Citat:
Ursprungligen postat av
Namibia1
Det är inte enbart mängden blod som är intressant utan även formen på avsättningen.
Tycker att det ser ut i bloggen som att blodet svepts från låset och ut mot vänster sida.
Kan det vara detta som polisen inte vill visa? Kan det vara så att det ser ut som att blodet är planterat och polis/åklagare vill inte att någon i rätten ska tro att det planterats.
Vi får nog ändå förutsätta att polisen inte har för avsikt att fiffla med bilder - varför skulle de medvetet sabotera en viktig mordutredning? Kan det vara så att man med handens placering bara vill visa var låset är beläget? Ingen aning, däremot ser jag ingen anledning att tro på någon form av konspiration. Kanske finns det någon som kan ställa frågan till en kriminaltekniker...(för att slippa tidsödande spekulationer).
Nu tillhör jag en av dem som starkt tvivlar på KJ´s skuld, åtminstone vad gäller mord (dråp) och utplacering av kroppen. Av någon anledning är jag å andra sidan rätt övertygad om att Uno markerat rätt. Mängden blod ser jag som ganska ointressant i sig, dels för att blodet tillhörde VB, dels för att densamma var synbar på listen (enl polisens tekniker).
Hur...blodet kom dit är däremot en annan femma. Finns väl inget som motsäger en transport av kroppsdelar? Eller en tygväska som läckt? Eller en plantering?
Jag ser det inte som uteslutande att någon i KJ´s närhet som har befunnit sig i och omkring bilen fram tills den 11 maj, har lagt in något föremål som har avsatt blod på list och matta. Kamelpacken med 3 l vatten läckte på morgonen den 11 e, på väg till Väderkvarnshöjden. Visst stämmer den uppgiften?
Det borde, med tillgängliga uppgifter i fup, gå att räkna ut vilken dag (eller natt) som blodet kom dit. Eller?