2014-05-22, 07:43
Medlem
Jag ligger efter lite i uppdateringarna men har nu läst lite på skvallerbloggen och härinne och försökt fatta vad som egentligen hände med medelålderskrisarna där på bloggen?
Stämmer denna sammanfattning:

Två kvinnor, an** och e***a, (?) skrev inlägg och krävde att det som stod om en av dem skulle tas bort omedelbart för de kände sig kränkta och utpekade. Det fanns tydligen ett inlägg där EN kvinna nämndes vid namn (?) men det togs då bort enligt önskemål. (Jag har aldrig sett det inlägget med nåt namn i). Men admin skrev att namnet raderades.

Då borde allt vara ok? Men denna an** skriver då fler inlägg och hotar med polisen för att hon blivit "utpekad"? Fast inlägget där hon först nämndes har raderats? Hon skriver också själv inlägg med sitt för och efternamn så att ALLA nu kan se vad hon heter??? Precis det hon ville undvika i inlägget hon krävde skulle tas bort pga namnets skull?

Sen kommer två till in i det hela, mysgubben och hans fru, och orerar om att de också blivit utpekade. Gubben har nämnts ju med sitt förnamn men han är knappast hemlig i sammanhanget. Hans fru har nämnts i allmänna ordalag som just hans "fru", jag har då aldrig sett hennes namn nämnas där. Men så skriver hon själv ett inlägg med både för och efternamn. Och gubben skriver med sitt fullständiga för och efternamn. Jag hade INGEN aning om kvinnornas eller fruns namn eller gubbens efternamn innan dess och brydde mig knappast heller... Och de går på om barnen som jag visserligen tycker ska hållas utanför men igen har ju nämnt barnen där heller, varken med namn eller Facebook-länkar eller nånting, det har vad jag sett bara konstaterats att gubben har just barn. Vilket han själv ju är öppen med att han har.

Nu verkar ju detta ha lagt sig, men det var ju....intressant. Jag hade INGEN aning om att dessa an** och em*** existerade ens. Men tack vare att de SJÄLV skrev det med både för och efternamn så vet ju jag och alla andra precis det de inte ville. Hur tänkte de där?

Fast jag skiter faktiskt fullständigt i vad dessa kvinnor heter och nåt annat. Jag har inget intresse av att skvallra om dem på nån skvallerblogg. Det som skvallrades om var väl gubben och det faktum att gubben var gift och ändå involvera sig i Berny. Det som var så knäppt var ju att de avslöjade sig själva mycket mer än vad nån annan gjort.
Citera
2014-05-22, 07:50
Medlem
Antitrinitarians avatar
För att vara så sjuk och galen som hon vill ge sken av så är hon väldigt reflekterande kring och har en väldigt stor insikt i sitt beteende och sin sjukdom.
Citera
2014-05-22, 09:21
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
För att vara så sjuk och galen som hon vill ge sken av så är hon väldigt reflekterande kring och har en väldigt stor insikt i sitt beteende och sin sjukdom.

Så hon kan framstå som en insiktsfull moder.
Man har ju lust att se om hon ser gravid ut, eller om det bara är en lögn.
Citera
2014-05-22, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Så hon kan framstå som en insiktsfull moder.
Man har ju lust att se om hon ser gravid ut, eller om det bara är en lögn.

Kanske därför hon hade ångest och "inte kom iväg" till barnmorskan, för att det är en lögn alltihop...
Citera
2014-05-22, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Och hunden har det toppen som vanligt.

Bloggen

Facebook

En hund som har normal anknytning till sin matte springer för fan inte FRÅN henne om hon börjar skrika. Mår dåligt när jag tänker på all skit han måste ha sett.

Ska hon reagera likadant med en baby i huset?
Citera
2014-05-22, 12:07
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Kanske därför hon hade ångest och "inte kom iväg" till barnmorskan, för att det är en lögn alltihop...

Jag har funderat mycket över just detta. Min första instinkt var att graviditeten var lögn men sen hon skrev att Miia skulle följa med till KK tänkte jag att det väl är sant i alla fall eftersom hon inte kan fake:a ett ultraljud. MEN, så fick hon ju "panik" jävligt lägligt så frågan är ändå om det inte är påhitt trots allt. Om hon nu gjort gravtest, varför fotar hon inte stickan i så fall? Jag tror hon mest gått runt och känt sig gravid och sen har det blivit en graviditet i hennes eget huvud. Så fort hon får sin mens igen kommer hon se det som ett missfall och skriva ett långt inlägg om hur hon sörjer sitt "döda barn" men som den ansvarsfulla människa hon är så var det lika bra. Bla bla bla.

