Citat:
Ursprungligen postat av
von_S
Jag kan iofs köpa de som tycker Transilvanian Hunger är bäst helt enkelt för den är så jävla bra. Men ärligt talat fattar jag inte hur ni kan tycka den överträffar Under A Funeral Moon. De två nämnda och Panzerfaust är de bästa norska plattorna som gjorts om ni frågar mig men UAFM är fanimig i en klass för sig.
A Blaze är jävligt bra för vad den är och jag hade troligtvis tyckt det varit världens bästa platta om det hade varit 1992 nu. Att lyssna på SJ, ABITNS, UAFM i sträck är jävligt fräsigt faktiskt om man ser till vilken utveckling de kör fram till den plattan som jag tycker är deras bästa. Efter det är Darkthrone det mest trve som finns och jag köper allt de gjort.
Även om jag tycker UAFM-Panzerfaust är tämligen överlägset bättre än deras övriga diskografi så kan jag ta fram vilken platta som helst (möjligtvis bortsett från Soulside Journey) och avnjuta på repeat en hel kväll.
Blir dock en veva sidoprojekt innan läggdags.
NP: Isengard - Vinterskugge.
Det här är också inihelvete fint
Lite halvnecro kanske att ta upp något från nästan 2v sen, men har man varit utan FB så har man. Är benägen att hålla med.
Under a Funeral Moon är överlägset det bästa Darkthrone har gjort även jämfört med
Transilvanian Hunger i min mening, och ni som hört tidiga Armagedda vet hur vi dyrkade Darkthrone.
Är nog även villig att påstå att
A Blaze in the Northern Sky även den smiskar
Transilvanian Hungers stjärt, vilket iofs inte betyder at
TH skulle vara dåligt på något vis. Har även länge varit förvånad över
Total Death så sällan nämns bland Darkthrone's bästa,
"Earth's Last Picture" är en av de bästa låtar de någonsin gjort.
NP: Grift - Aftonlandet