet ser ut på det viset.

Haha. Själv tycker jag den gode Professorn är en riktigt bra författare. "Gustavs grabb" är en fin betraktelse av hans uppväxt och framförallt hans älskade far. GW behövs, och han rör om i grytorna på ett både vasst och humoristiskt sätt. GW är en cool snubbe som säkert många är oerhört avundsjuka på.
Citera
2014-05-21, 07:53
Medlem
utomlandsJPs avatar
Eftersom Leif GW i DN (om SD) blev flyttad da jag skrev svar:

Citat:
"mitt i Sörmland, så gick styvdottern in med honom i affären och då är det en kvinna som skriker ”åk hem till Afrika era jävlar”. Det var tur att jag inte var där. Då hade jag stoppat rasistkärringen i skuffen och gjort rävåtel av henne."

Intressant att en kriminolog,
nagon som bor ha nagorlunda pejl pa lagen,
skulle gora kottslammsor av en kvinna och dumpa allt i en hink for att hon har en asikt (om an radikal sadan) vilket hon uttryckte precis som hon ville...

Eller som ett troll sa i samma trad (innan den flyttades):
Citat:
Ursprungligen postat av https://www.flashback.org/sp48876027
Han säger bara som det är. Alla vet att SD är ett rasistiskt parti och det är allas rättighet att uttrycka sig precis som man vill.

Rävåtel, for de som inte vet:
http://nogg.se/upload/37461/blogg_085739099_163347.JPG
Citera
2014-05-21, 08:08
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utomlandsJP
Eftersom Leif GW i DN (om SD) blev flyttad da jag skrev svar:

Intressant att en kriminolog,
nagon som bor ha nagorlunda pejl pa lagen,
skulle gora kottslammsor av en kvinna och dumpa allt i en hink for att hon har en asikt (om an radikal sadan) vilket hon uttryckte precis som hon ville...

Eller som ett troll sa i samma trad (innan den flyttades):

Rävåtel, for de som inte vet:
http://nogg.se/upload/37461/blogg_085739099_163347.JPG

Men herregud, tar du allt bokstavligt! Han hade själt ut kärringfan antagligen.
Citera
2014-05-22, 10:21
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag har inte fått uppfattningen att han och bonden är så nära vänner eller grannar. Grannar i sammanhanget kan betyda att de ändå bor en bit ifrån varandra. Stölden har ägt rum på en gård strax väster Stjärnhov. Var exakt bor GW? De sägs att hans bostad ligger utanför Gnesta. Det kan ändå vara vara ett par mil.

Jag har glömt bort upprinnelsen till den påstådda kostölden men bonden frikändes från åtal för försök till grovt bedrägeri av Nyköpings tingsrätt. Meddelat av Sydsvenskan i tisdags 20 maj.
Citera
2014-05-22, 11:25
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Iofs sant, men nu svarade Cineasten på påståendet att ingen skulle köpa böckerna om det inte vore för att GW lyckas fixa lite medial uppståndelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in