2014-05-22, 17:29
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Nato har äntligen börjat få sin syn tillbaka och rapporterar om vissa ryska trupptillbakadraganden.

Samtidigt har rebellerna i Donetsk framgångsrikt attackerat de ukrainska inkräktarna under natten i fyra tidsmässigt samordnade attacker.

Ukrainska myndigheter rapporterar om åtta dödade soldater i en av attackerna.

Källa: SIX News

Summa summarum så har Putin vana trogen ljugit och NATO har talat sanning. NU drar de sig tillbaka just på grund av att NATO har visat att Putin ljugit varje gång. Men det ekonomiska och politiska trycket är får tufft för lille tsaren så nu drar han sig tillbaka sakta med svansen mellan benen. Dock är såklart ryska trupper kvar inne i Ukraina och mördar Ukrainare som du skröt om, "äran" går till det pro-ryska slöddret dock men det är bara en tidsfråga tills Ukraina kan visa upp en hög med döda bevisbart ryska soldater på Ukrainsk mark.
2014-05-22, 17:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Irriga
Presidentkandidater från vänster hoppar av och blev misshandlade då och då. Tsarevs hus var satt i brand häromdagen, samt hans grannars hus några dagar innan, av misstag. Mer vet jag inte.
Trist för Oleg Tsarev, hittade en artikel om det.

Vestnik Kavkaza, 21 May 2014
Tsarev’s house set on fire in Ukraine
http://vestnikkavkaza.net/news/politics/55464.html
Citat:
Oleg Tsarev, a member of the Ukrainian parliament, said that his house in Dnepropetrovsk had been set on fire last night, ITAR-TASS reports. According to the lawmaker, armed men arrived on two buses at 2.00am and threw Molotov cocktails into his house.

Man vet inte vad man ska säga om detta val, det verkar inte vara någon som bryr sig.

Lite här hittade jag
Ukraine - Presidential elections 2014
http://www.ukrinform.ua/eng/topic/ukraine___presidential_elections_2014

Citat:
Automaidan activists are planning to patrol the polling stations in Kyiv and in Ukraine's east on Sunday, May 25.
Verkar säkert för människor med andra åsikter.
Citat:
According to presidential candidate Petro Poroshenko, the Antiterrorist Operation must begin with the Verkhovna Rada, where there are the masterminds and financiers of separatists.

He expressed this belief at a press conference in Lviv, a Ukrinform correspondent reports.

"The Antiterrorist Operation must begin with the Verkhovna Rada, where, in fact, there are masterminds and financiers of the separatists' gangs and organizers of the fratricidal war," Poroshenko said, who completes his campaign tour over Ukraine in Lviv.

On Thursday, he met with residents of the regional center and plans to visit Stryi.
Utrensning av det folkvalda parlamentet då?

May 25 Presidential Election
http://www.kyivpost.com/hot/may-25-presidential-election/

National presidential debates don't offer much drama
Citat:
One of the most popular rounds of presidential debates featured three candidates: Petro Poroshenko, Vasyl Tsushko and Zoryan Shkiryak. Still, the debate, like others, left the audience and experts wondering about the real political message of the three participants.

The candidates didn’t clearly outline their ideas on Ukraine’s foreign policy – particularly about whether the country should join any military or political blocks – and didn't give clear answers on language issue. Most of the contenders blamed Russia and the former Ukrainian government for the poor economic and political situation Ukraine is facing now and agreed the country needs a “strong hand” and must deliberately “fight corruption.
Det blir väl Petro Poroshenko som vinner valet då.
2014-05-22, 17:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
"Personal" som du själv beskrev saken tidigare :P .

