2014-04-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helleisabell
Bilderna var nästan kusligt lik den fantombild som cirkulerar. Nästan så att man fick lite kalla kårar. Han ser onekligen ut som en nörd som något vittne tros ha beskrivit honom.

Vilka är bilderna du pratar om, kan någon länka?
Citera
2014-04-08, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helleisabell
Bilderna var nästan kusligt lik den fantombild som cirkulerar. Nästan så att man fick lite kalla kårar. Han ser onekligen ut som en nörd som något vittne tros ha beskrivit honom.

Håller med. Det behöver givetvis inte alls vara GM utan bara någon random kille men bilderna liknar fantombilden, den saken är klar. Det är en klockren fullträff på fantombilden. (Tack Pecka)
Senast redigerad av Noicer 2014-04-08 kl. 22:25.
Citera
2014-04-08, 22:46
Medlem
Europes avatar
Jag har inte läst hela tråden, så jag beklagar om jag har missat något. Jag såg alldeles nyss ett klipp med GW om fallet och det känns i hög grad otroligt att personen förmodligen bodde på stället (jag finner det som ganska sannolikt), de har många vittnen, de har mordvapnet, de har ett klädesplagg, de har GM:s hår och de har GM:s DNA, men polisen likväl inte lyckas få fast denne. Är det här ett ytterligare exempel på att svensk polis förmodligen inte bara är den mest lata och inkompetenta polismyndigheten i hela västvärlden, utan kanske t.o.m. bland samtliga jordens industriländer?

Om GM t.ex. var under 18 år, så hade det nog gått att kolla upp vilka elever som inte befann sig i grundskolan eller eventuellt på sin gymnasieskola den förmiddagen (de flesta går ju även genom gymnasiet nuförtiden), då det ändå lär handla om ett begränsat antal skolor. Om det inte gjordes, är det för att man stenhårt utgick från att GM är över 18? Om det var så, var det i så fall rimligt? Trots allt bör liknande fall helst klaras upp inom de första dygnen, medan att topsa folk på måfå, som inte har en uppenbar koppling till brottet ifråga om plats och tid, lär vara lite av ett desperat sätt att hantera ett fall som folk fortfarande intresserar sig för och inte har glömt.
Senast redigerad av Europe 2014-04-08 kl. 22:51.
Citera
2014-04-09, 01:28
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
... de har många vittnen, de har mordvapnet, de har ett klädesplagg, de har GM:s hår och de har GM:s DNA, men polisen likväl inte lyckas få fast denne.

De har inte många vittnen och de vittnen som finns är tyvärr väldigt svaga. Den punkten verkar tynga utredningen.
A-L's man/sambo kommenterar detta så här i Veckans brott: "Det fanns väldigt lite vittnesuppgifter, i stort sätt inga.".
Citera
2014-04-09, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
De har inte många vittnen och de vittnen som finns är tyvärr väldigt svaga. Den punkten verkar tynga utredningen.
A-L's man/sambo kommenterar detta så här i Veckans brott: "Det fanns väldigt lite vittnesuppgifter, i stort sätt inga.".

Ingen har sett GM ordentligt tyvär. Det dåliga vädret bidrog till det då många hade luva/paraply och fäste blicken i backen för att det regnade och blåste. GM hade tur i det avseendet.
Citera
2014-04-09, 22:34
Medlem
Fått höra att det rör sej om släktens affärer i sthlm nån grönsaksgrejja. Som man hört från dag ett att familjen döljer något....
Citera
2014-04-10, 10:26
Medlem
Nylaserman is back...nice! Jag undrar om man får fimpa baltspåret tills vidare. GW persson kanske ändå har rätt med en ung gärningsman med tanke på kniven.
Citera
2014-04-10, 21:06
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borrmint
Nylaserman is back...nice! Jag undrar om man får fimpa baltspåret tills vidare. GW persson kanske ändå har rätt med en ung gärningsman med tanke på kniven.
Polis-professorn skrev ner åldern på gm - som ett ad hoc - p g a att ingen gm hade gripits efter X antal år. En kniv som mordvapnet i Linköping kan några unga män leta fram från sitt vinds- eller källarförråd.
Citera
2014-04-23, 21:46
Medlem
WasteOfAirs avatar
Det är Lars Winnerbäck som är "Leif", läs hans texter. Han var mediaskygg från 2004-2009 om jag inte missminner mig. Barnsligare utseende än så får man väl knappast. Polisen vet vem det är, de har inga bevis bara. Letar vittnen, media får inte påverka ett eventuellt vittne då ogillas det. Utredningen suger puuung! Men allvarligt läs texterna nu.
Citera
2014-04-24, 07:56
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WasteOfAir
Det är Lars Winnerbäck som är "Leif", läs hans texter. Han var mediaskygg från 2004-2009 om jag inte missminner mig. Barnsligare utseende än så får man väl knappast. Polisen vet vem det är, de har inga bevis bara. Letar vittnen, media får inte påverka ett eventuellt vittne då ogillas det. Utredningen suger puuung! Men allvarligt läs texterna nu.
Säg så här: Kling vet om ett spår där mördaren kan finnas men Klang suger fet pung
Citera
2014-05-03, 21:17
Medlem
barnets avatar
Om man är en duktig polis så börjar man inte jobba på LKPG-polisen. LKPG-polisen består av värdelösa nollor som är marginellt bättre än vaktis på lokala Åhlens. Därav den amatörmässiga skitutredning som präglat denna soppa.
Citera
2014-05-03, 22:25
Medlem
substitutes avatar
fan, att detta aldrig kommer att lösas, så många timmar man grubblat på
detta fall, testat teorier hit o dit, fram och tillbaka.

grattis GM, om detta verkligen var vad du ville så kan man nog säga
att brott ändå lönar sig.

en sista önskan, om du mot förmodan skulle bli dödsjuk i cancer eller liknande, bara har månader
kvar att leva: snälla berätta vem du är och hur fasiken du gjorde för att komma undan (eller vad polisen missade) , jag måste bara få veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in