2014-05-19, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Du är absolut inte ensam om det. Den funkar väldigt olika på olika personer, den är väldigt konstig på det sättet. Vissa känner inte av den öht. Vad var det som fick dig att kasta det? Är genuint nyfiken.
Har inte kastat dom...
Har ca 6 mån förbrukning kvar men kommer förmodligen inte att ta dom.

Jag mådde skit helt enkelt. Jag trodde att dom skulle hjälpa mot smärtan (läkaren skrev ut dom för det) men det som hände var att jag tappade totalt grepp om verkligheten. Hade svårt att bedöma avstånd.
Kändes som om kroppsdelar domnade bort.
Citera
2014-05-19, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Funkar Lyrica IV/IM bra?

Jag tog lyrica IV för några år sedan, 600mg blev det med tanke på att det är så jävla mkt pulver att lösa.

Enda problemet är att jag hade ca 1000-1500mg ( minns inte exakt ) i mig redan, och jag märkte ingen skillnad kan jag säga då. Men jag hade kanske inte märkt någon skillnad om jag käkade dom heller, men man borde ju ha gjort det IV tycker man.

Kanske är som med tradd att de funkar fan bäst att äta dom.
Senast redigerad av Huzzlin 2014-05-19 kl. 22:18.
Citera
2014-05-21, 09:55
Medlem
NyfikenOptimists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Funkar Lyrica IV/IM bra?

Citat:
Vad jag hört är det ingen skillnad rusmässigt, ingen kick eller någonting utan bara ett lite snabbare påslag. Slöseri alltså. Inte gjort det själv men vet några som skrivit om det här i tråden och det verkar inte vara någon höjdare vad jag kommer ihåg, bättre att bomba det för snabbare påslag i så fall.

Min erfarenhet är att Lyrica tar sin timme på sig att börja verka - oavsett vilket sätt man intar det på.
Att skjuta det är alltså helt onödigt!

Bäst tycker jag det gör sig utblandat i morgonkaffet!
Det låter kanske konstigt, men jag tycker att pregabalinets beska passar finfint ihop med starkt kaffe.
Värmen i magen tillsammans med eftersmaken långt bak på tungan upplever jag som synnerligen njutbart ...prova gärna om ni inte redan har gjort det!

Fick ett sample från en nyöppnad Lyricashop igår (Tack Lasse!), tog 300mg då och 450mg nu på morgonen, toleransen var nere på 0 innan, så jag har haft (och har) det riktigt fint.
Inte sovit alls - men däremot städat, bakat bröd, lagat mat (mycket mat! ), grejat i trädgården mm mm ...pregabalin kan vara mycket trevligt!
Citera
2014-05-21, 17:17
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyfikenOptimist
Min erfarenhet är att Lyrica tar sin timme på sig att börja verka - oavsett vilket sätt man intar det på.

Det låter kanske konstigt, men jag tycker att pregabalinets beska passar finfint ihop med starkt kaffe.
Värmen i magen tillsammans med eftersmaken långt bak på tungan upplever jag som synnerligen njutbart ...prova gärna om ni inte redan har gjort det!

Fick ett sample från en nyöppnad Lyricashop igår (Tack Lasse!), tog 300mg då och 450mg nu på morgonen, toleransen var nere på 0 innan, så jag har haft (och har) det riktigt fint.
Inte sovit alls - men däremot städat, bakat bröd, lagat mat (mycket mat! ), grejat i trädgården mm mm ...pregabalin kan vara mycket trevligt!

Ja lyrican i kaffet funkar väldigt bra! Det brukade jag göra förut, men det är så svårupplöst bara. Nuföritden sväljer jag det bara som det är, alt knäcker kapseln med tänderna om jag vill ha snabbare påslag vilket jag brukar uppleva. För mig tar det 2 timmar till max effekt när jag sväljer, iaf, effekterna känner jag direkt efter 20-30 minuter (slutar bli sjuk dvs, om jag har sådan period) annars som du säger en timma för att effekt, 2-3 för full.
Citera
2014-05-21, 18:21
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyfikenOptimist

Ska fan ta och prova att blanda ut det i kaffet imorgon när jag går upp.
Citera
2014-05-21, 19:30
Medlem
Fan måste ha tag på Lyrica till en som inte fått det utskrivet på 3-4 dagar..någon som säljer? (obs orkar inte läsa reglerna på flashback om man får fråga det) eller finns det en bra sida med SNABB leverans? Fittläkare som ej skriver ut....

