2014-05-14, 14:24
Medlem
Mnemic0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaskriet
Lycka till! Hur kommer det sig att du efter 15 år nu beslutat dig för att sluta? Hur började ditt missbruk?

Vänliga hälsningar.

Citat:
Ursprungligen postat av ArligaArne
Är inget annat än nikotinmissbrukare själv så kan absolut inte ens i närheten sätta mig in i din ångest eller ditt missbruk.
Hur som helst så tycker jag att det är jätteintressant och kommer absolut att följa din tråd noga!

Jag undrar hur du liksom kom fram till att "Nej, nu skiter jag fan i att knarka." istället för att knapra i dig ett par tabletter? (Insåg att det här lät lite hårt, men jag hoppas du förstår vad jag menar)
Var det p.g.a. drogerna som du förlorade jobbet?

Önskar dig all lycka till, det här kommer gå kanon!

Svår fråga men Jag tror man kommer till en punkt när man bara inser att allt sakta men säkert rasar samman och man måste göra nånting åt det. Jag menar det börjar med att man förlorar polare och flickvänner och jobbet. Man inser att man måste gör sia av med de vänner man har kvar och börja om,
ge sig själv en andra chans. Eftersom jag gjort allt det finns det bara en väg att gå annars blir det jävligt ensamt.
Citera
2014-05-14, 14:29
Medlem
Mnemic0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PellAlsing
Helt rätt att du avslutar samtliga vänskaper du har kvar. Det är det svåraste för en missbrukare att inte bara sluta droga utan att hela ens bekantskapskrets MÅSTE bytas.

Du är fan halvvägs redan nu! Kämpa!

Japp det var inte lätt då men nu känns det rätt . Klart man saknar dom ibland men men. Jag ser bara framåt nu (lättare sagt en gjort) men blir för mycket ångest av det annars
Citera
2014-05-14, 14:40
Medlem
Mnemic0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KANEWTSKI
Jag gjorde samma sak som du för en månads sedan. Det enda du ska tänka på just nu är SLUTA KNARKA. det är det enda du måste intala dig själv varje sekund, skit i allt runt omkring, ta även bort den här tråden, du behöver inte bevisa detta för oss, DU måste ge dig för din egen skull.

Jag har med massa samtal iaf kommit fram till att jag har kass självkänsla och en jävla missbrukarpersonlighet.

Ta bort tråden och PMA dom människorna du tycker verkar bry sig i den här tråden, så stöttar vi dig till o bli dig själv igen

Nej Tråden stannar tills jag är drogfri. Alla ger ju bra info (även du) eller ställer bra frågor som får en att tänka efter lite. Funkar för mig och det är helt klart nyttigt att svara på de svåra frågarna. Så varför ta bort?

Mvh
Citera
2014-05-14, 14:45
Medlem
Mnemic0s avatar
Tack alla som skriver, mycket bra info och tips, jag läser allt och fråga på ni som vill det.

Ha det bra alla!
Citera
2014-05-14, 14:51
Medlem
Mnemic0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melonaz
Lycka till! Detta kommer du klara kalas!
Vad jobbade du med?

oops! glömde en men den var lätt iaf haha. Jag har alltid arbetat inom industri.
Citera
2014-05-14, 16:53
Medlem
Mnemic0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaskriet
Lycka till! Hur kommer det sig att du efter 15 år nu beslutat dig för att sluta? Hur började ditt missbruk?

Vänliga hälsningar.

Svar på din första fråga: kroppen orkar inte mycket mer. och jag vill nu tillbaka till ett så normalt liv som möjligt. kommer ta tid men jag är hyfsat ung och har motivation och vilja, hoppas bara den är tillräckligt stark.

Mitt Bruk av alkohol började när jag var 15 år. Bara något år senare började man röka till skillnad från vännerna så körde jag bara på gillade helt enkelt ruset och ville bara ha mer och pröva nya droger, dessutom hade jag ett 4 år långt förhållande med en person som var precis likadan alltså mellan jag var 15-19. vilket inte va någon bra kombo såklart.
Citera
2014-05-22, 00:26
Medlem
Mnemic0s avatar
Nu börjar det på riktigt. Nedtrappningsschema på bara 3 veckor (har själv trappat ner sen jag skrev senast) Fick även välja längre men vill inte dra ut på det längre. vill så gärna komma in på kbt- behandlingen men då krävs det att jag är ren.

Har även lyckats hålla mig borta från xanor och har bara pyra kvar, etizarna är slut.

Det här kommer bli tufft men jag tror jag jag kommer klara det.

Dessutom är jag där nästan varje dag nu vilket är bra behöver rutiner.

Negativt just nu är sjukt ont i kroppen spänner mig mycket, har ofta huvudvärk ibland funkar Alvedon oftast inte, svettas ovanligt mycket, har haft hög puls de senaste 2 dagarna och sömnproblem såklart.

Behöver en hobby för att få bort tankarna på drogerna, ska börja ta upp styrketräning och kampsport igen så fort den värsta smärtan går över.
Citera
2014-05-22, 06:33
Medlem
Scarabeos avatar
Håller tummarna! Detta klarar du! Både huvud,kropp och själ kommer må bättre när du kört över den värsta abstinensen.
Citera
2014-05-22, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mnemic0
För en månad sedan gick jag till Missbruksenheten i min kommun och la alla kort på bordet, jag hoppade alltså över vårdcentralen då jag förstått att jag behöver professionell hjälp. Jag gick dit frivilligt
och kan lämna frivilligt. Till alla er som tvekar gör det bara, dom vet vad dom gör iaf i min kommun.

Är det öppet eller stängt? Hur mycket kostar det för dig?

EDIT: Strongt gjort av dig! Är själv i tankarna att gå till missbruksenheten i min kommun. Men är lite orolig över pengarna (vad det kostar, får man fortf a-kassa osv)
Senast redigerad av viktorolle 2014-05-22 kl. 07:39.
Citera
2014-05-22, 08:39
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mnemic0
Negativt just nu är sjukt ont i kroppen spänner mig mycket, har ofta huvudvärk ibland funkar Alvedon oftast inte, svettas ovanligt mycket, har haft hög puls de senaste 2 dagarna och sömnproblem såklart.
.

Klassiska abstinens-besvär. Finns flera. Det enda jag kan lova är att det kommer bli bättre! Det är ju så jävla lätt att bli beroende, men lika jävla jobbigt att bli ren.
Stå ut, du har rätt inställning!
Citera
2014-05-22, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Klassiska abstinens-besvär. Finns flera. Det enda jag kan lova är att det kommer bli bättre! Det är ju så jävla lätt att bli beroende, men lika jävla jobbigt att bli ren.
Stå ut, du har rätt inställning!

Tänk om man visste om hur avtändning ifrån t.ex Bensos kändes, hade fått smaka på den, då hade jag aldrig tryckt i mig ett enda piller. För den ATn, dem gångerna när det ofrivilligt blivit slut hemma och man vart utan i upp till en vecka, ja då gör det ont, överallt.
Citera
2014-05-22, 10:48
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolle
Tänk om man visste om hur avtändning ifrån t.ex Bensos kändes, hade fått smaka på den, då hade jag aldrig tryckt i mig ett enda piller. För den ATn, dem gångerna när det ofrivilligt blivit slut hemma och man vart utan i upp till en vecka, ja då gör det ont, överallt.

Man lär så länge man lever. Om man lever som man lär, lever man längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in