2014-05-20, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn

Min svagsinet vän som tror den är Socialdemokrat.

Då skall vi se sa blinda Sara!

Riktiga socialdemokrater som jag är uppfostrad hos med årgång 1960-talet skulle spy över den utveckling som dagens så kallade socialdemokrater representerar.
De socialdemokrater som jag växte upp med var de som bland annat fick bort Paragraf 13 i anställningslagen.Jag TROR det var så den hette. Den lagen som gav arbetsgivaren rätt att anställa och sparka folk helt utan några regler.
"Mina" socialdemokrater stod på barrikaden och fick bort den samt fick in LAS osv,osv.
"Mina" socialdemokrater diskuterade fackliga frågor och politik till frukost, lunch och middag.
De samlades i köket hemma hos någon av gubbarna och diskuterade politik på helgerna.
Jag har fått såinihelvete med politisk skolning i kojorna samt hemmen så det kan du inte ana.
"Mina" socialdemokrater höll BOKLIG bildning skyhögt och det var de som fick till stånd arbetarutbildning i Riket, allt ifrån Hermodskurser, folkhögskolor och till det som idag kallas KomVux.
De "smartaste" av gubbarna "pushade" man till att skaffa sig boklig bildning så att inte kapitalet skulle rövknulla dem hela tiden. Denne fick så att säga bli en "frontfigur" för deras avdelning/ avdelningar.
Arbetaren skulle kunna sätta saker i sin kontext och förstå sin omvärld.
"Mina" socialdemokrater la stor vikt på att deras barn skulle fanimig hålla utbildningen i helgd och minst gymnasium skulle "ungdjävlarna" fixa så det kunde föra sig samt förstå sin omvärld.
Denna helgd av utbildning som den riktiga socialdemokratiska arbetarrörelsen hade/ vårdade har satt så djupa spår i bland annat mig så jag har studerat hela livet.
Det går inte ett år utan att det blir en tyngre kurs eller en distansutbildning på högskolan.

Att ni dagens arbetsskygga lallande individer som inte förstår arbetarrörelsen mål, syfte och orsak inte fattar att utbildning är viktig, att den är till för att skydda arbetaren så han inte blir lurad såsom sker idag och har skett under 20 år förstår jag.
Det är jobbigt att studera när man är en arbetare och är ibland tvungen att kanske jobba vid sidan av för att CSN o dylikt inte räcker till.
Då är det enklare att göra "karriär" som outbildad "lallare" i en lallarorganisation för att komma åt köttgrytorna.
Jag har skrivit tidigare i inlägg om vad som händer på byggarbetsplatser, monteringsindustrin och inom transportsektorn.

"Mina" socialdemokrater hade ställt sig på barrikaderna och stoppa det här djävla slaveriet och illojala konkurrensen som dagens lallande outbildade sossar och fack tillåter.
Dagens fack och socialdemokrater tillåter ett förräderi mot den svenska arbetaren och arbetsrätten!
Man skiter högaktningfullt i dennes framtid och möjligheter bara man själv som fack/ sosse får stå fråmst vid köttgrytorna.

Dagens sossar och fack gör karriär inom lallande klubbar för inbördes beundran som har som huvudmål att folk utan utbildning och kompetens ska kunna hamna vid köttgrytorna.
Arbetarrörelsen har man svikit såinihelvete!

Att i dagens läge då välja ut en med minst kompetens i hela riksdagen (han är inte ens i riksdagsgruppen!) som eventuellt blivande statsminister är ett stort djävla hån mot arbetarrörelsen och de riktiga socialdemokraterna som slogs och blödde för arbetarens rätt i att bland annat få en utbildning.

Fan, att du inte skäms för dina infantila inlägg!
Det kan omöjligen vara ett större hån än valet av Mona Sahlin och Håkan Juholt. Opinionssiffrorna visar att socialdemokraterna gjort ett klokt val. Håller du inte med så rösta på något annat parti. Man får sektvibbar när man läser dina inlägg. Ungefär som att det vore någon jävla naturlag att man måste rösta S. Personligen byter jag parti vid typ varje val. Jag kompromissar nämligen inte med mina åsikter så när partierna byter inriktning/politik byter jag parti.
Senast redigerad av Kaymano 2014-05-20 kl. 12:55.
Citera
2014-05-20, 12:19
Medlem
Powergirls avatar
Citat:

Min svagsinet vän som tror den är Socialdemokrat.

Då skall vi se sa blinda Sara!

