2014-05-19, 20:48
Medlem
1989-04-20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Jag väljer alltså här att snyggt och prydligt tala om hur det går till och hur du kan personrösta för att få fram DIN kandidat som DU önskar.
Jag väljer att ge dig möjligheten att verifiera källan som är reklam för EU-valet och går på TV nu.
Jag väljer att ge dig sökvägen och hur arbeta med den för att få reda på hur kandidaterna tänker och tycker i de olika frågorna. Googlesvaret alltså.
Jag väljer inte att bemöda mig med att raljera över ditt skit som du kastar på SD, lastbilschaufförer, vanligt folk samt den av dig påannonserade prestigekampen mellan svetsare och lastbilschaufförer.
Jag väljer inte att bemöta skillnaden mellan att ha en svetsare eller lastbilschaufför som statsminister eller som en sketen EU-representant i Bryssel kontra att sköta ett helt RIKE.
Kanske kan den mindre korkade Flashbackaren se den "lilla" men ack så distinkta skillnaden.
Att du inte gör det är helt uppenbart.

Jag förstår att du uppenbarligen finner stort nöje (och humor) i just vårat meningsutbyte, och någonting säger mig att du kommer att fortsätta med detta tills du får absolut sista ordet. Själv är jag inte tillräckligt frustrerad för att behöva hänfalla till att finna en humor i detta, jag ställer mig bara frågande till hur du kan vara så raljerande om min påstådda okunnighet och brist på läsförmåga när du i sådana fall uppenbarligen projicerar. Om du har tillräckligt gott minne så minns du våra diskussioner fram och tillbaks och jag försöker alltså återigen sammanfatta vad det är du missar, sen kan jag mycket väl släppa diskussionen utan att känna att jag förlorar prestige eller liknande, om du får sista ordet så betyder det troligtvis att du får det för att jag har bättre saker för mig och vissa helt enkelt inte går att lära upp. Men ditt värnande om din prestige kommer ju äta upp dig förr eller senare, så jag ser fram emot ett nytt och precis lika falskt hurtigt och glatt inlägg från dig igen. Här följer sammanfattningen, återigen:

Din trådstart gör analysen att arbetarsöner inte bör ta sig uppåt i det sociala skiktet (politiken, i det här fallet) då de inte har den förmågan som krävs (i blodet, antar jag). Jag drar även slutsatsen att du är anhängare av SD, baserat på en del lösa trådar, inget av detta förnekar du. Naturligtvis lyfter jag fram att just SD bokstavligt talat går till val under parollen att "vanligt folk åker till Bryssel", och "säger sitt", låter det som. Om man då är anhängare av SD blir det direkt orimligt att anklaga Löfven för att vara en illiterat knegare, alternativet man förespråkar är i så fall precis lika illa.

Utöver detta så läser du in en del saker jag varken har påstått eller insinuerat, bland annat att lastbilschaufförer vore ett ädlare yrke än svetsare, eller vice versa. Jag säger inget om detta. Du insisterar även på att utbilda mig om hur man personröstar, vilket jag som sagt inte behöver någon information om. Dels för att jag redan behärskar detta moment, samt att jag inte ens är blankröstare, jag röstar inte överhuvudtaget.

Såatteh, vore ju kul om du kunde börja sopa framför egen dörr innan du går apeshit (fortfarande med ett tillgjort leende på läpparna, men ändå) och försöker uppfostra mig om vad som är vad. Om du tror så starkt på dig själv som du gör så borde du kunna prestera bättra. Det kan alla göra, även svetsare, tradarchaffisar och komvux farmarliga som du basar över.
Citera
2014-05-19, 21:30
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muskelstal
Räcker det inte med alla utbildade tjänstemän som skriver rapporter och kommer med förslag till ministrarna. Det jag menar är att det bör räcka med att ministern kan använda sig av dessa för att utföra en politik som följer partiets ideologi, och därmed leverera folkets vilja. Sverige är ingen dikatur med en allvetandes envåldshärskare som fattar alla beslut.

