Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Återigen detta trams, nu A-K. Odessa har redan debatterats och du fortsätter ljuga. Vad dessa fotbollssupportrar eller vilka pro-ryssarna hade våldtagit i sitt skräcknäste innan byggnaden sattes i brand vet inte du. Fotbollsmänniskorna hade varit på fotbollsmatch, därav detta, på väg därifrån blev de hotade av pro-ryssar med vapen och molotov-cocktails. Sen fick de pro-ryska stryk som människor kan få när de hotar andra och vill att deras stad ska tas över av invaderande grannland. Förvisso har ni inte mycket till hjälp i er argumentation för en rysk invasion av Ukraina men någonstans får man väl ändå dra gränsen för er blodlust.
Nej Åsa-nisse! Denna händelse har verkligen INTE debatterats i tråden, så fort som möjligt har vissa individer överröstat debatten med oväsentligt navelskåderi, som fullständigt dränkt möjligheten att ventilera denna djupt tragiska händelse.
Jag måste säga att avsaknad av empati och samvete är skrämmande. Kan du verkligen inte känna någon form av medkänsla och sorg över dessa offer, över detta mänskliga misslyckande?
Att inte svara, är också ett svar! med utgångspunkt av detta så tolkar jag svaret från dig som följer:
a) JA! den gravid kvinna ströps med en telefonsladd och eventuellt våldtogs, medans kompisarna till förövaren vinkade, med den ukrainska flaggan genom fönstret i rummet bredvid!
b) JA! de unga flickor som våldtogs och sedan mördades!
c) JA! de inlåsta människorna som gasades med hjälp av kloroform, eftersom dom låst in sig och barrikaderat dörrarna i ett försök att undfly den mordiska nasseflocken från Högra Sektorn, som rusade runt i Union Trade Byggnaden i jakt på värnlösa offer!
d) JA! folk torterades, innan de avlivades!
e) JA! folk knivhöggs till döds!
f) JA! de slogs ihjäl med basebollträn!
g) JA! dom som sköts upprepade gånger i sina ansikten!
h) JA! efter mördandet och våldtagandet, som en grand final utplacerades brännbara föremål/ vätskor på ansiktet för att som sista förnedring, utradera deras anletsdrag!
i) JA! att byggnaden efter massakerns fullbordan sattes i brand!
j) JA! att dom som kravlade ut ur fönstren sköts av en mycket överviktig ledare från Högra Sektorn!
k) JA! att folket utanför hurrade att coloradobaggarna skulle rostas och sjöng den ukrainska nationalsången medans massakern pågick för fullt inne i byggnaden?
Har jag uppfattat din tystnad rätt?