2014-05-14, 23:02
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Under the blade med Defleshed påminner en del om tidiga The Crown. Ägde ett exemplar av den för en tidsålder sedan. Bra döds-trash-grind vill jag minnas.
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Japp, "Under the Blade" är en kanonplatta, men den har jag redan hört, men ett umärkt tips är det!
Hahaha… vilka jävla töntar ni är alltså. Skönt att bli påmind om varför man slutade skriva i den här tråden.

Bästa plattan som kommit detta år är Dead Congregation - Promulgation of the Fall http://www.youtube.com/watch?v=uuOlDM9ilqk&feature=youtube_gdata
Citera
2014-05-16, 00:54
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna
Hahaha… vilka jävla töntar ni är alltså. Skönt att bli påmind om varför man slutade skriva i den här tråden.

Bästa plattan som kommit detta år är Dead Congregation - Promulgation of the Fall http://www.youtube.com/watch?v=uuOlDM9ilqk&feature=youtube_gdata

Försöker du bli mig eller? Din förbannade copycat! Eheh.
Den där vinylen väntar jag hem, ska bli grymt intressant att höra!

Np: Darkspace I
Citera
2014-05-16, 09:29
Medlem
Glantons avatar
[quote=Phalguna|48798370]Hahaha… vilka jävla töntar ni är alltså. Skönt att bli påmind om varför man slutade skriva i den här tråden.

Öööhh....ok. Och som en meth-missbrukare så ramlar du tillbaka igen. Själv har jag nyss börjat.

Svärtar ner dagen med:

Svart - Förlorad II
Citera
2014-05-16, 19:53
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Satt och försökte lyssna lite på Ulver post-Nattens men kom återigen fram till att det bara är bakgrundsmusik så det fick bli de gamla klassikerna istället.

Vilken är bäst tycker trådens medlemmar? Givetvis passar Nattens Madrigal och Bergtatt vid olika tillfällen och just idag efter några månader av näst intill total insomnia njuter jag mest av den sistnämnda.

För övrigt är bara konstigt på nåt sätt att de låter som de låter och kommer i den ordning de kommer.

Lyssnade på Ordo Ab Chao igår. Fy fan vilket jävla uselt smuts. Ser fram emot Mayhems nya lika mycket som jag såg fram emot Eurovision Song Contest.
Hoppas på att den blir bättre än Ordo Ab Chao, hörde någon teaser som låg ute och det låter klart bättre. Hur helheten är har jag ingen aning om.
Citera
2014-05-17, 21:52
Medlem
Frank Friendlys avatar
17 maj går i Urfaust, woods of infinity och peste noirs tecken.

Woods of infinity bästa alster enligt mig

https://www.youtube.com/watch?v=si3K_kwj2jc
Citera
2014-05-17, 21:53
Medlem
Frank Friendlys avatar
En sak till.

Hur fan orkar ni bry er om gamla jävla skitband som inte släppt något av värde sedan dom var tonåringar???

Kidsen gör bästa musiken. (mer eller mindre)
Citera
2014-05-17, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
En sak till.

Hur fan orkar ni bry er om gamla jävla skitband som inte släppt något av värde sedan dom var tonåringar???

Deras musik lever väl vidare? En del band har ju skapat odödliga klassiker, klart som fan man aldrig tröttnar på riktiga mästerverk...

EDIT: Eller ja du kanske menar vad de släppt efter sin storhetstid, ja då är Mayhem - bland många andra - tamejfan helt jävla ointressanta.

Urfaust - Vom Gesicht Und Rätsel
Senast redigerad av ekorrerror 2014-05-17 kl. 23:29.
Citera
2014-05-18, 23:56
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
En sak till.

Många av mina favoritplattor är ändå från 90-talet så det är väl klart som fan jag bryr mig.

Hur de låter nu skiter jag däremot högaktningsfullt i och det hör väl till vanligheterna att band blir sämre och sämre ju längre de håller på.

Ang. PN, WOI och Urfaust lät det som en kväll i min smak. Lyssnar nu på Peste Noire - Ballade cuntre lo Anemi Francor som jag tycker är synnerligen underskattad platta av recensioner och betyg att döma. Skön takt och aggressivitet genom hela plattan. Ska höra Macabre Transcendance... sen också för att få tillbaka lite vett och sans.
Citera
2014-05-19, 21:03
Medlem
Imperishables avatar
Är det någon som har någon mer info om detta? http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=5866678

Är de gamla onda dagarna tillbaka?
Citera
2014-05-19, 22:13
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Många av mina favoritplattor är ändå från 90-talet så det är väl klart som fan jag bryr mig.

