Citat:
Ursprungligen postat av
Clavell
Ja, det är jag. Men här kan jag ha förståelse för de som inte håller med mig.
Tror du på allvar det hade påverkat domen om rätten hade sett en bild med lite mindre lysande Bluestar. Det tror inte jag. Hade jag trott att det kunde ha någon som helst betydelse för domen så hade det varit mycket allvarligt.
Sen tror jag inte heller att polisen medvetet manipulerat bilden för att ge en felaktig bild av blodmängden. Hade jag trott det så hade det såklart också varit mycket allvarligt. OM bilden visar en felaktig bild av blodets utbredning så tror jag det beror på inkompetens.
Måste hoppas in i debatten för nu tycks foliehattarna härja fritt.
1. Mängden blod i bagageutrymmet saknar egentlig betydelse, det är blodet i sig tillsammans med likhunds markering som är liiiiite besvärligt för KJ.
2. Blodet kan ha en naturlig förklaring, t.ex. näsblod? Helst seriöst, allvarligt, om man skulle undersöka bagageutrymmet på 100 st. slumpvis utvalda bilar, hur många tror ni skulle ge utslag från Bluestar? Min gissning, noll. Då blir det ju liiiiiite märkligt att det hittas i bagageutrymmet på en personbil hos en person som var den sista som bevisligen träffade den mördade och med en massa andra besvärande omständigheter mot sig.
3. Jag har ingen förklaring till handen men det finns de som alltid utgår från manipulation och de finns de som i första hand söker en naturlig förklaring, de första går under benämningen konspirationsteoretiker. Se gärna min tidigare länk till artikel i DN om fenomenet. Om polisen nu skulle vilja dölja något på bilden så är väl det mest uppenbart korkade sättet att hålla en hand framför, det är ju lite uppseendeväckande och drar fokus till sig. De hade ju faktiskt inte behövt redovisa en helhetsbild utan kunde ha visat delbilder i stället där "det de ville dölja" aldrig fotograferas. Öhhh, tänkte inte på det

4. Den fråga som ni konspirationsteoretiker, ni vet själva vilka ni är, aldrig gett er in på att besvara är varför polisen skulle manipulera och medvetet vilja fabricera bevis mot KJ eller dölja bevis till dennes fördel i stället för att fortsätta jakten på den verklige mördaren