2014-05-18, 19:52
Medlem
JBernards avatar
Hon är ingen journalist, hon är en bloggare som halkat in på ett bananskal med uppgift att "skoja till det" och komma politikerna "in på livet" ur hennes eget lilla naiva och "småmysiga" perspektiv. Inget att bry sig om, en lallare bland alla andra.
Citera
2014-05-18, 19:55
Medlem
Jag tycker det borde vara obligatoriskt att sådana som Wollin med den typen av uttalande borde tvingas bo några veckor i en förort. Husby, Bergsjön eller Rosengård. Få känna på mångkulturen på riktigt nära håll.

Därefter kan hon få rätten att ställa samma undran igen.
Citera
2014-05-18, 20:25
Medlem
BiffenEks avatar
Kan folk snälla sluta gråta och inse att alla större tidningar ges ut av företag vars primära intresse är att få verksamheten att gå runt (och i bästa fall göra vinst).
Folk å andra sidan är för korkade idag för att kunna analysera en objektiven skriven text, så tidningarna "analyserar" gärna åt dig.
Citera
2014-05-18, 20:46
Medlem
Wayaheads avatar
Dessa kvinnliga journalister / krönikörer gråter och ältar utanförskap, rasism, nazism, fascism, man känner en zigenare osv, dessa feminister legitimerar idag en massa stenkastning, bilbränder, införande av slöja mm. Klarar de överhuvudtaget av att härleda någonting, klarar de ens av att tänka 2 steg framåt, var landar deras horisont någonstans? Ja, det kanske var lite onödiga frågor för de flesta vet ju hur det ligger till med den saken.
Citera
2014-05-18, 21:12
Medlem
menfrassedås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiffenEk
Kan folk snälla sluta gråta och inse att alla större tidningar ges ut av företag vars primära intresse är att få verksamheten att gå runt (och i bästa fall göra vinst).
Folk å andra sidan är för korkade idag för att kunna analysera en objektiven skriven text, så tidningarna "analyserar" gärna åt dig.

Vad grundar du detta skrattretande påstående på?
Citera
2014-05-18, 21:33
Medlem
BiffenEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menfrassedå
Vad grundar du detta skrattretande påstående på?
Vad är det du inte förstår?
1) att folk är korkade?
eller
2) att "analys" ingår i en artikel för korkade människor?
Citera
2014-05-18, 23:44
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meei
...
  • Någon som kommer kunna ta henne seriöst?
  • Fler journalister där ute som helt enkelt glömt hur man håller sig neutral?
  • Vad menar hon med att sätta ner foten? Att ingen ska få rösta på SD längre? Att dom ska kastas ut?
  • Är hon säkrad en anställning på en av de större tidningarna nu?

Några andra tankar? Hon är i alla fall ärlig.

Någon som kommer kunna ta henne seriöst?
Nej, men så tar jag å andra sidan väldigt få journalister seriöst nu för tiden och så gott som ingen som har något samröre med kvällspressen.

Fler journalister där ute som helt enkelt glömt hur man håller sig neutral?
Det är väl snarare en regel än ett undantag inom svensk media.

Vad menar hon med att sätta ner foten?
Förmodligen så menar hon att när det kommer till SD så är det viktigare för henne att propagera mot partiet än att försöka göra ett försök till någon slags objektiv granskning.

Är hon säkrad en anställning på en av de större tidningarna nu?
Knappast endast på grund av detta, men jag tror heller inte att det påverkar hennes karriär negativt.

Några andra tankar?
Yes, vem fan bryr sig egentligen om vad denna Wollin tycker? Det känns som att jag får ut mer av att lyssna på min katt än av att lyssna på henne.
Citera
2014-05-19, 00:21
Medlem
biggnifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnkenLuft
Kan hålla med om att SVT/SR kanske inte alltid belyser de ämnen som Sverigedemokraterna pekar på (inte för att det gör mig någonting). Men att börja gnälla på hur t. ex aftonbladets skribenter är "oärliga", "PK", "inte ger hela bilden", eller som här, "inte neutrala", samtidigt som de ger sken av att Avpixlat och Frias tiders innehåll är så mycket mer välbalanserat, nja...
Jovisst, sen anser jag att det finns fler saker än mångkultur som SVT och SR väljer att mörka eller rapportera ensidigt om.
De som menar att Avpixlat eller Fria Tider är neutrala är isåfall lika enkelspåriga som de som menar att Aftonbladet eller Expressen är neutrala i sin rapportering.
Bäst är läsa från flera sidor och först därefter bilda sig en uppfattning om en sak.
Citera
2014-05-19, 00:22
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Intressant att se responsen. Men är det något journalister kan så är det att ignorera det dem inte vill höra.
Citera
2014-05-19, 00:41
Medlem
StigAllans avatar
När jag tråkigt nog höll på att läsa blaskan Wollin skriver i så tyckte jag tyvärr att hon hade en frisk fläkt i sin åsikt och tankegång.
Men numera så blir det inget som attraherar när hon inte accepterar människor med annan åsikt.
Citera
2014-05-19, 01:50
Medlem
Filmen:

https://www.youtube.com/watch?v=R7hfp2UANgI

"Jag är inte ett dugg intresserad av försvarsbudgetar eller frihandelsavtal men däremot vill jag veta varför lusschampo måste vara så dyrt...".

Sagt – helt utan ironi, då saker och ting måste "dummas ner" för att det lågpannade stycket ska förstå.
Citera
2014-05-19, 02:05
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Dessa kvinnliga journalister / krönikörer gråter och ältar utanförskap, rasism, nazism, fascism, man känner en zigenare osv, dessa feminister legitimerar idag en massa stenkastning, bilbränder, införande av slöja mm. Klarar de överhuvudtaget av att härleda någonting, klarar de ens av att tänka 2 steg framåt, var landar deras horisont någonstans? Ja, det kanske var lite onödiga frågor för de flesta vet ju hur det ligger till med den saken.

Om de kan tänka längre än i två led, så döljer de det väldigt väl, det är då säkert. Det lustiga är att om någon eller några bland dem faktiskt spelar och inte alls är så befriade från förnuft och vett som de framstår att vara, så är deras skriverier närmast imponerande i egenskap av bedrägligt beteende. T.ex. har jag märkt att det finns en del på det här forumet som låtsas vara genustroende PK-människor genom att använda i svenska offentligheten vanligt förekommande floskler och begrepp, men de avslöjar sig likväl närmast direkt genom att inte kunna låta lite logiska resonemang slinka med i sina inlägg, förutom att de även verkar uppfatta vad andra skriver. Det är faktiskt väldigt svårt att skriva som om man helt saknade förnuft om man nu råkar äga det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in