2014-02-07, 20:08
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckim
Dissection är väl en blandning av Black/Death/Melodiöst.

NP - Katharsis - Fourth Reich

Utomordentligt släpp.

Efter detta blir det mer dyrkning av Ildjarn, vilket har dyrkats i 2 dagar.

Jo det skulle jag också säga. Svårt att kategorisera faktiskt när folk är så jävla oense i detta genrebögeri.

Ja, det var utomordentligt längesen jag hörde "Fourth Reich", så det kanske är dags nu. Känner dock minimalt för att köra något alls med Katharsis nuförtiden. Känner mig bra mätt på den fronten.
Och medans ni andra är trve så ini bomben och lyssnar på Ildjarn, så sållar jag mig till mainstreamströmmen och kör "Inquisition" i vanlig ordning.

Inquisition - Obscure verses for the multiverse - Darkness Flows Towards Unseen Horizons
Det är ett djävulskt rensande på bandet iom denna senaste. Trummorna är liite för höga i mixen, i synnerhet virveln, men annars är det rentav briljant likt deras tidigare album.
Så ja.. nu håller jag detta band lika högt som Mgla och andra fina akter som vanligtvis brukar slåss om de högsta placeringarna på favoritlistan.

Skål och död! // Mordvm
Citera
2014-02-07, 21:58
Medlem
BrainDisorders avatar
Många gnäller på "Void"-plattan med Craft, men jag tycker den är helgjuten såhär i vintermörkret när man tvingas att sitta på tåg längre stunder och glo på andra vidriga människor. Alltid älskat deras köttiga bas, som visserligen blivit mer framträdande på senare plattor.

Så därför lyssnar jag på Craft - The Ground Surrenders. Partiet från 03:25 och framåt är äckligt mysigt.
https://www.youtube.com/watch?v=EL-2cBtawSk

Like a sign of pressing urgency, the ground below our feet surrenders.
Citera
2014-02-07, 22:04
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Många gnäller på "Void"-plattan med Craft, men jag tycker den är helgjuten såhär i vintermörkret när man tvingas att sitta på tåg längre stunder och glo på andra vidriga människor. Alltid älskat deras köttiga bas, som visserligen blivit mer framträdande på senare plattor.

Så därför lyssnar jag på Craft - The Ground Surrenders. Partiet från 03:25 och framåt är äckligt mysigt.
https://www.youtube.com/watch?v=EL-2cBtawSk

Like a sign of pressing urgency, the ground below our feet surrenders.

Tycker själv att "Void" är riktigt jävla bra.
Men nuförtiden då jag verkligen är genuint inlyssnad på bandet, så håller fanimig debuten allra högst.. Med "Terror Propaganda" som nosar den i stjärten.
Men om man ger fan i att göra skillnad på album, så är Craft överhuvudtaget ett av Sveriges klart bästa band inom black metal, och jag har svårt att tro de någonsin under deras namn, kommer släppa någonting okvalitativt.
Samt så är låten du nämner en av plattans bästa tillsammans med "I want to commit murder" och "Come resonance of doom".
Får bli dom här med nu.

Craft - Aaaablaaaze
Ruggigaste öppningslåten på en platta någonsin?
Citera
2014-02-07, 22:17
Medlem
von_Ss avatar
Ildjarn, Craft, Dissection. Här står tiden stilla!

Och så skall det förbli.

Här dyrkas Graveland, bland annat för att Rob Darken är så jävla snygg men framförallt för att Graveland är så jävla bra. Har hunnit in på 2000-talet nu och lattjar runt bland diverse EPs, fullängdare och splittar. Så jävla många bra släpp han hade på 90-talet är det lätt att man skippar 00-talet men då ska man bara ha en hård lavett och lära sig veta hut.

NP: Graveland - Raise Your Sword!
Citera
2014-02-07, 22:33
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Ildjarn, Craft, Dissection. Här står tiden stilla!

Och så skall det förbli.

Här dyrkas Graveland, bland annat för att Rob Darken är så jävla snygg men framförallt för att Graveland är så jävla bra. Har hunnit in på 2000-talet nu och lattjar runt bland diverse EPs, fullängdare och splittar. Så jävla många bra släpp han hade på 90-talet är det lätt att man skippar 00-talet men då ska man bara ha en hård lavett och lära sig veta hut.

NP: Graveland - Raise Your Sword!

Haha jovisst är han bra snygg Rob. Det är lätt för folk att mobba ut ett band p.ga sådana där bilder, men nog har han värre foton det ska sägas.
Och ja jag håller med dig om bandets 90tal.
Following the Voice of Blood"..
Herrejävlar vilken bra platta! Och det gäller väl till viss del dess föregångare.
Jag blev dock lite avig till Graveland när han släppte "Immortal Pride" som jag såklart tyckte var en bra skiva, men ganska långt ifrån vad min bild var och vad jag ville att Graveland skulle låta som.
Idag tycker jag nog fanimig om allt karln släppt.

