2014-05-21, 10:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja - det är helt riktigt att jag bortser från osannolika teorier som inte stöds av en enda iakttagelse eller ens indikation i ärendet på att något sådant skulle ha skett. Jag är härvidlag lika fantasilös och naiv som två eniga domstolar som också avfärdade dem. Precis som de ska avfärda invändningar från försvaret som enbart består av teoretiska spekulationer. Att du inte förmår ta in detta självklara faktum kan jag dessvärre inte göra mycket åt.

"Toppen på isberget": JO-anmäl om du misstänker att stackars Kristoffer är utsatt för ett avancerat justitiemord för att att åklagarna och poliserna skulle få en fjäder i hatten och slippa ha ett ouppklarat styckmord/styckdråp på sitt samvet.
Larva dig inte, du vet mycket väl vad en JO-anmälan kommer att leda till. Däremot står det mig fritt att i tråden nämna misstankar, så vi gemensamt kan komma på var resten av isberget befinner sig.
Citera
2014-05-21, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
1. Mängden blod i bagageutrymmet saknar egentlig betydelse, det är blodet i sig tillsammans med likhunds markering som är liiiiite besvärligt för KJ.

Nej, Om det är en stor mängd blod så kan ganska många alternativa teorier uteslutas och vi kan se det som bekräftat att KJ transporterat VBs ymnigt blödande kropp

Citat:
2. Blodet kan ha en naturlig förklaring, t.ex. näsblod? Helst seriöst, allvarligt, om man skulle undersöka bagageutrymmet på 100 st. slumpvis utvalda bilar

Om man undersöker någons hem, fordon, förråd och alla möjliga platser personen besökt så är det inte konstigt att man finner blod någonstans.

Citat:
4. Den fråga som ni konspirationsteoretiker, ni vet själva vilka ni är, aldrig gett er in på att besvara är varför polisen skulle manipulera och medvetet vilja fabricera bevis mot KJ eller dölja bevis till dennes fördel i stället för att fortsätta jakten på den verklige mördaren

Om och jag säger om polisen fabricerat bevis så tror jag det är för att de känt sig så säkra på att KJ är mördaren men de har känt sig frustrerade pga av att de saknat bevis för att fälla mördaren. Vägen till helvetet är kantad av goda föresatser.
Citera
2014-05-21, 10:48
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Det är inte enbart mängden blod som är intressant utan även formen på avsättningen.
Tycker att det ser ut i bloggen som att blodet svepts från låset och ut mot vänster sida.
Kan det vara detta som polisen inte vill visa? Kan det vara så att det ser ut som att blodet är planterat och polis/åklagare vill inte att någon i rätten ska tro att det planterats.

Vi får nog ändå förutsätta att polisen inte har för avsikt att fiffla med bilder - varför skulle de medvetet sabotera en viktig mordutredning? Kan det vara så att man med handens placering bara vill visa var låset är beläget? Ingen aning, däremot ser jag ingen anledning att tro på någon form av konspiration. Kanske finns det någon som kan ställa frågan till en kriminaltekniker...(för att slippa tidsödande spekulationer).

Nu tillhör jag en av dem som starkt tvivlar på KJ´s skuld, åtminstone vad gäller mord (dråp) och utplacering av kroppen. Av någon anledning är jag å andra sidan rätt övertygad om att Uno markerat rätt. Mängden blod ser jag som ganska ointressant i sig, dels för att blodet tillhörde VB, dels för att densamma var synbar på listen (enl polisens tekniker).

Hur...blodet kom dit är däremot en annan femma. Finns väl inget som motsäger en transport av kroppsdelar? Eller en tygväska som läckt? Eller en plantering?

Jag ser det inte som uteslutande att någon i KJ´s närhet som har befunnit sig i och omkring bilen fram tills den 11 maj, har lagt in något föremål som har avsatt blod på list och matta. Kamelpacken med 3 l vatten läckte på morgonen den 11 e, på väg till Väderkvarnshöjden. Visst stämmer den uppgiften?

Det borde, med tillgängliga uppgifter i fup, gå att räkna ut vilken dag (eller natt) som blodet kom dit. Eller?
Citera
2014-05-21, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Det är inte enbart mängden blod som är intressant utan även formen på avsättningen.
Tycker att det ser ut i bloggen som att blodet svepts från låset och ut mot vänster sida.
Kan det vara detta som polisen inte vill visa? Kan det vara så att det ser ut som att blodet är planterat och polis/åklagare vill inte att någon i rätten ska tro att det planterats.

Blodet kan även ha kommit dit när en tung kropp glider över kanten.
Citera
2014-05-21, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Jag kan säga det samma.

Nej, svaret på din kommentar fanns redan i vad du citerade om du hade orkat läsa det.
Citera
2014-05-21, 10:58
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Nej, svaret på din kommentar fanns redan i vad du citerade om du hade orkat läsa det.
Öh va. Jag förstår inte vad du svamlar om.