Riktiga socialdemokrater som jag är uppfostrad hos med årgång 1960-talet skulle spy över den utveckling som dagens så kallade socialdemokrater representerar.
De socialdemokrater som jag växte upp med var de som bland annat fick bort Paragraf 13 i anställningslagen.Jag TROR det var så den hette. Den lagen som gav arbetsgivaren rätt att anställa och sparka folk helt utan några regler.
"Mina" socialdemokrater stod på barrikaden och fick bort den samt fick in LAS osv,osv.
"Mina" socialdemokrater diskuterade fackliga frågor och politik till frukost, lunch och middag.
De samlades i köket hemma hos någon av gubbarna och diskuterade politik på helgerna.
Jag har fått såinihelvete med politisk skolning i kojorna samt hemmen så det kan du inte ana.
"Mina" socialdemokrater höll BOKLIG bildning skyhögt och det var de som fick till stånd arbetarutbildning i Riket, allt ifrån Hermodskurser, folkhögskolor och till det som idag kallas KomVux.
De "smartaste" av gubbarna "pushade" man till att skaffa sig boklig bildning så att inte kapitalet skulle rövknulla dem hela tiden. Denne fick så att säga bli en "frontfigur" för deras avdelning/ avdelningar.
Arbetaren skulle kunna sätta saker i sin kontext och förstå sin omvärld.
"Mina" socialdemokrater la stor vikt på att deras barn skulle fanimig hålla utbildningen i helgd och minst gymnasium skulle "ungdjävlarna" fixa så det kunde föra sig samt förstå sin omvärld.
Denna helgd av utbildning som den riktiga socialdemokratiska arbetarrörelsen hade/ vårdade har satt så djupa spår i bland annat mig så jag har studerat hela livet.
Det går inte ett år utan att det blir en tyngre kurs eller en distansutbildning på högskolan.

Att ni dagens arbetsskygga lallande individer som inte förstår arbetarrörelsen mål, syfte och orsak inte fattar att utbildning är viktig, att den är till för att skydda arbetaren så han inte blir lurad såsom sker idag och har skett under 20 år förstår jag.
Det är jobbigt att studera när man är en arbetare och är ibland tvungen att kanske jobba vid sidan av för att CSN o dylikt inte räcker till.
Då är det enklare att göra "karriär" som outbildad "lallare" i en lallarorganisation för att komma åt köttgrytorna.
Jag har skrivit tidigare i inlägg om vad som händer på byggarbetsplatser, monteringsindustrin och inom transportsektorn.

"Mina" socialdemokrater hade ställt sig på barrikaderna och stoppa det här djävla slaveriet och illojala konkurrensen som dagens lallande outbildade sossar och fack tillåter.
Dagens fack och socialdemokrater tillåter ett förräderi mot den svenska arbetaren och arbetsrätten!
Man skiter högaktningfullt i dennes framtid och möjligheter bara man själv som fack/ sosse får stå fråmst vid köttgrytorna.

Dagens sossar och fack gör karriär inom lallande klubbar för inbördes beundran som har som huvudmål att folk utan utbildning och kompetens ska kunna hamna vid köttgrytorna.
Arbetarrörelsen har man svikit såinihelvete!

Att i dagens läge då välja ut en med minst kompetens i hela riksdagen (han är inte ens i riksdagsgruppen!) som eventuellt blivande statsminister är ett stort djävla hån mot arbetarrörelsen och de riktiga socialdemokraterna som slogs och blödde för arbetarens rätt i att bland annat få en utbildning.

Fan, att du inte skäms för dina infantila inlägg!

Låter bra att du är uppfostrad av riktiga socialdemokrater födda på -60 talet. Själv är jag född drygt 10 år tidigare.
Oavsett vilket så kan jag bara konstatera att det de förmodligen försökte att lära dig gav inga avtryck hos dig men pedagogik och lärande är en process som inte leder till kunskap om personen själv inte testar att använda sig av den.
Det är samma sak med universitetsstudier ingen kunskap uppstår "hux flux" utan först när den är väl beprövad och tillämpad.
Det är här Löfvens meriter kommer in i bilden och hade du förstått ovanstående hade du varit överlycklig att en svetsare är statsministerkandidat. Nu är du lessen istället, för att du inte förstått att Fido inte lärt sig sluta skälla bara för att du sagt åt honom det.
Senast redigerad av Powergirl 2014-05-20 kl. 12:22.
Citera
2014-05-20, 12:38
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Låter bra att du är uppfostrad av riktiga socialdemokrater födda på -60 talet. Själv är jag född drygt 10 år tidigare.
Oavsett vilket så kan jag bara konstatera att det de förmodligen försökte att lära dig gav inga avtryck hos dig men pedagogik och lärande är en process som inte leder till kunskap om personen själv inte testar att använda sig av den.
Det är samma sak med universitetsstudier ingen kunskap uppstår "hux flux" utan först när den är väl beprövad och tillämpad.
Det är här Löfvens meriter kommer in i bilden och hade du förstått ovanstående hade du varit överlycklig att en svetsare är statsministerkandidat. Nu är du lessen istället, för att du inte förstått att Fido inte lärt sig sluta skälla bara för att du sagt åt honom det.

