2014-05-16, 14:22
Medlem
Snygg-Anderss avatar
Fantastiskt att politikerna lyckats lura massorna att det är ett riktigt högkvalificerat jobb dom utför. Man behöver fan inte lyssna länge på en politisk debatt för att fatta att vilken jävla klåpare som helst kan stå där och gagga och kamma in fet lön och färdig pension.

Att ha en vanlig snubbe som faktiskt till och med har haft ett jobb någon gång låter ju fan helt utmärkt i mina öron.
Citera
2014-05-16, 14:22
Medlem
Overminds avatar
Det är bra att han varit svetsare. Är väl en av de få som haft något vanligt jobb innan politiken? Annie Lööf är väl det värsta. Men hon åker ut med huvudet före i September. Under 4% spärren.

Jag kommer rösta på Stefan Löfven i September. Och vi kommer få en annan regering. Ut med Reinfeldt. In med Löfven.
Citera
2014-05-16, 14:27
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Statsminister skall ha en Magisterexamen som statsvetare eller dylikt, allra minst!

Menar du att han ska ha varit arbetslös?

(FB) Får man några jobb som statsvetare?
Citera
2014-05-16, 14:33
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User
Du tycker inte att din liknelse haltar lite? En kirug läser specifikt till kirurg och får öva på det, först stå bredvid och sedna pröva mer och mer. Ska vi ha utbildningar till statsminister?

Vänta nu. Du anser att det skall vara minst 5 års utbildning för någor så "banalt" som att skära lite med en kniv men att styra ett land och Rike kan vi ta närmaste tiggare som sitter vid dörren vid systembolaget?

Självklart så inihelvete att det borde vara en utbildning för möjliga statsministerkandidater.
Vi borde absolut kunna ha en vid sidan om utbildning för möjliga statsmän som löper på. Partierna väljer ju ändå vem som skall representera dem och bli möjlig statsminister.
En skola för statsmannaskick där partierna får plocka kanditater ur.
Inte alls en dum idé.

Vi vräker ut så många miljarder per år på helt djävla onödigt skit så vi skulle absolut kunna ha en rullande 5-årsutbildning med 50 nya kandidater som får börja skolan varje år och de dugligaste väljer partierna ut som sin partiledare.
Inte alls en dum idé!

Ifrån att jag i grunden ville idiotförklara dig så steg du skyhögt i aktning för din förmåga att tänka utanför din personliga sandlåda.

All respekt!
Citera
2014-05-16, 14:34
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Menar du att han ska ha varit arbetslös?

(FB) Får man några jobb som statsvetare?

Absolut briljant kommentar.
Touché!
Citera
2014-05-16, 14:36
Medlem
Citat:
Det var noge ett av de mest korkade svarsinläggen jag någonsin sett.
På fullaste allvar så säger du att gå in på Konsum och köpa Falukorv är som att regera Sverige?

Nej, det är möjligen vad vill att jag ska ha sagt så att du kunde ge ett ballt svar som tyvärr föll platt. Det jag skrev var att man bör veta hur det är att gå till konsum och köpa falukorv. Erfarenhet vettu.

Citat:
Om du hade haft den ringaste erfarenhet av hur karriären går till i fackföreningar och vilka som kliver fram där så hade du skrivit annorlunda.

Hehe, jodå, jag vet hur det går till. Men nu försvarade jag inte Löfven som person utan svetsare i allmänhet. Det är bristen på förankring i samhällets olika skikt som gör att nepotism inom fackföreningar och andra högre befattningar blir etablissemangets egen lekplats.

Citat:
Nu ser jag att du inte själv förstår konceptet akademiskt förhållningssätt till sakfrågor men propsar säkert djävligt ordentligt på att din kirurg skall ha en minst 5 årig akademisk utbildning innan han sätter kniven i dig.

Egentligen inte, jag litar lika lite på en nybakad teoretiker som på en bilmekaniker på sjuksängen, jag vill ha en kirurg som vet vad han gör, sen var han skaffat sig erfarenheten är i sig ointressant.

Citat:
Du är urtypen för en FB-krigare som är PK-bakom skrivbordet men egentligen är helt utanför de större tankebanorna och besluten.

Nej, det är snarare du som saknar en förmåga att tänka utanför dagens föreställningsvärld. Är det därför du förespråkar konservatism, månne?

Citat:
Men jag hoppas verkligen att det förstärker ditt ego ikväll när du sitter med ditt sexpack och påsen med ostbågar att om du bara hade orkat så hade du också blivit statsminister.