Som jag förstod ditt inlägg så menade du att ett alternativ kan ha varit att polisen visste att KJ var skyldig och därför försökte dölja det faktum att blodet var planterat för att lättare få honom dömd.

Jag menade då att jag inte tror på den teorin eftersom om polisen såg att blodet var planterat så borde de ha förstått att KJ var oskyldig.

Men jag har kanske missförstått dig. Du verkar föredra att vara spydig framför att vara tydlig.
Senast redigerad av Clavell 2014-05-21 kl. 11:01.
Citera
2014-05-21, 11:05
Medlem
Citat:
Öh va. Jag förstår inte vad du svamlar om.

Som jag förstod ditt inlägg så menade du att ett alternativ kan ha varit att polisen visste att KJ var skyldig och därför försökte dölja det faktum att blodet var planterat.

Jag menade då att jag inte tror på den teorin eftersom om polisen såg att blodet var planterat så borde de ha förstått att KJ var oskyldig.

Men jag har kanske missförstått dig. Du verkar föredra att vara spydig framför att vara tydlig.

Jag menar att polisen "vet" att KJ är skyldig men i brist på bevis fabricerar de sina egna bevis för att binda honom.
Pressade både av massmedia, alla vänner de möter i det lilla samhället, samt pressade av en åklagare som verkar nästan rabiat.

Vill även poängtera att jag diskuterar förutsättningslöst. i motsats till de flesta i tråden har jag inte tagit parti för någon sida i målet.
Citera
2014-05-21, 11:08
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Jag menar att polisen "vet" att KJ är skyldig men i brist på bevis fabricerar de sina egna bevis för att binda honom.
Pressade både av massmedia, alla vänner de möter i det lilla samhället, samt pressade av en åklagare som verkar nästan rabiat.

Vill även poängtera att jag diskuterar förutsättningslöst. i motsats till de flesta i tråden har jag inte tagit parti för någon sida i målet.
Det var ju exakt det jag trodde att du menade och det som jag svarade på. Läs ordentligt nästa gång.
Citera
2014-05-21, 11:14
Medlem
Citat:
Det var ju exakt det jag trodde att du menade och det som jag svarade på. Läs ordentligt nästa gång.

Citat:
Om poliserna vet att blodet är planterat men försöker dölja det. Då anser jag att de också vet att KJ troligtvis är oskyldig. Varför skulle blodet annars vara planterat?

Nej, Skillnaden är ett litet "o" som gör att du hävdade precis motsatsen.
Citera
2014-05-21, 11:15
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Larva dig inte, du vet mycket väl vad en JO-anmälan kommer att leda till. Däremot står det mig fritt att i tråden nämna misstankar, så vi gemensamt kan komma på var resten av isberget befinner sig.

Vad du säger är alltså att korruption kan förekomma, men att den myndighet i Sverige som ska granska sådant inte kommer att bry sig om det? Är det då ens nån mening att spekulera? Här verkar ju vara en mäktig konspiration i syfte att fälla den stackars oskyldige autisten som t.o.m. omfattar jurister nere i Stockholm.

Larvandet är nog mer på din sida i denna fråga är jag rädd. Du blir mer och mer konspirationsteoretisk för varje vecka som går känns det som.
Citera
2014-05-21, 11:22
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Nej, Skillnaden är ett litet "o" som gör att du hävdade precis motsatsen.
Läs igen förutsättningslöst är du snäll så kanske polletten ramlar ner.

Du hade en teori om att polisen visste att KJ va skyldig och därför dolde bevis på att blodet var planterat. För att enklare få honom dömd.

Jag bestred den teorin med argumentet att om polisen såg att blodet var planterat så är det orimligt att de ändå anser att KJ är skylig.

Men jag föreslår att vi skiter i det här nu för det är ganska ointressant vem som missuppfattat vem.
Citera
2014-05-21, 11:33
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja - det är helt riktigt att jag bortser från osannolika teorier som inte stöds av en enda iakttagelse eller ens indikation i ärendet på att något sådant skulle ha skett. Jag är härvidlag lika fantasilös och naiv som två eniga domstolar som också avfärdade dem. Precis som de ska avfärda invändningar från försvaret som enbart består av teoretiska spekulationer. Att du inte förmår ta in detta självklara faktum kan jag dessvärre inte göra mycket åt.

"Toppen på isberget": JO-anmäl om du misstänker att stackars Kristoffer är utsatt för ett avancerat justitiemord för att att åklagarna och poliserna skulle få en fjäder i hatten och slippa ha ett ouppklarat styckmord/styckdråp på sitt samvet.

Därvidlag verkar du vara lika fastfrusen och tankemässigt stelopererad som Lagro i sina påståenden om att VB:s likdelar inte kan ha transporterats i KJ:s Sonata och att han därmed är lika oskyldig som ett ofött lamm .. Slående tycker jag är att varken utredare, åklagare, domstolar eller herr Fold är de lämpligaste att framstå som föredömen för användarna i trådar av det här slaget - här är bockarna verkligen självutnämnda trädgårsmästare.
Senast redigerad av MBoudine 2014-05-21 kl. 11:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in