Citat:
Ursprungligen postat av
Vildmarksskri
Tackar för det snabba svaret!
Jo det var väl ungefär så min tanke var också. När tror du man bör börja kika på lägenheter då för att inte vara ute för sent? Vill ju helst ha beskedet om jag kommit in eller ej först så man inte söker runt i onödan och det lär väl ramla in någon gång kring slutet av juni så som jag förstått det, men är ganska säker på att jag kommer komma in. Har både betygen som krävs med bred marginal och resultat från högskoleprovet som ska hjälpa vid urvalet. Jag sökte till det bergsskoletekniska programmet på två år, i förstahand Berg och anläggning och i andrahand metall och verkstad. Vad gick du för något?
Förresten, hur såg det ut med lov, pluggtider och sånt under din tid där? Tänker i och med att du säger att man ibland inte har så många lektioner alls. Tror du man kan kombinera plugget med eventuellt extrakneg någonstans i stan eller är det mycket plugg? Vore ju gött med att tjäna ihop en slant också så man slipper gå runt och vara pank.
Haha, blev ganska många frågor där!
Känner du att du kommer in och har sökt på båda programmen så är det nog solklart. Bergsidan brukar va proppfull medans metallsidan brukar vara mycket mindre, så att du kommer in är nog ganska säkert som du säger så du kan nog kolla runt efter boende. Kan ju va bra att ha lägenhet på gång och sen höra av sig till skolan lite då och då. Har för mig jag fick reda på det ganska sent på sommaren dock..
Klippte gräs sen ringde en och frågade om jag hade Matte D? Ja sa ja. Okej då är du välkommen hit då haha. Jag gick metallsidan 3 årig.
Lov har man väl inte direkt förutom runt julen då, det kan bli ganska långt om man tentat av kanske 5-6 veckor om man har tur.

Men höst och vår så är de så att man har tentavecka, sen har man inläsningsvecka före. Så man har 2 veckor utan lektioner, då kan man ju ha ledigt om man har tur beroende på när tentorna är.
Det är rätt olika beroende på kurserna och hur de läggs upp, som sagt vissa perioder kan va tunga med mycket skolnärvaro vissa perioder är de mest hemmastudier och stora arbeten. Men jag tror absolut man kan deltidsjobba samtidigt. Vet att en del, speciellt tjejera jobbade deltid. Personlig assistent eller deltid på COOP/ICA. På sommrarna finns de alternativ som OLW, WASA (Nu barilla) som heltidsjobb. Vet inte hur de ser på deltid under året dock. Boendet är ganska billigt i filly men cash är ju cash.