Inquisition - Magnificent glorification of Lucifer
Det finns inte en enda skivjävel av detta band jag inte kommer återkomma till. Det är möjligt att senaste plattan om ett år, kommer vara den minst spelade, men alltså..
Det här är bara så jävla bra!
Citera
2014-02-07, 22:34
Medlem
Attackers avatar
Slängde igång två genomlyssningar av Tiamtü och, ja - som tidigare nämnt av Pentagrammaton - svinbra. Tycker redan att det är fördjävla synd att jag ratat plattan fram tills idag. Inte ratat, kanske, men hållit mig ifrån att ge den ett genuint försök. Tack, Pentagrammaton.

Angående citaten om Behemoths texter till nya alstret så känner jag mig bara missnöjd. De känns extremt primitiva (vilket kan vara positivt i vissa fall), men jag håller definitivt med InnesI om att "uppskatta de lite djupare dykningarna lyrikmässigt från Evangelion". De texter du citerade, LVX156, kändes som Behemoth för tre år sedan. Tyvärr.
Oavsett så ser jag fram emot att få höra hela "The Satanist", trots att de två låtarna som släppts utöver fullängdaren varit besvikelser. Brukar väl dock vara så... (Souls for Belial, tjena.)

Citat:
Ursprungligen postat av eckim
NP - Katharsis - Fourth Reich

Utomordentligt släpp.
Medhåll.

NP: Funeral Mist - Holy Poison
Citera
2014-02-08, 00:08
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Haha jovisst är han bra snygg Rob. Det är lätt för folk att mobba ut ett band p.ga sådana där bilder, men nog har han värre foton det ska sägas.
Och ja jag håller med dig om bandets 90tal.
Following the Voice of Blood"..
Herrejävlar vilken bra platta! Och det gäller väl till viss del dess föregångare.
Jag blev dock lite avig till Graveland när han släppte "Immortal Pride" som jag såklart tyckte var en bra skiva, men ganska långt ifrån vad min bild var och vad jag ville att Graveland skulle låta som.
Idag tycker jag nog fanimig om allt karln släppt.

Haha ja men man lär sig snabbt att inte döma ut någon bara för att han är en polsk skogsriddare i den här genren.

Lustigt att du skäller på Immortal Pride är en av de jag gillar bäst. Då ska jag väl säga att jag inte direkt följt Graveland kronologiskt utan satte mig ner och käkade klassikerna i en stor fet jävla klump. Är nog mer åt det storslagna hållet när det gäller Graveland.

Idag tycker fanimig jag också om allt karln släppt.

NP: Graveland - Dawn Of Iron Blades
Citera
2014-02-08, 00:31
Medlem
von_Ss avatar
Nej, efter att ha suttit och kåtat upp mig med Graveland är det nu dags för Polens riktiga pärla och utan tvekan bästa skiva genom tiderna: Welowie! Efter 10 000 lyssningar blir jag fortfarande lika imponerad över hur allt, trummor, sång, gitarrer är helt random under hela skivan men ändå alldeles lysande.

Vilken jävla hyllningsplatta. Det är bara så jävla märkligt att den ens har gjorts.

NP: Gontyna Kry - Satyr
Citera
2014-02-08, 12:24
Bannlyst
Kan inte ge mer än 3/5 salta griskukar till Behemoth senaste skapelse, dock när det är bra så är det riktigt bra, såsom i låten Ora Pro Nobis Lucifer som är en av de bästa låtarna polackerna kräkts ur sig till dags dato. Svänger ordentligti refrängen.
Citera
2014-02-08, 13:19
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Kan inte ge mer än 3/5 salta griskukar till Behemoth senaste skapelse, dock när det är bra så är det riktigt bra, såsom i låten Ora Pro Nobis Lucifer som är en av de bästa låtarna polackerna kräkts ur sig till dags dato. Svänger ordentligti refrängen.

Lyssnade på låten du nämnde och det låter ju iaf bättre än något Behemoth gjort sedan urminnes tider. Kanske får tanka albumet ändå.
Citera
2014-02-08, 13:46
Medlem
1235oops4567s avatar
Ett litet tyskt band med ett helylle-album du hittar på Spotify:

Negator - Old Black

Ni kommer att bli hooked på första sekunden och fastna för evigt. Hade länkat fullt album via tuben om det fanns uppe. Måste lyssnas i sin helhet. Förstå att albumtiteln säger det mesta om innehållet.

HTTP: http://open.spotify.com/album/39Ojw9AwQhdMuhHdK4JnKu

URI: spotify:album:39Ojw9AwQhdMuhHdK4JnKu
Citera
2014-02-08, 15:43
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1235oops4567
Ett litet tyskt band med ett helylle-album du hittar på Spotify:

Negator - Old Black

Ni kommer att bli hooked på första sekunden och fastna för evigt. Hade länkat fullt album via tuben om det fanns uppe. Måste lyssnas i sin helhet. Förstå att albumtiteln säger det mesta om innehållet.

HTTP: http://open.spotify.com/album/39Ojw9AwQhdMuhHdK4JnKu

URI: spotify:album:39Ojw9AwQhdMuhHdK4JnKu

Negator är en av anledningarna till att det tog så lång tid för mig att upptäcka Ruins Of Beverast då de är en av de ledande orsakerna till att det sedan länge är djupt rotat inom mig att tysk Black Metal suger kuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in