2014-05-20, 23:20
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har du någon gissning till vad handen är till för?

Kan det vara så att "polishanden" håller i en liten UV-ficklampa? UV-ljus kan användas i kombination med Blue Star och Luminol, om jag fattat saken rätt...
Citera
2014-05-20, 23:25
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Vem är det som har bloggen? Går det att lita på att bilderna inte är manipulerade i photoshop? Handen Kan vara ditklistrad tex. Personen ifråga kanske inte är objektiv i ämnet utan rent ut sagt vinklar innehållet åt ett visst håll. Fast det är klart att polis, åklagare gjort ett så fruktansvärt dåligt jobb, naturliga förklaringar finns inte till varför handen är där - minsann - polisen döljer något! Hm de måste finnas korruption i fallet!!!!!
Faktiskt så gick det enligt vissa så långt att polis och åklagare var tvungna att sätta dit stackars oskyldiga Styckdräparen Kristoffer Johansson av det uppenbara skälet Prestige!
Polis gör fel och en bloggare gör rätt och kommer avslöja Allt! - så måste det ju vara!

Källkritik kan vara förträffligt ibland.

Hopplahej är du tillbaka )
Kontakta bloggen eller polisen och fråga då, det vore sjukt illa om någon vem det nu är Blogg/polis skulle manipulera på det där sättet.
Citera
2014-05-20, 23:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Mig veterligt så har varken försvarsadvokaterna eller teknikerna på SKL antytt att bagaget har blivit uppbrutet, om jag har fel så rätta mig?

Man har från myndighetshåll tryckt på att KJ alltid låste sin bil, den enda förklaringen till det intresset som jag kan tänka mig är att förstärka bilden av att ingen annan
än KJ har haft tillgång till bilens bagageutrymme som endast kunde öppnas inifrån bilens kupé.

Hur skulle det då ev. se ut i domstolen om det fanns brytmärken på kofångaren med blod på?

Varför inte lägga en pryl eller papper över låskista och märken? Tja, hade vi inte då undrat varför det fanns ett främmande föremål på bilden?

En hand kan förklaras med att fotografen höll i bilen för stabilitetens skull, lång exponeringstid. Viktigt att hålla kameran still. Baserat på egen erfarenhet så är det en rimlig hypotes för min del.

Stämmer avståndet då, kan handen tillhöra fotografen eller har hen onormalt långa armar om hypotesen är sann?

EDIT;Är kameramodellen känd? På vilken sida sitter utlösaren?
Senast redigerad av OY 2014-05-20 kl. 23:30.
Citera
2014-05-20, 23:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
FUP sida 304

Utsidan av bilen
Inga skador fanns som bedömdes vara av intresse för den aktuella utredningen. Samtliga lås var intakta och inga tecken på brytmärken på lås och lister fanns. Centrallåset fungerade i bilen.

Har ett vagt minne av att KJ själv ska ha brutit i listen vid något tillfälle men hittar det inte, kanske i någon ljudfil.

Jag tycker nog att det ser ut som om listen har påverkats av våld förutom märkena på kofångaren.
Citera
2014-05-20, 23:35
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Hopplahej är du tillbaka )
Kontakta bloggen eller polisen och fråga då, det vore sjukt illa om någon vem det nu är Blogg/polis skulle manipulera på det där sättet.
Hoppla hej, jo men visst serru, vart här och smygfluktat emellan
Varför ska jag ringa menar du. Ironin borde vara uppenbar, eller?
Citera
2014-05-20, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man har från myndighetshåll tryckt på att KJ alltid låste sin bil, den enda förklaringen till det intresset som jag kan tänka mig är att förstärka bilden av att ingen annan
än KJ har haft tillgång till bilens bagageutrymme som endast kunde öppnas inifrån bilens kupé.

Hur skulle det då ev. se ut i domstolen om det fanns brytmärken på kofångaren med blod på?

Varför inte lägga en pryl eller papper över låskista och märken? Tja, hade vi inte då undrat varför det fanns ett främmande föremål på bilden?

En hand kan förklaras med att fotografen höll i bilen för stabilitetens skull, lång exponeringstid. Viktigt att hålla kameran still. Baserat på egen erfarenhet så är det en rimlig hypotes för min del.

Stämmer avståndet då, kan handen tillhöra fotografen eller har hen onormalt långa armar om hypotesen är sann?

Jo man kan ha många teorier om handens syfte, men faktum kvarstår ändå, advokaterna har tagit del av samtliga bilder(förutsätter jag) och ingen av dessa har ifrågasatt varken de s.k brytmärkerna eller handens medverkan på bilderna?
Citera
2014-05-20, 23:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jo man kan ha många teorier om handens syfte, men faktum kvarstår ändå, advokaterna har tagit del av samtliga bilder(förutsätter jag) och ingen av dessa har ifrågasatt varken de s.k brytmärkerna eller handens medverkan på bilderna?

Har de här bilderna förevisats i domstolen, finns de med i FUP? Jag avser bilden med en synlig hand samt närbilden på låskistan?
Citera
2014-05-20, 23:41
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Vill inte byta ämne men tänk om någon endaste människa fotograferat KJ de två dagar i slutet på april 2013 som han hade fest hemma.

Anledningen till att jag efterfrågar detta är för att BIs vittnesmål i TR verkar lite konstigt.
11/5 har han inte hört något skrik och senare är det det värsta han någonsin hört

Var verkligen KJ på bolaget 4/5? Och var KJ finklädd 4/5?

Kan BI ha sett KJ när han hade fest?
KJ hämtade väl någon i Skellefteåhamn 29/4, kan det vara denna som BI såg?

Så finns det någon bild på KJ där man kan se vad han hade för kläder på sig när han fyller år så kan det vara intressant eller?

Sannolikt är att BI har förväxlat valborgsfirandet hos KJ med den 4 maj. KJ uppger i förhör att han drack upp de öl som blev över efter festen den 30 april.
Citera
2014-05-20, 23:48
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Sannolikt är att BI har förväxlat valborgsfirandet hos KJ med den 4 maj. KJ uppger i förhör att han drack upp de öl som blev över efter festen den 30 april.

Exakt

När man lyssnar på grannarna så är det lite obehagligt hur dessa skrik växer i deras minnen.
Att dom hänger upp det på ledighet mm kan nog även vara ledighet i samband med 1 maj också.
Citera
2014-05-20, 23:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

Är KJ trovärdig, hovrätten tycker inte det, men du gör? Tycker du att vi bör lägga KJ vittnesmål till grund för något öht?
Citera
2014-05-20, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har de här bilderna förevisats i domstolen, finns de med i FUP? Jag avser bilden med en synlig hand samt närbilden på låskistan?
Det vet jag inte.
Men ska inte både advokat och åklagare få ta del av samtliga resultat från SKL?
Jag antar att dom bilder som är med i FUP är de bilder som åklagaren selektivt valt att använda från det material de fått.
Citera
2014-05-20, 23:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det vet jag inte.
Men ska inte både advokat och åklagare få ta del av samtliga resultat från SKL?
Jag antar att dom bilder som är med i FUP är de bilder som åklagaren selektivt valt att använda från det material de fått.

Bilderna är inte från SKL tror jag, det är polisens tekniker som tog bilderna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in