Jösses!
Det här skedde under 1960-70-talet, inte att de var födda då.
Som jag skrev, jag är ett barn av socialdemokratin av årgång 1960-talet, tidigt 1970-tal.

Angående kunskap, tillämpning av den och "uppenbarelse" samt nyttan av den har jag redogjort för i ett tidigare inlägg så där har du fullständigt rätt.

Lycklig över Löfven? Han är ett hån mot hela arbetarrörelsen och vad de slogs mot och för under 100 år.
Arbetaren skall skaffa sig en boklig utbildning så han förstår tidens tand, processer samt lagar och regler.
Det var vad man slogs för och vårdade med bland annat alla möjliga skapade utbildningsvägar som arbetaren fick tillgång till.

Fido? Han är fin och skötsam han. Dessutom är han välutbildad och väluppfostrad så han kan föra sig på vilket kalas som helst.
Han har snudd på fler högskolepoäng än Löfven också.
Citera
2014-05-20, 13:16
Medlem
Citat:
Vänta nu. Du anser att det skall vara minst 5 års utbildning för någor så "banalt" som att skära lite med en kniv men att styra ett land och Rike kan vi ta närmaste tiggare som sitter vid dörren vid systembolaget?

Självklart så inihelvete att det borde vara en utbildning för möjliga statsministerkandidater.
Vi borde absolut kunna ha en vid sidan om utbildning för möjliga statsmän som löper på. Partierna väljer ju ändå vem som skall representera dem och bli möjlig statsminister.
En skola för statsmannaskick där partierna får plocka kanditater ur.
Inte alls en dum idé.

Vi vräker ut så många miljarder per år på helt djävla onödigt skit så vi skulle absolut kunna ha en rullande 5-årsutbildning med 50 nya kandidater som får börja skolan varje år och de dugligaste väljer partierna ut som sin partiledare.
Inte alls en dum idé!

Ifrån att jag i grunden ville idiotförklara dig så steg du skyhögt i aktning för din förmåga att tänka utanför din personliga sandlåda.

All respekt!
Skrev aldrig att man skulle vara uteliggare. Men om du tror att någon utbildning gör att du automatiskt blir lämpad som statsminister så börjar vet jag inte vad jag ska tro.

I princip allt det du beskriver är en del av vår historia. Tidigare var vi alla kungariken och tronarvingarna fick all möjlig utbildning, visst kom det fram statsmän som Alter Fritz men det dök upp lika många om inte fler som var betydligt mindre lämpade. Spännande att du förespråkar en återgång till en klart definierad överklass om skall styra landet. Är det inte lika bra att avskaffa röstandet?
Personen med högst betyg från din utbildning blir president och sedan får resterande fallande roller motsvarande betyg?

Angående de här miljarderna du svär över så borde du lära dig lite om byråkrati inom såväl privat och offentlig förvaltning. Rekommenderar Northcote Parkinson, lär dig lite av vad han berättar om så förstår du snart.
Citera
2014-05-20, 13:22
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User
Skrev aldrig att man skulle vara uteliggare. Men om du tror att någon utbildning gör att du automatiskt blir lämpad som statsminister så börjar vet jag inte vad jag ska tro.

App, app.. halmgubbe! TS hävdar motsatsen, att någon UTAN någon adekvat utbildning inte är lämpad som statsminister.
Citera
2014-05-20, 13:38
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
App, app.. halmgubbe! TS hävdar motsatsen, att någon UTAN någon adekvat utbildning inte är lämpad som statsminister.

Vad är adekvat utbildning för en statsminister? TS hävdar ingenting mer än att han inte gillar Lövfen för att han är fd svetsare, fd metallare, fd fackföreningsordförande och till slut det jävligaste av allt Socialdemokraternas ordförande.
Det enda TS rapar ut sig är ett förakt mot S i allmänhet och Lövfen i synnerhet. Att tro att magisterutbildning ger statsministerkompetens är så jävla urbota dumt så jag finner inte ord för det.
Citera
2014-05-20, 13:45
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Vad är adekvat utbildning för en statsminister? TS hävdar ingenting mer än att han inte gillar Lövfen för att han är fd svetsare, fd metallare, fd fackföreningsordförande och till slut det jävligaste av allt Socialdemokraternas ordförande.
Det enda TS rapar ut sig är ett förakt mot S i allmänhet och Lövfen i synnerhet. Att tro att magisterutbildning ger statsministerkompetens är så jävla urbota dumt så jag finner inte ord för det.