Hur de låter nu skiter jag däremot högaktningsfullt i och det hör väl till vanligheterna att band blir sämre och sämre ju längre de håller på.

Ang. PN, WOI och Urfaust lät det som en kväll i min smak. Lyssnar nu på Peste Noire - Ballade cuntre lo Anemi Francor som jag tycker är synnerligen underskattad platta av recensioner och betyg att döma. Skön takt och aggressivitet genom hela plattan. Ska höra Macabre Transcendance... sen också för att få tillbaka lite vett och sans.

Vet att jag själv varit med och sågat "Peste Noire" för deras övertydliga pretentiösa stil.. men det har det senaste året, gjort en helomvändning.. iaf vad gäller debuten som jag tycker är helgrym. Ja jag är ledsen.. men den är faktiskt riktigt jävla fin.
Det som gjorde att jag fick ett horn i sidan till PN var ju "Folkfuck folie" som jag än idag har svårt att tro att folk faktiskt tycker om.
Nu är jag hursomhelst sjukt less på nästan allt den här tråden tagit upp.. Mot nya tider!

np: Arizmenda - Within the vacuum of infinity
Bland de klart bästa album jag hört på mycket.. MYCKET länge.. och det hoppas jag ni också tycker annars blir jag ( p )ilsk .

Sen har ju "Paysage D'Hiver" blivit något jag sannerligen högrunkat till de senaste veckorna, då jag upptäckte "Winterkälte".. och att genom den, så är bandet så jäävla mycket bättre än vad "Kerker" (som är det enda jag hört med bandet, utöver låten "Welt aus Eis" som också är skitbra..) är.. Så jag får folda igen och erkänna att jag är sämst och kass.
Citera
2014-05-20, 14:29
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Vet att jag själv varit med och sågat "Peste Noire" för deras övertydliga pretentiösa stil.. men det har det senaste året, gjort en helomvändning.. iaf vad gäller debuten som jag tycker är helgrym. Ja jag är ledsen.. men den är faktiskt riktigt jävla fin.
Det som gjorde att jag fick ett horn i sidan till PN var ju "Folkfuck folie" som jag än idag har svårt att tro att folk faktiskt tycker om.
Nu är jag hursomhelst sjukt less på nästan allt den här tråden tagit upp.. Mot nya tider!

Folkfuck Folie är absolut inget vidare nej. Sen är det väl två helt olika band i stort sett före och efter den skivan så antingen gillar man det eller hatar det. Jag diggar båda.

Citat:
np: Arizmenda - Within the vacuum of infinity
Bland de klart bästa album jag hört på mycket.. MYCKET länge.. och det hoppas jag ni också tycker annars blir jag ( p )ilsk .

Den är bra trots stor skepsis från min sida innan jag lyssnade. Har dock bara haft tid att lyssna på den två gånger men ska ge den lite fler chanser.

Citat:
Sen har ju "Paysage D'Hiver" blivit något jag sannerligen högrunkat till de senaste veckorna, då jag upptäckte "Winterkälte".. och att genom den, så är bandet så jäävla mycket bättre än vad "Kerker" (som är det enda jag hört med bandet, utöver låten "Welt aus Eis" som också är skitbra..) är.. Så jag får folda igen och erkänna att jag är sämst och kass.

Äntligen. Finns massor med juveler där men Kerker är väl inte det första jag skulle rekommendera. Winterkälte, S/T, Kristall & Isa, Splitten med Vinterriket, Steineiche mm och lite sprit så har du många helkvällar framför dig.

NP: Blodsrit - Helveteshymner
Citera
2014-05-20, 15:35
Bannlyst
Nån som har några rekommendationer till mig? Har precis börjat lyssna in mig lite på BM. Jag gillar Burzums Filosofem, men mest lyssnar jag på lite mer experimentell BM som Hypothermia, Lifelover, Kall, Apati m.m. antar att jag gillar lite avantgarde-stuk och gärna depressivt.
Senast redigerad av briska 2014-05-20 kl. 16:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in