Finns det en statsministerutbildning? Är den lång, och lär man sig skriva sammanhängande där?
Citera
2014-05-16, 14:40
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ännu en illiterat FB-krigare som inte kan förstå dessa små krumelurer och vad för budskap de bär.
Har du ens försökt tyda inläggen så ser du att jag inte på något sätt skriver det du påstår.
Inte ett rätt!
Kan du inte skriva begripligt så är det inte mitt problem.
Jag svarade på TS och inte en massa efterföljande poo.
Dina snyftande krav på akademiska ätteläggar till nuvarande är helt meningslösa och kommer aldrig att uppfyllas.
Inom kort KOMMER det att finnas en statsminister med ett förflutet som svetsare så det enda du kan göra sen är att supa ihjäl dig.
Citera
2014-05-16, 14:43
Bannlyst
Haha jag håller med TS, detta är faktiskt helt sjukt. mao så kan vilken pantad idiot som helst bli statsminister i Sverige och det är tamefan skrämmande.
Citera
2014-05-16, 14:45
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Nej, det är möjligen vad vill att jag ska ha sagt så att du kunde ge ett ballt svar som tyvärr föll platt. Det jag skrev var att man bör veta hur det är att gå till konsum och köpa falukorv. Erfarenhet vettu.

Hehe, jodå, jag vet hur det går till. Men nu försvarade jag inte Löfven som person utan svetsare i allmänhet. Det är bristen på förankring i samhällets olika skikt som gör att nepotism inom fackföreningar och andra högre befattningar blir etablissemangets egen lekplats.

Egentligen inte, jag litar lika lite på en nybakad teoretiker som på en bilmekaniker på sjuksängen, jag vill ha en kirurg som vet vad han gör, sen var han skaffat sig erfarenheten är i sig ointressant.

Nej, det är snarare du som saknar en förmåga att tänka utanför dagens föreställningsvärld. Är det därför du förespråkar konservatism, månne?

Finns det en statsministerutbildning? Är den lång, och lär man sig skriva sammanhängande där?

Nu har du visat upp ett praktexempel på precis det som skrämmer mig med folk som inte har förmågan till ett akademiskt förhållningssätt till frågan.
Du vill på en banal nivå pinka revir och genom att tro på att förlöjligande och personangrepp skulle ta skruv så då försöker du med det.
Precis det här skrämmer mig med att ha dig eller en svetsare som statsminister. Ert ego driver er och inte ett akademsikt förhållningssätt till sakfrågorna.
Ert monumentala självförakt för att ni inte är "något" ger er ett skrämmande mindersvärdeskomplex som gör att ni måste hävda er och "bevisa" att ni har rätt oavsett hur djävla dumt det är.

Lycka till med osbågarna ikväll och dröm om att även du kan bli statsminister.

Har du inga bättre argument så lär jag skita i att replikera dig nu.
Tack och hej!
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2014-05-16 kl. 14:48.
Citera
2014-05-16, 14:47
Medlem
PaulSmiths avatar
I grund och botten vill man ha en person som kan ta in fakta från olika källor, analysera dessa och med hjälp av expertis, ta de bästa besluten.

Akademiska meriter är bra då det på pappret visar att man haft förmågan att ifrågasätta källor och att ta in mycket information på kort tid. Det sagt, så betyder det inte att någon utan högre studier saknar denna kompetens.

Idag är det än viktigare att man kan se igenom lobbyister och organisationer som verkar för egna syften och förvanska information. Därav är det önskvärt att se någon med bred erfarenhet och som är påläst!
Citera
2014-05-16, 14:47
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sueco2
Kan du inte skriva begripligt så är det inte mitt problem.
Jag svarade på TS och inte en massa efterföljande poo.
Dina snyftande krav på akademiska ätteläggar till nuvarande är helt meningslösa och kommer aldrig att uppfyllas.
Inom kort KOMMER det att finnas en statsminister med ett förflutet som svetsare så det enda du kan göra sen är att supa ihjäl dig.

?Que?
Nu råkar jag vara TS.
Du förstår verkligen inte alls vad vi diskuterar här? Förstår du något av andemeningen och vad som diskuteras här?
Sorgligt på alla sätt och vis vill jag hävda.
Citera
2014-05-16, 14:53
Medlem
dethalvabarnets avatar
Meh, han behöver bara kompetenta rådgivare. Tror mer 'ministrars moral och personlighet spelar större roll som t.ex. exemplifieras av våran nuvarande regering som inte mer än gärna fuskar så fort dom får tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in