I den perfekta av alla världar så BORDE det kanske vara så.
Låt oss exemplifiera det hela med Maud Olofsson som "shoppade" lite för runt 90-100 miljarder helt utan egen kompetens, kunskap och ansvar.
Nu har väl halva börsvärdet försvunnit för hennes "experter" gav henne rådet att handla Kol och Kärnkraft i Europa.
Om man bara har så lite bildning så man kan läsa så har man förstått under de senaste 20 åren är att Kol och Kärnkraft har blivit hatobjektet nummer 1 i Europa.
Hennes experter sade väl något annat och hon hade ingen pondus, kompetens, förmåga till omvärdesanalys, förmåga till ett akademiskt förhållningssätt till frågan så hon gjorde som en lallande nickedocka exakt vad experterna sa.
Nu kommer Vattenfall dessutom vara tvungna att plöja in runt 30 miljarder i lite olika stiftelser i Europa som skall ställa om Kol och Kärnkraftsenergin till "grön" energi.

Det kommer att kosta oss svenskar när hela den här djävla olycklig affären är slut gissningsvis runt 80 miljarder i rent bakslag. 50 miljarder i minskat värde samt 30 miljarder till omställningsstiftelserna.

Det här är vad du får när du sätter en ICA-kassör eller svetsare som chef över Sveriges ekonomi.
Experternas råd och underlag MÅSTE du kunna granska med ett akademiskt förhållningssätt.
Citera
2014-05-19, 21:36
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Jag låter mitt inlägg nr 324 i denna tråd stå som en fura i "stormen" för det svarar på precis allt som 1989-04-20 fortfarande inte fattar.

För övrigt så citerar man HELA texten och inte väl valda delar. Så funkar det hos oss ärliga "krigare" på FB.
Kontexten!

Jag gillar hur halva din text, dvs början av den, där tar du på dig en riktigt tjock och fin offerkofta.
Buhuuuu!

Sorgligt men sant, jag trodde det fanns lite "tuggmotstånd" där.

Det får blir Flashbackarna som får stå till doms!
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2014-05-19 kl. 22:29.
Citera
2014-05-19, 22:06
Medlem
Citat:
Då måste ju en vän av ordning fråga sig hur folket lyckades påverka valet till partiledare i ett av de största partierna?
Till och med ett parti som vill kalla sig statsbärande.
Vänligen utveckla hur folket gjorde sin röst hörd i och med valet av Löfven som gjordes i det partiet?
Jag väntar med spänning.
Folk gör sin röst hörd vid valurnan och när de donerar pengar. Gillar man inte sossarnas sätt att välja partiledare så rösta på något annat parti.
Citera
2014-05-19, 22:25
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Folk gör sin röst hörd vid valurnan och när de donerar pengar. Gillar man inte sossarnas sätt att välja partiledare så rösta på något annat parti.

Ett ganska så okej svar men tunt när vi snackar folkets möjliga påverkan angående sin statsminister.

Låt oss säga att folket behöver en socialdemokratisk politik för de tror på den men att då få en illitterat partiledare som eventuell statsminister är inte alls vad de önskar.
Skall de då bli kommunister eller borgare istället?
Lite osmidigt och klantigt hanterat det här valet som åsyftade en eventuellt blivande statsminister, att det inte vårdades snyggare och mer proffsigt av Sossarna.
Oseriöst vill jag hävda. Det känns som om man grävde djävligt djupt i inkompetenstunnan för att finna denna kandidat.

Men nu glider vi offtopic, jag kan förstå hur du tänker men håller inte med.

Men som skrivet ett antal gånger, JANTELAGEN drabbar hela svenska folket av och till.
Tyvärr så är det vi som får betala kalaset varenda djävla gång. Varenda djävla gång!
Citera
2014-05-19, 22:28
Medlem
Som dessutom inte ens sitter i riksdagen. Sossarna har ingen vettig att plocka inom sin riksdagsgrupp, utan måste hitta någon utanför. Låter verkligen som ett vettigt parti att rösta på...
Citera
2014-05-19, 22:31
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vardagsfanatikern
Som dessutom inte ens sitter i riksdagen. Sossarna har ingen vettig att plocka inom sin riksdagsgrupp, utan måste hitta någon utanför. Låter verkligen som ett vettigt parti att rösta på...

Jafan ska man säga? Ingen i hela riksdagsgruppen dög.
Det säger väl lite om vilka "tomtar" som sossarna odlar i sina lallande organisationer.
Parkinsons lagar äger och styr hela sossepartiet idag.
Citera
2014-05-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ett ganska så okej svar men tunt när vi snackar folkets möjliga påverkan angående sin statsminister.

