2014-05-20, 19:29
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18906776.ab

Här kan man läsa att de tror att gm använde mac 10 hur kommer de fram till det om inte att de gissar att det var en mac 10 i 45 acp, då de finns i den kalibern, men det är möljigt det var en glock med då de finns i full auto i olika kalibrar med.
Citera
2014-05-20, 20:14
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnescafe
säg inte till mig att jag inte förstår nåt brorsan.
jag förstår visst, är själv från samma område som du. jag förstår mycket väl hur kriminella tänker. tro inte att du kan mer än mig.
det var det vi diskuterade just om MORD. tycker fortfarande att det är löjligt att nån ska dö för nån tjejs skull.
hade det varit ett visst område eller att nån stampar på min gata och försöker spela allan ballan där, då förstår jag. men inte för det här

då upprepar jag mitt raderade svar, då man lät ditt vara kvar bara för du är tjej.

du kan inte ett skit, jag vet då jag växt upp med grabbarna från förorten och vet hur de tänker.

du lägger ord i min mun, jag sa aldrig att det är ok att mörda nån för en brud fan snackar du om. jag säger tvärtom pissa på en brud som sviker.
men jag förklarade varför dessa grabbar kan skjuta på varandra och inte på henne.. just för att det är en alfahane grej man vill försvara nåt man "äger" då det är en direkt utmaning och förnedring av rivalen. henne pissar man på egentligen, hon har bara uppstått som orsak till detta. kunde lika gärna handlat om en kamel eller häst.....
Citera
2014-05-20, 20:16
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas47
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18906776.ab

Här kan man läsa att de tror att gm använde mac 10 hur kommer de fram till det om inte att de gissar att det var en mac 10 i 45 acp, då de finns i den kalibern, men det är möljigt det var en glock med då de finns i full auto i olika kalibrar med.

jo men finns den med 30 patron?
Citera
2014-05-20, 20:30
Bannlyst
Vilka är det som brukar vara vid Stig Center/Hotellet i Hisings Backa?Såg samma ansikten dag efter dag i ca 2 veckor.Vilka tillhör de?
Citera
2014-05-20, 20:36
Medlem
Kruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
jo men finns den med 30 patron?

Jodå det finns magasin för 30 skott ACP till mac-10. Annars tror jag originalet är 19x9mm.
Citera
2014-05-20, 20:40
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZNUTEN
Hur kunde "skarprättaren" veta att targeten var på den platsen (fritis för äldre yungsters) vid den tidpunkten?

Bra fråga, vem är Judas
Citera
2014-05-20, 21:46
Medlem
ZNUTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZNUTEN
Nu håller ni på att hamna Off topic!
Summerar upp tråden:
1 Offret är känt ( M S) brodern skadad
2. Bruden är känd (M J senare M S (oklart dock vem hon var ihop med först? Hon har ett kid.)
3. Motivbild: Den vanliga d.v.s, makt, kontroll av egendom (inkl. bruden) och territorier.
4. Beakta att 30 shot i nyllet är maktspråk- tro inget annat!
Detta är ett pro som har avrättat en bestämt target.

Om tråden skall komma vidare så är nästa steg:

Vem sänder en sådan powerful signal?
Vem har kapacitet att utföra eller beställa detta dåd?
Hur kunde "skarprättaren" veta att targeten var på den platsen (fritis för äldre yungsters) vid den tidpunkten?

Kan ni ringa in detta så har ni snart svaret på vem/vilka som gjorde det!

QUOTE=convictedfelon|48872998]Vilka är det som brukar vara vid Stig Center/Hotellet i Hisings Backa?Såg samma ansikten dag efter dag i ca 2 veckor.Vilka tillhör de?[/quote]

Intressant!
Kan du utveckla?
Citera
2014-05-20, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Jaha där ser man. Välkommen till Sverige du kommer sannerligen att tillföra landet något gott.
Oavsett er personliga åsikt så stämmer ju tragiskt nog det han skriver , tror knappast det handlar om kärlek utan snarare "äganderätt"
"Tar du något som är mitt oavsett vad det är så får du betala" känns mer troligt än en Romeo och Julia story
Citera
2014-05-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josselajnen
Oavsett er personliga åsikt så stämmer ju tragiskt nog det han skriver , tror knappast det handlar om kärlek utan snarare "äganderätt"
"Tar du något som är mitt oavsett vad det är så får du betala" känns mer troligt än en Romeo och Julia story
Sen om det är så i just detta fall eller inte har jag ingen aning om
Citera
2014-05-20, 22:43
Medlem
Var dog denna mourat? kan nån berätta lite mer om det?
Citera
2014-05-20, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vip3r
Var dog denna mourat? kan nån berätta lite mer om det?
Han hittades döende i en trappuppgång i Rannebergen i oktober förra året.
Mordet är fortfarande ouppklarat.
(FB) Man i 30-årsåldern skjuten till döds i Angered - Göteborg 7/10-13
Citera
2014-05-21, 00:03
Medlem
ok då var de han jag trodde, bor själv i närheten. men vad e de för snack om att han dog för nån brud? källa på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in