2014-05-20, 22:28
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Ace
Något för kitsch och ruckelkonnässören:
http://net.sfd.se/webpack/wpBildLista/Default.aspx?firmanr=29713&objgid=OBJ29713_1309112 132

Min gissning är att ägaren är en frånskild, storrökande kvinna med ful färgad utväxt på håret och en massa hundar... och mycket riktigt- när jag scrollar ner så ser jag hundgårdarna på tomten! DETTA är "övergiven-tant-utan-framtid-ångest" i sin mest uppenbara skepnad!

Undrar förresten vad hon gör med alla matlådor i sovrummet...
Senast redigerad av SuraStina 2014-05-20 kl. 22:31.
Citera
2014-05-20, 22:49
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Definitivt en lite halvkinky inredning:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-mosseberg-falkopings-kommun-ekhagsgatan-32-6277844

Inglasat poolrum i dubbel våningshöjd. Matsal med fri utsikt en halvmeter från poolen. Sovrum tapetserat med speglar. Leopardmönstrade barstolar i baren. Dubbelgaraget ombyggt till musikstudio. Ska vi gissa på en något sånär framgångsrik dansbandsmusiker? Dom brukar ju ha en jävligt udda och tacky smak...

Ey- du glömde nämna den porriga spegelväggen/spegeltaket i sovrummet i källarvåningen... Får man förmoda att det är dit gubben tar sin tant (eller hennes vännina...) på en svängom på lördagskvällen...?
Annars skitcoolt hus- men skittrist utsikt. Vem vill ha direkt utsikt mot Gbgsvägen och järnvägen från sitt eminenta poolrum med dubbel takhöjd?
Citera
2014-05-21, 01:03
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Ey- du glömde nämna den porriga spegelväggen/spegeltaket i sovrummet i källarvåningen... Får man förmoda att det är dit gubben tar sin tant (eller hennes vännina...) på en svängom på lördagskvällen...?
Annars skitcoolt hus- men skittrist utsikt. Vem vill ha direkt utsikt mot Gbgsvägen och järnvägen från sitt eminenta poolrum med dubbel takhöjd?

Det påminner lite om ett hus i Täby som hade inomhuspool och speglar i taken etc, det användes på swingersträffar på lördagkvällar och för babysim på söndagförmiddagar. Man får hoppas det inte låg och flöt allt för mkt vita klumpar i vattnet...

Ganska ovanligt att ha hela taket täckt av speglar, det har jag nog inte sett förut.
Citera
2014-05-21, 01:28
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Men färgblindhet är inte vanligt bland kvinnor... Kan det vara en kvinnas hand bakom detta?
Citera
2014-05-21, 01:39
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Usch, hela huset luktade 80-talsnyrik familj som ville flasha inför grannarna. Nu har ungarna flygit ut och de försöker sälja skiten till överpris.
Citera
2014-05-21, 11:33
Medlem
Cliffords avatar
Gert Wingårdh-villa i västra Göteborg:

http://www.svenskfast.se/hus/vastra-gotaland/goteborg/vastra-frolunda/fiskeback/norra-flundregatan-21a/63876#bildlista

Jag gillar trädgården med trädäck runt tallar och klippor. Huset är ljust och välplanerat, men jag har lite svårt för alla furulisterna. Jag trodde först att det var ganska nybyggt men det är faktiskt från 1979, utbyggt 1994. Ovanligt golv i epoxi med inlagt trä.

Fint hus på det stora hela, jag kanske till och med skall gå dit och titta när det är visning.
Citera
2014-05-21, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Gert Wingårdh-villa i västra Göteborg:

http://www.svenskfast.se/hus/vastra-gotaland/goteborg/vastra-frolunda/fiskeback/norra-flundregatan-21a/63876#bildlista

Jag gillar trädgården med trädäck runt tallar och klippor. Huset är ljust och välplanerat, men jag har lite svårt för alla furulisterna. Jag trodde först att det var ganska nybyggt men det är faktiskt från 1979, utbyggt 1994. Ovanligt golv i epoxi med inlagt trä.

Fint hus på det stora hela, jag kanske till och med skall gå dit och titta när det är visning.

Hade huset haft andra ytmaterial hade jag gärna flyttat in där. Gillar inte grånad panel och de vita innerväggarna med alla miljarder trälister fick mig att tappa perspektiven, det var stökigt och enformigt, fult och tråkigt med alla lister.
Citera
2014-05-21, 16:11
Medlem
Skidaddles avatar
Detta kan vara en av dom mest pittoreska skånegårdar jag har sett. Som taget ur Nangijala.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-rynge-ystads-kommun-ryngevagen-299-6314743

Dock lite för mycket ryschpysch och shabby chic. Lite för mycket retroprylar som bara är for show. Men till skillnad från många andra ställen ser ju iallafall det här stället ut att användas. Notera också den instängda porslinsgrisen som dom har murat in i ett litet hörn. Väldigt sött.
Citera
2014-05-21, 16:20
Medlem
Citat:
Detta kan vara en av dom mest pittoreska skånegårdar jag har sett. Som taget ur Nangijala.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-rynge-ystads-kommun-ryngevagen-299-6314743

Dock lite för mycket ryschpysch och shabby chic. Lite för mycket retroprylar som bara är for show. Men till skillnad från många andra ställen ser ju iallafall det här stället ut att användas. Notera också den instängda porslinsgrisen som dom har murat in i ett litet hörn. Väldigt sött.

Klockren beskrivning. Väldigt mysigt men lite för mycket av vissa prylar. Notera dubbeltvättstället i badrummet, det diskuterade vi för länge sedan i ett annat hus där ett liknande fanns. Vad sjutton är syftet med en kallvattenkran och liten ho utmed den större? Kanske inget annat än en extra ho att skölja i när man tappat upp tvättvatten och pluggat igen avloppet i den större hon.
Roligt med tapet av tidningar men minuspoäng om det är en tapet som avbildar tidningar, kanske inte ens går att läsa något vettigt i det finstilta?
Citera
2014-05-21, 16:32
Medlem
Skidaddles avatar
Arkitekterna förnekar sig inte. Tham Videgård Hansson bygger hus klätt med falsad plåt. Och tanken är ju logisk. Om det fungerar bra som tak måste det ju fungera lika bra som fasad. Win-win, liksom...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-saro-kungsbacka-kommun-norra-hultavagen-11-6306443
Citera
2014-05-21, 18:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Arkitekterna förnekar sig inte. Tham Videgård Hansson bygger hus klätt med falsad plåt. Och tanken är ju logisk. Om det fungerar bra som tak måste det ju fungera lika bra som fasad. Win-win, liksom...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-saro-kungsbacka-kommun-norra-hultavagen-11-6306443
Blir lite rörelser i metallen när den värms upp på vintern och sommaren.
Citera
2014-05-21, 19:30
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Blir lite rörelser i metallen när den värms upp på vintern och sommaren.

En duktig plåtslagare tar med sånt i beräkningen. Det är ju individuella plåtar som är falsade, och dom är lite buktiga, så det finns utrymme för krympningar och spänningar. Man kan faktiskt se på taket redan nu att det är lite vågigt, och det är den överflödiga metallen som expanderar när det blir för varmt.

I och med att det är ett arkitektbygge, och den där plåten är ställets pièce de résistance, så tror jag dom har varit extra noga med att få det bra utfört. Ska jag vara helt ärlig tror jag inte det går att hitta ett bättre plåtjobb inom sju härader. Det är liksom the money shot, som man säger i filmbranchen. Det är där dom la slanterna för den där upplevelsen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in