Ann-Mari Pålsson kommenterar Sveriges outbildade politiska elit i den här mycket sevärda intervjun.

Citat:
10 % av de svenska riksdagsledamöterna hade en utbildning som var adekvat för ändamålet och det är egentligen en utbildning i juridik, statsvetenskap eller nationalekonomi.

Sedan var det ytterligare 40% som hade en eftergymnasial utbildning, men man är inte särskilt hjälpt av att vara sociolog eller sjuksköterska i ett lagstiftningsarbete.

http://www.youtube.com/watch?v=qu0h9lZFebQ .... 20.20

För en internationell jämförelse läs: "Why does PPE rule Britain?"

Citat:
It is the degree of choice for the Westminster elite, claiming six cabinet members and three Labour leadership contenders among its alumni. Why does Oxford's politics, philosophy and economics course dominate public life?

... the surest ticket to the top - for Conservative, Labour and Lib Dem politicians alike - is surely a degree in politics, philosophy and economics (PPE) at the University of Oxford.

http://www.bbc.co.uk/news/magazine-11136511
Citera
2014-05-20, 14:15
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ann-Mari Pålsson kommenterar Sveriges outbildade politiska elit i den här mycket sevärda intervjun.

Ann-Mari Pålsson är en gammal stockkonservativ moderatdam (läs högerkärring) som inte förstått vad föreningsrörelsen och facken betytt för vår svenska demokrati.
Vi är föregångsland i hela EU området vad det gäller folkrörelsearbete och därmed utbildning i demokratifrågor.
Det är den bakgrunden Lövfen har och därför motarbetas och misstänkliggörs av alla högerspöken.
Citera
2014-05-20, 15:48
Medlem
borrizs avatar
Det behövs ingen formell utbildning för att vare sig bli utsatt till biskop eller professor, varför skulle detta gälla statsministern?
Citera
2014-05-20, 17:28
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Det kan omöjligen vara ett större hån än valet av Mona Sahlin och Håkan Juholt. Opinionssiffrorna visar att socialdemokraterna gjort ett klokt val. Håller du inte med så rösta på något annat parti. Man får sektvibbar när man läser dina inlägg. Ungefär som att det vore någon jävla naturlag att man måste rösta S. Personligen byter jag parti vid typ varje val. Jag kompromissar nämligen inte med mina åsikter så när partierna byter inriktning/politik byter jag parti.

Mycket klokt och så har även jag gjort.
Här byts det direkt när inte galoscherna passar.
Vad jag skriver är att sviker man sina grundläggande ideal och syfte som Sossarna nu gör så urholkar det hela stommen i partiet.
Att svika även syftet med att bilda arbetarrörelsen genom valet av Löfven är ännu en spik i kistan för hela "programmet".
Kul reflektion om sekt, jag har farit från yttersta vänsterkanten och mot idag gammelmoderaterna. Nu finns ju inte gammelmoderaterna kvar så då får man väl ta ett snäpp till.
Sorgligt men sant!
Citera
2014-05-20, 17:30
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User

I princip allt det du beskriver är en del av vår historia. Tidigare var vi alla kungariken och tronarvingarna fick all möjlig utbildning, visst kom det fram statsmän som Alter Fritz men det dök upp lika många om inte fler som var betydligt mindre lämpade. Spännande att du förespråkar en återgång till en klart definierad överklass om skall styra landet. Är det inte lika bra att avskaffa röstandet?
Personen med högst betyg från din utbildning blir president och sedan får resterande fallande roller motsvarande betyg?

Angående de här miljarderna du svär över så borde du lära dig lite om byråkrati inom såväl privat och offentlig förvaltning. Rekommenderar Northcote Parkinson, lär dig lite av vad han berättar om så förstår du snart.

Har du bommat hur jag refererar till Parkinsons 3 lagar i ett gäng av inläggen?
En av dessa lagar har jobbat övertid i valet av Löfven.
Lagen är "Inkompetens befordrar sig själv".
Citera
2014-05-20, 17:34
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:

Som alltid ifrån dig så får man ett gäng av matnyttiga länkar i aktuell frågeställning.
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in