2013-07-21, 22:43
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trivaw
Han har gjort mycket kass film exempelvis Alone in the dark som fick väldigt väldigt dåligt kritik av kritiker. Tyckte den va kass det jag sett i den.

Konstigt dock att han får med kända skådisar i sina filmer, tex så var Christian Slater och Stephen Dorff med i Alone in the dark.
Han har ju sagt en del dumma saker till folk också.

House of dead fick förövrigt väldigt dåligt kritik precis som nästan alla hans andra filmer.
Det har inte hans andra filmer fått menar du? Jag ser att du skriver sen att hans andra filmer fått usel kritik så varför tycker du Alone in the Dark sticker ut? Kan säga att den av hans filmer som procentuellt har flest positiva recensioner på Rotten Tomatoes har 14 %. Såg att Uwe Boll inte skrivit manuset till Alone in the Dark har däremot inte kollat om han har skrivit manuset till de andra filmerna.
Senast redigerad av The Beach boy 2013-07-21 kl. 22:46.
Citera
2013-07-23, 19:11
Medlem
Nu har jag sett hans senaste film Assault on Wall Street som var bra mycket bättre än jag förväntat mig. Uppbyggnaden i filmen är riktigt bra gjort och man känner verkligen med Jim när hans liv går åt helvete. Sista halvtimmen är väldigt bra och känns befriande.

Uwe Boll bara växer och växer!
Senast redigerad av GreenMath 2013-07-23 kl. 19:14.
Citera
2013-08-15, 21:18
Medlem
trivaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Det har inte hans andra filmer fått menar du? Jag ser att du skriver sen att hans andra filmer fått usel kritik så varför tycker du Alone in the Dark sticker ut? Kan säga att den av hans filmer som procentuellt har flest positiva recensioner på Rotten Tomatoes har 14 %. Såg att Uwe Boll inte skrivit manuset till Alone in the Dark har däremot inte kollat om han har skrivit manuset till de andra filmerna.
Jo, men Alone in the dark har fått sämst kritik av alla hans filmer. Fick nämligen 1 % positiva resecenioner på rotten tomatoes baserat på över 100 kritiker.
Citera
2013-08-15, 22:27
Avslutad
Alltid förvånats över varför Uwe Boll och Paul W.S Anderson är dom enda som gör film av tv-spel. Är det så svalt intresse? Tänk er Starcraft, World Of Warcraft...synd att Farcry och Alone in the Dark sög stjärt med tanke på deras status bland spelare.
Citera
2013-08-15, 23:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Alltid förvånats över varför Uwe Boll och Paul W.S Anderson är dom enda som gör film av tv-spel. Är det så svalt intresse? Tänk er Starcraft, World Of Warcraft...synd att Farcry och Alone in the Dark sög stjärt med tanke på deras status bland spelare.

Det har väl varit snack om en WoW-film under flera år nu, senast skulle ju Sam Raimi regissera?
Citera
2013-08-31, 20:41
Medlem
Mackan52s avatar
Boll vill ha pengar till en Postal 2 film
Stöd det här, Postal 2 måste hända!

http://www.kickstarter.com/projects/1544635303/postal-2
Citera
2013-09-01, 00:55
Medlem
Fjodorovs avatar
Som med allt annat så skall man inte ta kritiker seriöst, speciellt inte när det kommer till Herr Boll, då de verkar hata honom (tillsammans med alla tevespels-nördar).

Assault on Wall Street är verkligen en bra film, bland de bättre jag har sett i år. Alone in the Dark är inte helt kass heller, inte så kass som folk vill få den att vara.
Citera
2013-09-01, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det har väl varit snack om en WoW-film under flera år nu, senast skulle ju Sam Raimi regissera?

Det är Duncan Jones (Moon, Source Code) som göra den, just nu iallafall.
Citera
2014-05-19, 18:51
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Har folk sett Rampage (2009)? Verkar redigt intressant, men är den nåt att ha?
Citera
2014-05-19, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Den är väldigt bra, rå och avskalad. Uwe Bolls bästa tillsammans med Postal, Stoic och Assault on Wall Street.
Citera
2014-05-19, 20:13
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Den är väldigt bra, rå och avskalad. Uwe Bolls bästa tillsammans med Postal, Stoic och Assault on Wall Street.

Skoj! Då skall jag se den någon dag här framöver när jag får tid.
Citera
2014-05-19, 22:00
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake

Den är bra, men hade kunnat vara mycket bättre om inte Boll stod bakom manuset.. Man märker väldigt väl att den är skriven av en tysk snubbe, som inte är riktigt haj på hur amerikaner snackar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in