Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Jag kände till att de fick ha anställda på plats vid sina flottbaser ja. Men du säger att avtalet inräknar TRUPPER. Det är stor skillnad på flottbaspersonal och marktrupper. Enorm skillnad. Var står det att Ryssland får ha 12500 soldater och var står det att de får ha dem någon annanstans än vid flottbasen?
Lille vän! Det gör mig ont att se en god gärning bli bestraffad. Han är en mycket vänlig och tålmodig själ som försöker hjälpa dig från att ställa dig själv i dålig dager.
Ditt grundfel som du gör, som jag ser det, är att t.ex begreppet flottbas är något du inte behärskar och därför gör felaktiga antagande om vad en sådan torde innehålla.
Troligtvis beror det på att du saknar grundutbildning i det militära, inget fel i det.
Men en sådan utbildning omfattar inlärning av sin egna och andra länders krigsorganisation.
Krigsmaktens består av olika försvarsgrenar, i Sverige tre: Armén, flyget och Marinen. Dessa i sin tur är uppdelade i olika vapenslag inom varje gren. Marinen ingår t.ex kustartilleri och flottan under ett gemensamt kommando: marinstaben.
Du tycks tro att en flottbas är som t.ex en Silja Line terminal med bara civilpersonal för biljettförsäljning. logistik och administration...
En flottbas är en militäranläggning som har som huvudsyfte att utföra krigshandlingar mot andra länders krigsmakt och detta med blixtens hastighet.
Därför hittar du på en sådan bas massor fartyg, men också en massa krigsmaterial av alla olika slag och även soldater av alla slag, där ibland något som kallas marininfanteri, vilka är elittränade soldater, som har sin motsvarighet till U.S marinkår, som också dom tillhör sitt lands flotta. Denna del av en flotta är väldigt talrik och utgör en stor del till den totala mängden av soldater i en flottbas.
Jag vet inte om du förstår det, men att anfall mot ett mål med t.ex bara helikoptrar, missiler och kanoner från flottenheter är helt meningslöst, om du inte sedan efter det, släpper i land en massa soldater som gör själva slutjobbet...
Därför finns det på en flottbas otroligt många soldater, även i Sevastepol Krim, som är mycket duktiga på kriga och på att ockupera territorium.
Alltså sluta tänk på Silja Line och tänk istället på Berga/ Muskö!