Är du där eller? Sen när i hela friden blev något som du sett och inte sett relevant för någonting i den här tråden om du inte befinner dig på plats?
Va fan yrar du i, det var ju du som levererade länkar med filmer vi skulle glo på. Jag är inte där utan jag SER med en BILDSKÄRM text, bilder och video.
2014-05-22, 17:42
Medlem
Xeliouss avatar
Konflikten i Ukraina går hårt åt ryska banker. Den ryske näringsministern Alexej Uljukajev säger att det behövs skjutas till 200-300 miljarder rubel.

"Ett annat sätt att hantera finansieringsproblemen, som uppstått då omvärlden befarar betalningsproblem om västvärldens sanktioner mot Ryssland eskalerar, är enligt ministern att stödja bankerna med statliga medel."

Statliga medel=nationalisering med all sannolikhet.
http://www.svd.se/naringsliv/branscher/bank-och-fastighet/ryska-banker-behover-miljardstod_3585594.svd

Putin vill inte slösa sina, eh rysslands sinande tillgångar på att rädda banker och annat så han ber EU rädda Ukraina så att de ryska bankernas lån inte förfaller ner till skräpstatus: http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/putin-eu-hjalp-ukraina_3564088.svd
2014-05-22, 17:45
Medlem
Citat:
Jaha, du anklagar urkainska och polska medier för att vara icke trovärdiga, men du anser att ryska medier är trovärdiga. Klassiskt.
Jag anklagar inte, titta på rapportering av någon aktuell händelse från motsatta sidor och du blir förbluffad!
2014-05-22, 17:51
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Va fan yrar du i, det var ju du som levererade länkar med filmer vi skulle glo på. Jag är inte där utan jag SER med en BILDSKÄRM text, bilder och video.

Bemödade du dig översätta några av texterna jag skickade? (Jag antar att du inte begriper varken ukrainska eller polska).

Här är några igen:

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15808518,Ukraina__Zidentyfikowano_ludzi__ ktorzy_pojawili_sie.html#TRNajCzytSST

Här är översatt via google:
Citat:
Deputy Vitaly Yarema said that in Donetsk and Luhansk oblasts operate 45 soldiers from the regiment powietrznodesantowego army of the Russian Federation . - We have identified the people who are currently in the Slavic and Kramatorsk . They represent the 45th Guards Airborne Regiment Kupianka -1, which is stationed in the vicinity of Moscow . This branch is now located on the territory of Ukraine

Här är en annan:

http://un.ua/eng/article/497094.html

Citat:
Ukrainian News Agency

Russian military forces came into the territory of the village of Chonhar (Kherson region).

Ukrainian News learned this from representatives of the village council during a phone call.

"The military men planted mines, drill holes for boundary pillars," the representatives said.
2014-05-22, 17:54
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag anklagar inte, titta på rapportering av någon aktuell händelse från motsatta sidor och du blir förbluffad!

Varför antar du att jag aldrig kollat på RT? Jag är 36 år, har bott i fler än tre länder och antagligen konsumerat mer nyhetsmedier på fler språk än den genomsnittlige flashbackanvändaren. När jag var liten fanns det ett annat nyhetsmedia som också var styrt av Kremlin, Pravda hette den. Du visste kanske inte att RT var Kremlins egna nyhetsmedium? Du trodde att RT var oberoende typ, "Le Monde" eller dylikt?
2014-05-22, 18:17
Medlem
Citat:
Varför antar du att jag aldrig kollat på RT? Jag är 36 år, har bott i fler än tre länder och antagligen konsumerat mer nyhetsmedier på fler språk än den genomsnittlige flashbackanvändaren. När jag var liten fanns det ett annat nyhetsmedia som också var styrt av Kremlin, Pravda hette den. Du visste kanske inte att RT var Kremlins egna nyhetsmedium? Du trodde att RT var oberoende typ, "Le Monde" eller dylikt?
Ordet var 'motsatta' och inte oberoende.
2014-05-22, 18:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ordet var 'motsatta' och inte oberoende.