För övrigt är det ju riktigt jävla patetiskt hur hon försöker framställa det som att personalen har larm pga henne. ALL personal på lss-boenden har larm. Gangster-Berny....
Citera
2014-05-22, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Jag har funderat mycket över just detta. Min första instinkt var att graviditeten var lögn men sen hon skrev att Miia skulle följa med till KK tänkte jag att det väl är sant i alla fall eftersom hon inte kan fake:a ett ultraljud. MEN, så fick hon ju "panik" jävligt lägligt så frågan är ändå om det inte är påhitt trots allt. Om hon nu gjort gravtest, varför fotar hon inte stickan i så fall? Jag tror hon mest gått runt och känt sig gravid och sen har det blivit en graviditet i hennes eget huvud. Så fort hon får sin mens igen kommer hon se det som ett missfall och skriva ett långt inlägg om hur hon sörjer sitt "döda barn" men som den ansvarsfulla människa hon är så var det lika bra. Bla bla bla.

För övrigt är det ju riktigt jävla patetiskt hur hon försöker framställa det som att personalen har larm pga henne. ALL personal på lss-boenden har larm. Gangster-Berny....

Med tanke på "papper på diagnoser" och "utdrag ur journal" så hade hon lätt fotograferat graviditetstestet med hon haft nåt. Och poserat med putläpparna (förlåt, PUTMAGEN) i vädret... Men det har hon undvikit hittills, vilket tyder på bluff i vanlig ordning. Men hon kan ju alltid lägga upp en falsk bild på ett test som hon googlat fram. Hennes "bevis" betyder inget.
Citera
2014-05-22, 15:16
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal

Jag fattar inte varför hon framhåller sådant överhuvudtaget, och hela tiden. Jag hade skämts ihjäl ifall jag vetat att jag orsakat rädsla och ångest hos oskyldiga människor som bara vill göra sitt jobb.
Citera
2014-05-22, 16:53
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Jag fattar inte varför hon framhåller sådant överhuvudtaget, och hela tiden. Jag hade skämts ihjäl ifall jag vetat att jag orsakat rädsla och ångest hos oskyldiga människor som bara vill göra sitt jobb.

Ja du, men så resonerar en sund människa. Förut var det en fara för sig själv som var viktigt, nu verkar hon totalt upphängd på att vara en fara framför allt för andra människor. Hela psykopat-oberäknelig-kall-hård-kriminell-cirkusen hon driver just nu är extremt komisk när man genomskådar den. Samtidigt förstår jag krisen i att ha passerat 30 och ha byggt upp ett liv och en identitet baserat på lögner. En riktig Berny existerar inte, hon är bara en projektion av vem hon vill vara för stunden. Och jag förstår också att eftersom hon känner till så lite om mänsklig värme, riktiga känslor och respekt för andra individer är pundaridentiteten väldigt lätt att anamma. Särskilt då hon faktiskt har ett aktivt missbruk. Frågan är ändå om inte upptakten till missbruket ligger i att vilja tillhöra en gemenskap? Typ "hellre tillhöra ett pundargäng än inget gäng alls", väldigt förenklat naturligtvis.
Citera
2014-05-22, 17:08
Medlem
Berny läser journaler igen:

"Jag får inte ihop något alls men ändå så var allt precis som jag upplevde det. Allt som jag har läst än så länge skriker rakt in i ögonen och sanningen var sann hela tiden.
Jag kommer förmodligen lägga ut valda delar åt er. Berny Pålsson var Berny Pålsson hela jävla tiden. "

Valda delar?
Påhittade "bevis" alltså. På "sanningen som var sann hela tiden"?
Vilken sanning, "demonerna" eller "övergreppen" från opus Dei? Att läkarna skriver om demoner och övergrepp i journalen är inga bevis längre, det betyder ju i hennes fall bara att hon lyckades lura dem, precis som hon erkände själv i brevet.

Och naturligtvis är vissa partier om hennes föräldrar "strukna" ur journalen pga "sekretess". Nu börjas det igen.
Citera
2014-05-22, 17:50
Medlem
Citat:

Det ar ju det som ar grejen, hon skiter ju totalt i vem som lider, sa lange ratt "image" av henne halls fram. I bockerna, om jag minns ratt, hangde val hon ut farsan som alkis - nagot som han holl hemligt for jobbarkompisar etc. - for att visa hur "tufft" hon hade haft det. Pa sa vis ar hon val farlig (inte pa gangstersattet/personalen behover larm) utan att hon ratt och slatt anvander folk for sin egen fordel, vad den an ma vara.
Citera
2014-05-22, 17:50
Medlem
Kan det vara så att hennes beundrarskara börjar ifrågasätta henne och klinga av i antal?
Jag tycker hela det inlägget hon skrivit innan idag skriker "tro på mig snälla" i desperation. Sen fick hon ju en underbar touch med kortet hon tog som bara råkade visa hennes sönderskurna armar som i mina ögon skulle vara ett sätt att lägga extra tyngd i att det hon snackat om bara måste ju vara sant när armarna ser ut som de gör. Kan detta vara början på undergången av vår kära Berny?
Jag kan tänka mig att vissa av hennes beundrare/-innor kanske inte är några vi kommer se som nobelpristagare, men varför börjar inte de ifrågasätta varför vi inte fått se något kort som kan påvisa att hon faktiskt är gravid? Vi har ju fått se allt annat som bevisföring annars i hennes inlägg, ledsen Theus, glad Theus, mediciner, you name it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in