Annars går det bra med vilket ångestdämpande medecin som helst (inga SSRI preparat tack) tills HEN får det utskrivet. Några rekomendationer?
Citera
2014-05-21, 19:32
Medlem
Urbanoroligs avatar
Gått på lyrica i ca 6 år med en dos på 600mg/dag.
Gör mig mer social och tar tag i saker, utan blir jag asocial och hatar livet.
Jag ser verkligen inte fram emot avtändningen.
Citera
2014-05-21, 20:01
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADfullHD
Fan måste ha tag på Lyrica till en som inte fått det utskrivet på 3-4 dagar..någon som säljer? (obs orkar inte läsa reglerna på flashback om man får fråga det) eller finns det en bra sida med SNABB leverans? Fittläkare som ej skriver ut....

Annars går det bra med vilket ångestdämpande medecin som helst (inga SSRI preparat tack) tills HEN får det utskrivet. Några rekomendationer?
Det finns i "Nätapotek och drogshoppar" delen. Det är bara att börja leta.
Citera
2014-05-21, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Det finns i "Nätapotek och drogshoppar" delen. Det är bara att börja leta.

Tummen upp!
Citera
2014-05-22, 08:54
Medlem
NyfikenOptimists avatar
Citat:
Ja lyrican i kaffet funkar väldigt bra! Det brukade jag göra förut, men det är så svårupplöst bara. Nuföritden sväljer jag det bara som det är, alt knäcker kapseln med tänderna om jag vill ha snabbare påslag vilket jag brukar uppleva. För mig tar det 2 timmar till max effekt när jag sväljer, iaf, effekterna känner jag direkt efter 20-30 minuter (slutar bli sjuk dvs, om jag har sådan period) annars som du säger en timma för att effekt, 2-3 för full.
Ja, man får röra ordentligt i koppen!
Pfizers Lyricakapslar innehåller dessutom fler ämnen än pregabalin, bl a talk och majsstärkelse - det gör säkert inte lättare ...

Att knäcka kapseln tycker man borde ge lite snabbare påslag, men för egen del har jag iallafall inte - på något sätt - lyckats komma under en timme i "väntetid".
Trodde först att det berodde på att pregabalinet skulle omvandlas på något sätt innan det blir verksamt, men tydligen är det till allra största delen oförändrat när det lämnar kroppen - så där föll den teorin.
Det är intressant i sammanhanget att du känner av verkningarna mycket tidigare om du har AT! (Om jag förstod dig rätt.)

Två, högst tre, timmar till full effekt stämmer för mig med.
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Ska fan ta och prova att blanda ut det i kaffet imorgon när jag går upp.
Ja, gör det! Eller - Hur gick det? - beroende på hur morgontidig du är ..
Senast redigerad av NyfikenOptimist 2014-05-22 kl. 09:07.
Citera
2014-05-22, 09:15
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skralavalle
va ja mins kunde man bruka hårt i tdagar utan at eller va de i dag

själv e ja fast

Citat:
va det en ellet två dagar man fästa eller knarka lyricka o igen at. de en so undear

Citat:
lyrica tror jag för de säger min docktot är bäst mot min gad

Citat:
Lyricka jag har fick det mot in gad
Dyslexi verkar vara en vanlig biverkning...

Topic: herregud vad nikotin och kaffe boostar. Det är ett måste
Citera
2014-05-22, 13:57
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzlin
Jag tog lyrica IV för några år sedan, 600mg blev det med tanke på att det är så jävla mkt pulver att lösa.

Enda problemet är att jag hade ca 1000-1500mg ( minns inte exakt ) i mig redan, och jag märkte ingen skillnad kan jag säga då. Men jag hade kanske inte märkt någon skillnad om jag käkade dom heller, men man borde ju ha gjort det IV tycker man.

Kanske är som med tradd att de funkar fan bäst att äta dom.

Studier på möss har visat att gabapentin IV inte verkar snabbare än oralt intag. Orkar inte leta fram dokumentet men jag är 100% säker på att jag läst det. Samma borde gälla lyrica.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in