2014-05-19, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej. Jag var vuxen när Palme mördades, bodde många tiotals mil från Stockholm. Människor stod och grät och främlingar kramades på gatan i sorg dagen efter mordet. Jag såg detta med egna ögon. Tyckte, och tycker att det är en bisarr reaktion - inte olikt Nordkorea eller USA 1963 - men så var det. Palme var älskad.

Möjligtvis av de få som grät och kramades. De flesta brydde sig inte om han var levande eller död. den lille förrädaren.
Citera
2014-05-19, 18:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Möjligtvis av de få som grät och kramades. De flesta brydde sig inte om han var levande eller död. den lille förrädaren.

Att prata om förräderi i fredstid är en nymodighet.
Citera
2014-05-19, 18:52
Medlem
Citat:
Lille gubben, när Palme sköts var det fortfarande år kvar tills du skulle födas, du har helt enkelt ingen aning om hur det var att leva i det samhället, hur många bloggar du än läser.

Oj, där blev du lite tendentiös va? Jag skrev att om du går utanför ditt pojkrum och beter dig som du gör vid tangentbordet kommer någon förr eller senare lära dig att veta hut. Du och jag kommer förmodligen aldrig att ses, så inte blir det jag.
Du har fel eller så ljuger du rent öppet. Jag hoppas på det första för om det är det andra då är du medvetet ett svin.
Citera
2014-05-19, 18:53
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Anmärker du på ett slarvfel i stavningen nu också? Är det inte t o m under din nivå? Och sen måste du begripa: det blir bara fånigt när du som på sin höjd håller på att utbildar dig anmärker på någon har universitetet bakom sig, och är ute på andra sidan.

Nej jag förstod att du inte hotade - till skillnad från dig när jag skrev att du riskerar handgriplig åthutning om du beter dig irl som du gör här.

Men jag vill förstå dig nu, vi har alltså bättre media nu än på 1980-talet? Menar du det? Och vad grundar du det på?
Genusvetenskap är knappast vad jag kallar för utbildning men låt gå.

På 80-talet så fick man gå efter tablåer för att se på statlig propaganda där allting filtrerades genom vänsterjournalister eller läsa en värdelös tidning med gårdagens nyheter, idag så kan jag bara plocka upp min telefon och gå in på BBC för att få nyheter från utrikes som uppdateras direkt och inte filtreras genom värdelösa svenska journalister.

Jag förstår att det kan vara svårt för folk i din generation som inte förstår engelska och måste förlita sig på svensk slaskmedia men vi utbildade människor har tillgång till bättre media från världen över än aldrig förr.
Citera
2014-05-19, 18:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Genusvetenskap är knappast vad jag kallar för utbildning men låt gå.

På 80-talet så fick man gå efter tablåer för att se på statlig propaganda där allting filtrerades genom vänsterjournalister eller läsa en värdelös tidning med gårdagens nyheter, idag så kan jag bara plocka upp min telefon och gå in på BBC för att få nyheter från utrikes som uppdateras direkt och inte filtreras genom värdelösa svenska journalister.

Jag förstår att det kan vara svårt för folk i din generation som inte förstår engelska och måste förlita sig på svensk slaskmedia men vi utbildade människor har tillgång till bättre media från världen över än aldrig förr.

När du försöker släppa invektiven börjar du hitta på fakta i stället. Man kunde inte läsa 'genusvetenskap' när jag studerade. Du visste kanske inte det?

Har vi enligt dig bättre svensk media idag alltså?
Citera
2014-05-19, 19:03
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
När du försöker släppa invektiven börjar du hitta på fakta i stället. Man kunde inte läsa 'genusvetenskap' när jag studerade. Du visste kanske inte det?

Har vi enligt dig bättre svensk media idag alltså?
Med tanke på hur svagbegåvad du är så läste du uppenbarligen något liknande, kanske konstvetare eller något annat flum.

Det är helt irrelevant ifall svensk media är bättre eftersom tack vare internet så har jag tillgång till internationell media som gör att jag slipper svensk medias filtrering av utrikespolitiken, jag förstår självklart att gamla gubbar som du vill ha svåra saker förklarade för dig av korkade svenska journalister men för oss som förstår engelska och kan tänka själva så finns det ingen anledning att läsa någon som helst svensk media när det gäller utrikesnyheter.
Citera
2014-05-19, 19:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Med tanke på hur svagbegåvad du är så läste du uppenbarligen något liknande, kanske konstvetare eller något annat flum.

Det är helt irrelevant ifall svensk media är bättre eftersom tack vare internet så har jag tillgång till internationell media som gör att jag slipper svensk medias filtrering av utrikespolitiken, jag förstår självklart att gamla gubbar som du vill ha svåra saker förklarade för dig av korkade svenska journalister men för oss som förstår engelska och kan tänka själva så finns det ingen anledning att läsa någon som helst svensk media när det gäller utrikesnyheter.

Du drar dig inte för att ge dig ut på tunn is. Du tror att du är duktig på engelska va? Pga att du är född runt 1990? Du känner kanske inte till det, men kunskaperna i skolan har sjunkit över hela linjen. Även om jag inte hade bott i engelskspråkigt land, så hade jag slagit dig på fingrarna i engelska.

Du kanske också borde söka dig utanför internet?

Kan du inte sluta försöka såra dina debattmotståndare? Det faller alltid tillbaka på dig själv, du framstår som en ytterst begränsad ungdom. Du har ju så många åsikter och vill så mycket grabben! Lär dig att argumentera och försök påverka folk på det sättet i stället.
Citera
2014-05-19, 19:32
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Du drar dig inte för att ge dig ut på tunn is. Du tror att du är duktig på engelska va? Pga att du är född runt 1990? Du känner kanske inte till det, men kunskaperna i skolan har sjunkit över hela linjen. Även om jag inte hade bott i engelskspråkigt land, så hade jag slagit dig på fingrarna i engelska.

Du kanske också borde söka dig utanför internet?

Kan du inte sluta försöka såra dina debattmotståndare? Det faller alltid tillbaka på dig själv, du framstår som en ytterst begränsad ungdom. Du har ju så många åsikter och vill så mycket grabben! Lär dig att argumentera och försök påverka folk på det sättet i stället.
Bara i din fantasi gubbe.

Sedan så får du gärna visa hur svensk skräpmedia var bättre under 80-talet jämfört med hela världens media idag där man blir konstant uppdaterad.
Citera
2014-05-19, 19:32
Medlem
ture.karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyngstad
Filmen:

https://www.youtube.com/watch?v=R7hfp2UANgI

"Jag är inte ett dugg intresserad av försvarsbudgetar eller frihandelsavtal men däremot vill jag veta varför lusschampo måste vara så dyrt...".

Sagt – helt utan ironi, då saker och ting måste "dummas ner" för att det lågpannade stycket ska förstå.

Löss? Det problemet trodde jag försvann i slutet av 70-talet ...
Citera
2014-05-19, 19:38
Medlem
Citat:
Att prata om förräderi i fredstid är en nymodighet.

Förstår man inte, så förstår man inte.
Citera
2014-05-19, 19:40
Medlem
ture.karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild

Vi som på ville se på tecknad film i Godmorgon Sverige var i alla fall väldigt besvikna.
Citera
2014-05-19, 19:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Bara i din fantasi gubbe.

Sedan så får du gärna visa hur svensk skräpmedia var bättre under 80-talet jämfört med hela världens media idag där man blir konstant uppdaterad.

Fan vad slapp du är. Du blandar ihop mig med någon som har
påstått att det ena decenniets media är bättre än det andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in