2014-05-21, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Färjestads grupp hade bjudit på sköna bortaresor. Zurich, Wien och Oslo.

Zlin o Fribourg var det fan inte lätt att ta sig till...Berlin kan ju vara en no brainer däremot, beroende på datum och om Fotbollen är med i guldracet då.

Vi i Luleå fick också två rätt sköna bortaresor som många verkar vara sugna på. Hamburg och Nottingham.

Edit: Luleå Hockey försöker tydligen också fixa så att matcherna mot Hamburg och Nottingham ska gå Torsdag och Lördag samma helg, vore fantastiskt.
Senast redigerad av AdamN 2014-05-21 kl. 17:37.
Citera
2014-05-21, 17:22
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Det där kan faktiskt vara det sämsta försök till pik som jag någonsin läst.

Det känns ju som att du är negativ mot CHL mest bara för att. Det kommer bli kul för er att vara i en ny miljö.
Citera
2014-05-21, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Det känns ju som att du är negativ mot CHL mest bara för att. Det kommer bli kul för er att vara i en ny miljö.
Tvärtom har jag gett giltiga anledningar till att vara negativ till CHL och inte fått några bra motargument. Nu hamnade vi dessutom i en urusel grupp med Helsingfors (som jag besökt åtskildiga gånger) Krefeld (tråkigaste av alla tyska städer) samt ett danskt jävla skitlag. Kul miljö...
Senast redigerad av atreyeri 2014-05-21 kl. 17:48.
Citera
2014-05-21, 21:52
Medlem
Citat:
Tvärtom har jag gett giltiga anledningar till att vara negativ till CHL och inte fått några bra motargument. Nu hamnade vi dessutom i en urusel grupp med Helsingfors (som jag besökt åtskildiga gånger) Krefeld (tråkigaste av alla tyska städer) samt ett danskt jävla skitlag. Kul miljö...

Var glad att ni får vara med dom stora att spela

Allt annat än gruppseger för Färjestad är ett fiasko.
Citera
2014-05-21, 22:01
Bannlyst
Citat:
Du har inte tänkt på de stackars finnarna, tyskarna och danskarna som ska behöva stå ut med att åka till Skellefteå? Har förstått att dessa stackars människor vara förtvivlade över att de inte fick åka till Jönköping istället. Fast de tröstar sig visst med vetskapen om att skaik är mycket enklare att slå ut än hv-laget.
Citera
2014-05-21, 22:14
Medlem
Fascinerande egentligen att ni diskuterar era lags chanser i CHL. Alla vet ju att det är när SHL drar igång som det verkligen gäller. Att sedan mer än hälften av svensklagen är riktiga skitlag gör ju att man hellre gör nåt annat.
Citera
2014-05-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Du har inte tänkt på de stackars finnarna, tyskarna och danskarna som ska behöva stå ut med att åka till Skellefteå? Har förstått att dessa stackars människor vara förtvivlade över att de inte fick åka till Jönköping istället. Fast de tröstar sig visst med vetskapen om att skaik är mycket enklare att slå ut än hv-laget.
Citat:
"- Se on mainio haaste meille, että saamme kohdata Euroopan parhaan joukkueen. Skellefteå käy esimerkistä mille tahansa kiekkoseuralle. Tämän kovempaa joukkuetta emme olisi voineet saada vastaan ja olen siitä erittäin iloinen."

"- Pääsemme huipputestiin. Vastassa on Ruotsin mestari, joka on mahtava liikkumaan, omaa kaikki taidot ja jossa on vielä muutama huipputähti" Törmänen hehkuttaa MTV Sportille.

"- Ich freue mich auf die spannenden Spiele und freue mich ebenfalls darüber, dass wir bekannte und fanstarke Gegner zugelost bekommen haben."

SønderjyskE i championshockey mod Skellefteå, som sidste sæson var historisk suveræne i Sverige. Attraktiv modstander.
Skellefteå AIK fra den svenske SHL liga. Holdet vandt i den forgangne sæson sit tredje, svenske mesterskab efter en imponerende play-off serie med 4-1, 4-1 og 4-0 i kampe!

osv.
De har åtminstone incitament till att åka när de tror att vi är ett bra motstånd... lite svårare att motivera ett besök till ett litet danskt samhälle på 7k och se div-1 hockey.

Krefelds fans verkar då iaf veta vad som gäller:
"Starke Gruppe.
Gut dabei ist, dass nach sechs Spielen das Elend zu Ende ist und sich wieder Alle auf das Wichtige konzentrieren können."
"Stark grupp.
Bra är att eländet är över efter sex matcher så att alla kan gå tillbaka och fokusera på det som är viktigt."
Citera
2014-05-21, 22:31
Medlem
Diaramas avatar
Jag följer inte svensk hockey särskilt väl men sa inte alla s.k. experter att SAIK var tillräckligt bra för att slå de sämre lagen i NHL? Om de gjorde de, borde inte SAIK vinna CHL relativt enkelt då?
Citera
2014-05-21, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diarama
Jag följer inte svensk hockey särskilt väl men sa inte alla s.k. experter att SAIK var tillräckligt bra för att slå de sämre lagen i NHL? Om de gjorde de, borde inte SAIK vinna CHL relativt enkelt då?
Svenska experter suger ju hästballe så att du ens tror på det dom säger förvånar mig. Men om något lag skulle mäta sig med ett NHL-lag så är det ju skoterraggarna i Västerbotten. Sedan vilket lag som skulle vinna den matchen återstår ju att se.
Citera
2014-05-21, 22:39
Bannlyst
Citat:
De har åtminstone incitament till att åka när de tror att vi är ett bra motstånd... lite svårare att motivera ett besök till ett litet danskt samhälle på 7k och se div-1 hockey.

Krefelds fans verkar då iaf veta vad som gäller:
"Starke Gruppe.
Gut dabei ist, dass nach sechs Spielen das Elend zu Ende ist und sich wieder Alle auf das Wichtige konzentrieren können."
"Stark grupp.
Bra är att eländet är över efter sex matcher så att alla kan gå tillbaka och fokusera på det som är viktigt."
Stark grupp, haha

Den är ju urklen och HV71 visade i kvarten att vem som helst kan slå ut skaik enkelt förutsatt att dumaren gör sitt jobb. De tyskar som jag har kontakt med är jätteglada för att de fick en sån enkel grupp men samtidigt väldigt ledsna över att behöva åka norr om Sverige.
Citera
2014-05-21, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Stark grupp, haha

Den är ju urklen och HV71 visade i kvarten att vem som helst kan slå ut skaik enkelt förutsatt att dumaren gör sitt jobb. De tyskar som jag har kontakt med är jätteglada för att de fick en sån enkel grupp men samtidigt väldigt ledsna över att behöva åka norr om Sverige.
Så du menar alltså att ni som var en hårsmån från att hamna i KS hade kunnat slå ut Skellefteå? Du är rolig du
Citera
2014-05-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Så du menar alltså att ni som var en hårsmån från att hamna i KS hade kunnat slå ut Skellefteå? Du är rolig du
Om du slutar ta Skogsrök så allvarligt blir din vistelse på flashback betydligt roligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in