Citat:
Jag väljer alltså här att snyggt och prydligt tala om hur det går till och hur du kan personrösta för att få fram DIN kandidat som DU önskar.
Jag väljer att ge dig möjligheten att verifiera källan som är reklam för EU-valet och går på TV nu.
Jag väljer att ge dig sökvägen och hur arbeta med den för att få reda på hur kandidaterna tänker och tycker i de olika frågorna. Googlesvaret alltså.
Jag väljer inte att bemöda mig med att raljera över ditt skit som du kastar på SD, lastbilschaufförer, vanligt folk samt den av dig påannonserade prestigekampen mellan svetsare och lastbilschaufförer.
Jag väljer inte att bemöta skillnaden mellan att ha en svetsare eller lastbilschaufför som statsminister eller som en sketen EU-representant i Bryssel kontra att sköta ett helt RIKE.
Kanske kan den mindre korkade Flashbackaren se den "lilla" men ack så distinkta skillnaden.
Att du inte gör det är helt uppenbart.
Jag väljer att ge dig möjligheten att verifiera källan som är reklam för EU-valet och går på TV nu.
Jag väljer att ge dig sökvägen och hur arbeta med den för att få reda på hur kandidaterna tänker och tycker i de olika frågorna. Googlesvaret alltså.
Jag väljer inte att bemöda mig med att raljera över ditt skit som du kastar på SD, lastbilschaufförer, vanligt folk samt den av dig påannonserade prestigekampen mellan svetsare och lastbilschaufförer.
Jag väljer inte att bemöta skillnaden mellan att ha en svetsare eller lastbilschaufför som statsminister eller som en sketen EU-representant i Bryssel kontra att sköta ett helt RIKE.
Kanske kan den mindre korkade Flashbackaren se den "lilla" men ack så distinkta skillnaden.
Att du inte gör det är helt uppenbart.
Jag förstår att du uppenbarligen finner stort nöje (och humor) i just vårat meningsutbyte, och någonting säger mig att du kommer att fortsätta med detta tills du får absolut sista ordet. Själv är jag inte tillräckligt frustrerad för att behöva hänfalla till att finna en humor i detta, jag ställer mig bara frågande till hur du kan vara så raljerande om min påstådda okunnighet och brist på läsförmåga när du i sådana fall uppenbarligen projicerar. Om du har tillräckligt gott minne så minns du våra diskussioner fram och tillbaks och jag försöker alltså återigen sammanfatta vad det är du missar, sen kan jag mycket väl släppa diskussionen utan att känna att jag förlorar prestige eller liknande, om du får sista ordet så betyder det troligtvis att du får det för att jag har bättre saker för mig och vissa helt enkelt inte går att lära upp. Men ditt värnande om din prestige kommer ju äta upp dig förr eller senare, så jag ser fram emot ett nytt och precis lika falskt hurtigt och glatt inlägg från dig igen. Här följer sammanfattningen, återigen:
Din trådstart gör analysen att arbetarsöner inte bör ta sig uppåt i det sociala skiktet (politiken, i det här fallet) då de inte har den förmågan som krävs (i blodet, antar jag). Jag drar även slutsatsen att du är anhängare av SD, baserat på en del lösa trådar, inget av detta förnekar du. Naturligtvis lyfter jag fram att just SD bokstavligt talat går till val under parollen att "vanligt folk åker till Bryssel", och "säger sitt", låter det som. Om man då är anhängare av SD blir det direkt orimligt att anklaga Löfven för att vara en illiterat knegare, alternativet man förespråkar är i så fall precis lika illa.
Utöver detta så läser du in en del saker jag varken har påstått eller insinuerat, bland annat att lastbilschaufförer vore ett ädlare yrke än svetsare, eller vice versa. Jag säger inget om detta. Du insisterar även på att utbilda mig om hur man personröstar, vilket jag som sagt inte behöver någon information om. Dels för att jag redan behärskar detta moment, samt att jag inte ens är blankröstare, jag röstar inte överhuvudtaget.
Såatteh, vore ju kul om du kunde börja sopa framför egen dörr innan du går apeshit (fortfarande med ett tillgjort leende på läpparna, men ändå) och försöker uppfostra mig om vad som är vad. Om du tror så starkt på dig själv som du gör så borde du kunna prestera bättra. Det kan alla göra, även svetsare, tradarchaffisar och komvux farmarliga som du basar över.