Låt oss säga att folket behöver en socialdemokratisk politik för de tror på den men att då få en illitterat partiledare som eventuell statsminister är inte alls vad de önskar.
Skall de då bli kommunister eller borgare istället?
Lite osmidigt och klantigt hanterat det här valet som åsyftade en eventuellt blivande statsminister, att det inte vårdades snyggare och mer proffsigt av Sossarna.
Oseriöst vill jag hävda. Det känns som om man grävde djävligt djupt i inkompetenstunnan för att finna denna kandidat.

Men nu glider vi offtopic, jag kan förstå hur du tänker men håller inte med.

Men som skrivet ett antal gånger, JANTELAGEN drabbar hela svenska folket av och till.
Tyvärr så är det vi som får betala kalaset varenda djävla gång. Varenda djävla gång!
Har inget att tillägga. Vill man påverka så gör man det bäst vid valurnan och m.h.a partistöd (= pengar).

Citat:
Ursprungligen postat av Vardagsfanatikern
Är väl inget fel med att bredda rekryteringsbasen?
Ett bredare urval bör rimligen underlätta sökandet efter någon som matchar deras kravspecifikation.
Senast redigerad av Kaymano 2014-05-19 kl. 22:50.
Citera
2014-05-19, 23:25
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Jafan ska man säga? Ingen i hela riksdagsgruppen dög.
Det säger väl lite om vilka "tomtar" som sossarna odlar i sina lallande organisationer.
Parkinsons lagar äger och styr hela sossepartiet idag.

Så du är fortfarande här och tjatar ut ditt förakt över Lövfen och Socialdemokraterna. Det tycks ha gått dig på hjärnan men vem bryr sig?
Jag som sosse är stolt att ha Stefan Lövfen till partiets ordförande. Ännu mera stolt kommer jag bli efter valet när Statministern heter Stefan Lövfen.
Att du är lessen förstår jag, som snart får uppleva en svetsare som statsminister, men det säger mer om dig än om svetsaren.
Förövrigt skall du fullkomligt skita i vem vi sossar väljer till partiordförande.
Citera
2014-05-20, 02:46
Medlem
ilchino-ilsovranos avatar
Citat:
På din direkta fråga JA.
Många års utbildning som ej gav ett civilt meritvärde men en satans fin kunskap och färdigheter som gynnar mig varje dag.
Jag har även läst på civila högskolor vid sidan av i relevanta ämnen och kommer även att göra det i år igen för mitt höga nöjes skull. Det är distanser som gäller nu i relevanta ämnen.

Att förringa utbildning som du gör är lite olyckligt men du är i början på din bana.
För många år sedan så hade jag som exempel en uppenbarelse när två tidigare skolors hela kraft slog mig vid ett extremt genomförande.
Det var som en uppenbarelse och precis alla djävla bitar föll på plats. Fan, snudd på en religiös upplevelse.
Utbildning kanske inte alltid ger den omedelbara "kicken" men har du den och får bearbeta den och öva så kan det ibland blir fantastiskt när alla bitar faller på plats.
Har du inte utbildningen så kommer det aldrig att ske utan du är en "slav" inför alla andra "experter" och du har inte kompetens att ifrågasätta vad de säger.
När du har hamnat i en "upplyst" fas så kan ingen djävlel lura dig igen samt du blir en auktoritet.
Du blir så att säga osårbar och dina experter får spetsa sig något fruktansvärt för att leverera tillräckligt bra råd. De försvinner annars.

Jag förringar inte utbildning, men jag tror att den erfarenheten du samlar på dig när du jobbar inom fackliga rörelser och inom ett politiskt parti ger dig bättre verktyg än att plugga statsvetenskap på högskola. Åtminstone om man har gjort det så pass länge som Löfven har gjort.
Citera
2014-05-20, 11:55
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Så du är fortfarande här och tjatar ut ditt förakt över Lövfen och Socialdemokraterna. Det tycks ha gått dig på hjärnan men vem bryr sig?
Jag som sosse är stolt att ha Stefan Lövfen till partiets ordförande. Ännu mera stolt kommer jag bli efter valet när Statministern heter Stefan Lövfen.
Att du är lessen förstår jag, som snart får uppleva en svetsare som statsminister, men det säger mer om dig än om svetsaren.
Förövrigt skall du fullkomligt skita i vem vi sossar väljer till partiordförande.

Min svagsinet vän som tror den är Socialdemokrat.

Då skall vi se sa blinda Sara!

