2014-05-19, 12:31
Medlem
Ang. dörrarna på baksidan så gick jag förbi Apelbergsgatan 47 två dagar efter mordet. Då pågick arbete med att förstärka/reparera ståldörren, grinden hade redan förstärkts med plåt.
Citera
2014-05-19, 13:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Vad fordringarna var på AO är helt ointressant, han var en av pionjärerna inom onlinespel, som är den största tvättmaskinen för svarta pengar. Omsättningen var 9.1 biljoner USD år 2003 till 32.7 biljoner USD 2013 och beräknas omsätta 39 biljoner USD 2015.

http://www.scmagazine.com/online-gam...rticle/344278/

Miljarder, menar du.
Citera
2014-05-19, 13:41
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Miljarder, menar du.
Svar: Ja, skrev på förra sidan att jag fuckade upp, skall vara miljarder - mitt fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Pimpessa
Ang. dörrarna på baksidan så gick jag förbi Apelbergsgatan 47 två dagar efter mordet. Då pågick arbete med att förstärka/reparera ståldörren, grinden hade redan förstärkts med plåt.

Ok, denna tråd startade runt 8-tiden den 14/5, B.O förmodas ha dött någonting under natten 13-14/5
Dagen efter den 15/4 registrerar du dig här på Fb (Reg: 2014-05-15), du går förbi den 16/5 enligt din 1:a post här och ser arbetet och skriver om detta idag den 19/5. Andra som var förbi både dagen efter och 2-3 dar efter såg inte detta, så nu har vi olika bud. Har du mer info ?
Citera
2014-05-19, 14:10
Medlem
Citat:
Har du mer info ?

Egentligen inte, jag gick förbi bara. Förstärkningen av grinden kan ju vara gjord när som helst, grinden ser iallafall annorlunda ut om man jämför med streetviewn på Google.
Båda dörrarna stod öppna och innanför grinden låg en massa sladdar och verktyg, bl.a. en vinkelslip. Vid innandörren pågick någon form av arbete, thats it.
Citera
2014-05-20, 00:23
Medlem
Citat:
Har detta tagits upp ?
Den döda har en bror, Paul Akofely, också ökänd i kriminella kretsar.
Han har ett företag: http://www.allabolag.se/770109XJMI/A..._IMPORT_EXPORT
http://www.ratsit.se/770109ZALM00001..._IMPORT_EXPORT
Företagets postbox : RENSTIERNAS GATA 28 , där finner vi Bröd o Salt, och vem mer är ökänd på denna post-adress för diverse bluff-bolag här på Flashback:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12121644.ab

Liten flashback-tråd på bröd o salt: (FB) Jonas Häger, Lexbase.se:s VD - vad vet vi om honom? ni får scrolla lite.
Sök också blufföretag och adressen renstiernasgatan på google för mera info.

Snyggt.Ingen högoddsare att MG el. JH är insyltade i mordet. BOs bror kanske bad BO att driva in stålar eller liknande.
Citera
2014-05-20, 01:44
Medlem
LuxVeritatiss avatar
Citat:
Har detta tagits upp ?
Den döda har en bror, Paul Akofely, också ökänd i kriminella kretsar.
Han har ett företag: http://www.allabolag.se/770109XJMI/A..._IMPORT_EXPORT
http://www.ratsit.se/770109ZALM00001..._IMPORT_EXPORT
Företagets postbox : RENSTIERNAS GATA 28 , där finner vi Bröd o Salt, och vem mer är ökänd på denna post-adress för diverse bluff-bolag här på Flashback:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12121644.ab

Liten flashback-tråd på bröd o salt: (FB) Jonas Häger, Lexbase.se:s VD - vad vet vi om honom? ni får scrolla lite.
Sök också blufföretag och adressen renstiernasgatan på google för mera info.
Herregud så långsökt! Renstiernas gata 28 inhyser ett postboxbolag. Det finns mängder med företag på den adressen.

Så kopplingen mellan mordet och Lexbase är att den mördades bror sitter i styrelsen för ett bolag som anlitar samma postboxbolag som Lexbase? Jag tycker du borde tipsa polisutredarna om ditt fina fynd, Sherlock...
Senast redigerad av LuxVeritatis 2014-05-20 kl. 01:49.
Citera
2014-05-20, 02:07
Medlem
Har hört att det är mer än en som ville honom illa?
Citera
2014-05-20, 02:55
Medlem
LuxVeritatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonKristian
Har hört att det är mer än en som ville honom illa?
René hade mängder med fiender. Få yrkeskriminella var lika hatade av andra kriminella som René.

Om polisen bara har motiv att gå på så kommer den här välgärningen att bli ouppklarad.
Citera
2014-05-20, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuxVeritatis
Herregud så långsökt! Renstiernas gata 28 inhyser ett postboxbolag. Det finns mängder med företag på den adressen.

Så kopplingen mellan mordet och Lexbase är att den mördades bror sitter i styrelsen för ett bolag som anlitar samma postboxbolag som Lexbase? Jag tycker du borde tipsa polisutredarna om ditt fina fynd, Sherlock...

Adressen i sig inhyser en hanterbar d.v.s. mindre mängd postboxkunder. Skulle polis och åklagare ha tråkigt någon dag behöver de bara ta adresslistan till de som har postbox på det stället, sätta span utanför och sedan kommer de att kunna fylla upp rättegångar för resten av året. Skaffar man postbox där har man antingen noll koll eller är kriminell. Det finns f.ö. fler saker där som har bäring på Lexbase.

Dessutom är det inte så att han sitter i styrelsen, han driver det bolaget som enskild firma d.v.s. han är i högsta grad - i själva verket 100% - instrumentell i att ha en direkt, personlig koppling till stället.

Utöver det är Akofely's firma registrerad för F-skatt men inte för moms trots att firman är aktiv och säger sig hålla på med import/export, kläder etc.

I förhållande till Kungsgatan 50 ett longshot, visst. Men det är inte så att det är 1 000 kunder på det där postboxstället...
Citera
2014-05-20, 18:33
Medlem
Jag minns inte Rene som särskilt fysiskt imponerande. Vissa här påstår att han var korkad. Så vad hade han för styrkor och kvaliteter som kriminell? Han verkar ju trots allt varit ganska en känd person bland såväl kriminella som andra. Vad gjorde honom så fruktad?
Citera
2014-05-20, 19:12
Medlem
LuxVeritatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laktym
Jag minns inte Rene som särskilt fysiskt imponerande. Vissa här påstår att han var korkad. Så vad hade han för styrkor och kvaliteter som kriminell? Han verkar ju trots allt varit ganska en känd person bland såväl kriminella som andra. Vad gjorde honom så fruktad?
Liten tanig neger. Men väldigt brottsaktiv, inte främmande för även de mest huvudlösa brotten och han hade ett stort nätverk av andra kriminella. Sköt mot polisen vid ett tillfälle.

Särskilt fruktad var han inte, inte mer än vilken kriminell typ som helst som har "bruschor" i "hooden".
Senast redigerad av LuxVeritatis 2014-05-20 kl. 19:15.
Citera
2014-05-20, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laktym
Han va kapabel. O sen att han fick va me i rätt så stora rån (de han själv inte planera), de boosta ryktet ännu mer. Visst va han hatad av vissa men han va också omtyckt av andra. Blir skoj o se om nån grips o vem de blir isåfall. Själv gissar ja på att de har o göra me skottlossningen i hässelby/backlura för nån månad sen men när en man e hatad av folk så finns de visst fler än en som vill han illa.

MR N
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in