Varför tror du att ryska statsmedier skulle rapportera om saker som kan skada Rysslands intressen? Är det inte lite konstigt att ryska journalister som jobbar på RT verkar vara immuna mot alla tragiska olyckor som dödar så många andra ryska journalister?
2014-05-22, 18:38
Avstängd
Citat:
Bemödade du dig översätta några av texterna jag skickade? (Jag antar att du inte begriper varken ukrainska eller polska).

Här är några igen:

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15808518,Ukraina__Zidentyfikowano_ludzi__ ktorzy_pojawili_sie.html#TRNajCzytSST

Här är översatt via google:

Här är en annan:

http://un.ua/eng/article/497094.html
En polsk blaska som få utanför Polen läser och som citerar "Ukrainian Center for Counterterrorism"? Har du inget bättre än propaganda?
Blev dom gripna och visiterade? Dom blev identifierade som ryska trupper av en organisation som har intresse av att peka ut Ryssland som skyldig till allt ont.

Då ska jag med automatik tro på detta också då och ett antal andra skumma nyheter?
Russian media: 13 American CIA agents in Ukraine plane crash
http://www.wantinews.com/news-8367654-Russian-media:-13-American-CIA-agents-in-Ukraine-plane-crash.html

Det kan finnas ryska agenter som hjälper till i östra Ukraina och det är sannolikt att CIA och Academi hjälper Kiev med tanke på CIA-chefens besök där och tyska säkerhettjänstens läckor. Några trupper som på order av Ryssland opererar i Ukraina har jag inte sett några trovärdiga uppgifter på. Det är mitt val att bedömma trovärdigheten själv beroende på många olika källor och du får göra detsamma tills vi båda kan få trovärdiga bevis. Vi kommer till olika slutsatser beroende vad vi sållar just nu men bevisen är få och tunna.
Senast redigerad av Moretex 2014-05-22 kl. 18:47.
2014-05-22, 18:46
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Har du inget bättre än propaganda?
Blev dom gripna och visiterade? Dom blev identifierade som ryska trupper av en organisation som har intresse av att peka ut Ryssland som skyldig till allt ont.

Då ska jag med automatik tro på detta också då och en antal andra skumma nyheter?
Russian media: 13 American CIA agents in Ukraine plane crash
http://www.wantinews.com/news-8367654-Russian-media:-13-American-CIA-agents-in-Ukraine-plane-crash.html

Jag har aldrig ifrågasatt att CIA har personal på plats. Nu diskuterar vi huruvida ryska trupper finns på plats, vilket du inte bara ifrågasatt men slagit ifrån dig. Givetvis så dementerar Ryssland/ RT att det finns ryssar i Ukraina, precis som de dementerade det förra gången. Du kommer kanske inte ihåg hur det lät från dem i Mars/ April när de sa "Njet!" på frågan om de gröna martianerna som invaderade ukrainska militärbaser och polisstationer var ryssar.
2014-05-22, 19:01
Avstängd
Citat:
Jag har aldrig ifrågasatt att CIA har personal på plats. Nu diskuterar vi huruvida ryska trupper finns på plats, vilket du inte bara ifrågasatt men slagit ifrån dig. Givetvis så dementerar Ryssland/ RT att det finns ryssar i Ukraina, precis som de dementerade det förra gången. Du kommer kanske inte ihåg hur det lät från dem i Mars/ April när de sa "Njet!" på frågan om de gröna martianerna som invaderade ukrainska militärbaser och polisstationer var ryssar.
Vad vill du då? Att jag erkänner att jag har fel och att det finns ryska trupper i Ukraina baserat på att du tycker att det ska vara så? Är vi i Mars och April nu också, fanns det bevis då att ryska trupper härjade eller är du tillbaka på Krim? Det börjar bli rörigt för dig nu så det är nog enklast att ge dig rätt så man slipper diskussionen: Ja, det finns massor av ryska trupper i Ukraina, dom är svåra att se, men dom finns där, någonstans. Nu kräver jag att världen inför sanktioner för detta stör valet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in