Riktiga socialdemokrater som jag är uppfostrad hos med årgång 1960-talet skulle spy över den utveckling som dagens så kallade socialdemokrater representerar.
De socialdemokrater som jag växte upp med var de som bland annat fick bort Paragraf 13 i anställningslagen.Jag TROR det var så den hette. Den lagen som gav arbetsgivaren rätt att anställa och sparka folk helt utan några regler.
"Mina" socialdemokrater stod på barrikaden och fick bort den samt fick in LAS osv,osv.
"Mina" socialdemokrater diskuterade fackliga frågor och politik till frukost, lunch och middag.
De samlades i köket hemma hos någon av gubbarna och diskuterade politik på helgerna.
Jag har fått såinihelvete med politisk skolning i kojorna samt hemmen så det kan du inte ana.
"Mina" socialdemokrater höll BOKLIG bildning skyhögt och det var de som fick till stånd arbetarutbildning i Riket, allt ifrån Hermodskurser, folkhögskolor och till det som idag kallas KomVux.
De "smartaste" av gubbarna "pushade" man till att skaffa sig boklig bildning så att inte kapitalet skulle rövknulla dem hela tiden. Denne fick så att säga bli en "frontfigur" för deras avdelning/ avdelningar.
Arbetaren skulle kunna sätta saker i sin kontext och förstå sin omvärld.
"Mina" socialdemokrater la stor vikt på att deras barn skulle fanimig hålla utbildningen i helgd och minst gymnasium skulle "ungdjävlarna" fixa så det kunde föra sig samt förstå sin omvärld.
Denna helgd av utbildning som den riktiga socialdemokratiska arbetarrörelsen hade/ vårdade har satt så djupa spår i bland annat mig så jag har studerat hela livet.
Det går inte ett år utan att det blir en tyngre kurs eller en distansutbildning på högskolan.

Att ni dagens arbetsskygga lallande individer som inte förstår arbetarrörelsen mål, syfte och orsak inte fattar att utbildning är viktig, att den är till för att skydda arbetaren så han inte blir lurad såsom sker idag och har skett under 20 år förstår jag.
Det är jobbigt att studera när man är en arbetare och är ibland tvungen att kanske jobba vid sidan av för att CSN o dylikt inte räcker till.
Då är det enklare att göra "karriär" som outbildad "lallare" i en lallarorganisation för att komma åt köttgrytorna.
Jag har skrivit tidigare i inlägg om vad som händer på byggarbetsplatser, monteringsindustrin och inom transportsektorn.

"Mina" socialdemokrater hade ställt sig på barrikaderna och stoppa det här djävla slaveriet och illojala konkurrensen som dagens lallande outbildade sossar och fack tillåter.
Dagens fack och socialdemokrater tillåter ett förräderi mot den svenska arbetaren och arbetsrätten!
Man skiter högaktningfullt i dennes framtid och möjligheter bara man själv som fack/ sosse får stå fråmst vid köttgrytorna.

Dagens sossar och fack gör karriär inom lallande klubbar för inbördes beundran som har som huvudmål att folk utan utbildning och kompetens ska kunna hamna vid köttgrytorna.
Arbetarrörelsen har man svikit såinihelvete!

Att i dagens läge då välja ut en med minst kompetens i hela riksdagen (han är inte ens i riksdagsgruppen!) som eventuellt blivande statsminister är ett stort djävla hån mot arbetarrörelsen och de riktiga socialdemokraterna som slogs och blödde för arbetarens rätt i att bland annat få en utbildning.

Fan, att du inte skäms för dina infantila inlägg!
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2014-05-20 kl. 12:02.
Citera
2014-05-20, 12:07
Medlem
02-02-2012s avatar
Jag har lite svårt att se varför just Löfvén skulle vara värre än någon annan? Möjligen har han några suspekta funderingar kring samhället men att han skulle vara sämmre än en professor från SU eller liknande kan jag inte acceptera. Problemet med politiken i Sverige är att jag och du inte har en chans om vi inte blir proffspolitiker och meriterar oss inom partier eller deras förbund/organisationer/think tanks/etc. Finns inget som säger att en bidragstagare inte skulle kunna vara en utmärkt statsminister, trots allt har det hirarkiska systemet problemet att det premierar folk som kan klättra vilket kanske inte skapar de ledare samhället behöver.

Det samma som sägs om Löfvén kan sägas om alla partiledare, de sitter där de sitter av någon anledning och att de skulle vara bra bara för att de lyckats ta sig till toppen är ett felaktigt tänkande. Är övertygad om att Löfvén kommer vara bättre än Reinfeldt men det kanske inte är det samma som att han kommer vara bra på något sätt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in