Citat:
Ursprungligen postat av
SebbeStockholm
Enligt JO är det en Rich*rd Mårtenss*n bosatt på Slaggatan i Falun som är anmälare.
Dock ska sägas att anmälan gjorts via webben och det är relativt stor sannolikhet att anmälaren uppett falskt namn. Det angivna mobilnumret i anmälan stämmer inte överens med det mobilnummer som finns på exempelvis hitta.se för ovan nämnda RM.
Personligen tror jag att det mycket väl kan vara mördaren som fått en kallelse att lämna DNA-prov och i ett desperat försök att stoppa detta eller ge trovärdigt skäl till varför han vägrar ge prov, JO-anmäler polisen i falskt namn.
Hagamannen krånglade som fan innan polis fick DNA på honom..
Hur ligger det till med RM, vägrade han tops vid förhöret? Är han fortfarande otopsad?
Om så är fallet så är ju detta onekligen lite spännande.
Vad vet vi om denna person?
Går inte att komma ifrån att hans agerande är märkligt.
Här står jag helt och hållet på polisens sida. Är väl bara lämna tops och gå vidare.
Vi pratar dubbelmord, inget jävla curlingbad på leklandet..
Verkar förövrigt helt klart som att han gjort anmälan i sitt rätta namn. Allt annat vore dessutom galet ologiskt.
Pluggade i Lkp 2002-2006
Konstigt

att han inte kallats in på tops tidigare.
Utseendemässigt tycker jag RM är intressant, åtminstone att döma av den bild jag hittade.
Utseendet talat iallafall inte emot det signalement och även den fantombild som finns. Hårfärg, och en lite nördig look finns där. Ganska lång och fit i kroppen får jag intrycket av.
Med tanke på vad RM jobbar med och var tycker jag agerandet är än mer märkligt nu när jag tänkt på saken.
Det ideella engagemanget han har rimmar ju inte heller riktigt med att försvåra polisens jakt på ett mördat barn
Som förälder(vilket är fallet) så bord han kanske ha en annan inställning när det gäller att finna mördaren till ett oskyldigt 8 årigt barn?