2014-05-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Du glmmer finn. Den frsta Original brodern som blev ddad.

Finn r ocks tillbaka om du tittade p ssongsfinalen av The Originals. Det var han som blev terupplivad samtidigt som sin mor, fast han var inte i sin egen kropp precis som Esther.
Citera
2014-05-18, 03:16
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullatorn
Finn r ocks tillbaka om du tittade p ssongsfinalen av The Originals. Det var han som blev terupplivad samtidigt som sin mor, fast han var inte i sin egen kropp precis som Esther.

Knns nog som att jag har missat ngot. Fr ta och kolla p sista avsnittet igen.
Citera
2014-05-18, 21:50
Medlem
colabulles avatar
Ruggigt dligt slut fast bra Cliffhanger*

Knns som att ngon jvel mste d alla kan inte leva vidare det r "too happy ending" fr att vara TVD

Eller s kommer ssong 5 handla om HUR de ska f tillbaka Bon Bon och Damond, och den ssongen lr ju bli ruggigt lngtrkig fr man kommer veta vad och hur sista avsnittet kommer vara/sluta

Har ni ngra funderingar om hur det kan tnkas bra av i ssong 6?

Och ngon nmnde att ssongen redan kommer brja i hst stmmer det
(kollade just IMDB och jaa de stmmer)

Aja ett bra tag dit i alla fall.
Senast redigerad av colabulle 2014-05-18 kl. 22:15.
Citera
2014-05-19, 13:21
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Damon! Det var en mrklig knsla att sitta och grta framfr The vampire diaries mste jag sga, men det var faktiskt vad jag gjorde. Det var ungefr lika illa som nr jag sg sista Homeland-avsnittet. Men n, nu r det TVD vi talar om och folk dr aldrig p riktigt dr och det finns alltid ngot trolleritrick att ta till. Jag siar att nsta ssong kommer att g ut p att rdda Damon och Bonnie p ngot oerhrt magiskt och trixigt vis, krlekshistorien mellan Stefan och Caroline, och allt kommer att sluta med att Elena och Damon terfrenas. Efter det r alla glada och lyckliga. Det blir tyvrr den sista ssongen tror jag.

OT- Hur frsrjer sig alls de hr karaktrerna egentligen? De lever som om pengar inte var ett problem i hela vrlden, och manusfrfattarna har egentligen inte gett mig en tillfredsstllande frklaring till hur de har lyxen att fokusera p vampyrkrig och magiska ritualer hela dagarna utan att egentligen behva ha ngon trkig sysselsttning. Man blir ju avundsjuk ��
Senast redigerad av CoralinesGhost 2014-05-19 kl. 13:36.
Citera
2014-05-19, 14:44
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Damon! Det var en mrklig knsla att sitta och grta framfr The vampire diaries mste jag sga, men det var faktiskt vad jag gjorde. Det var ungefr lika illa som nr jag sg sista Homeland-avsnittet. Men n, nu r det TVD vi talar om och folk dr aldrig p riktigt dr och det finns alltid ngot trolleritrick att ta till. Jag siar att nsta ssong kommer att g ut p att rdda Damon och Bonnie p ngot oerhrt magiskt och trixigt vis, krlekshistorien mellan Stefan och Caroline, och allt kommer att sluta med att Elena och Damon terfrenas. Efter det r alla glada och lyckliga. Det blir tyvrr den sista ssongen tror jag.

OT- Hur frsrjer sig alls de hr karaktrerna egentligen? De lever som om pengar inte var ett problem i hela vrlden, och manusfrfattarna har egentligen inte gett mig en tillfredsstllande frklaring till hur de har lyxen att fokusera p vampyrkrig och magiska ritualer hela dagarna utan att egentligen behva ha ngon trkig sysselsttning. Man blir ju avundsjuk ��

Inget sger att detta mste vara sista ssongen... Det r ju fan The CW, serierna brukar behva droppa bra mycket i tittarsiffror fr att dom ska lgga ner en serien. Vilket frsts kan vara bde bra och dligt.

Det kan inte vara speciellt svrt fr en vampyr att frsrja sig. Det r vll bara att hypotisera (i brist p ett bttre svenskt ord) ngon att ge en pengar, gra en bankverfring med mera. Elena och Jeremy tror jag fick en del pengar efter att deras frldrar dog, samma med Tylor. Den enda som jag vet behver jobba r fan Matt.
Citera
2014-05-19, 15:21
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Inget sger att detta mste vara sista ssongen... Det r ju fan The CW, serierna brukar behva droppa bra mycket i tittarsiffror fr att dom ska lgga ner en serien. Vilket frsts kan vara bde bra och dligt.

Det kan inte vara speciellt svrt fr en vampyr att frsrja sig. Det r vll bara att hypotisera (i brist p ett bttre svenskt ord) ngon att ge en pengar, gra en bankverfring med mera. Elena och Jeremy tror jag fick en del pengar efter att deras frldrar dog, samma med Tylor. Den enda som jag vet behver jobba r fan Matt.

OT: Tack fr att ingen citerade mitt inlgg d jag skrev exakt samma som denne under....

OnT De har du fan rtt i alla andra har ftt pengar Matt r den enda som inte ger ngot/fick ngot efter sin mamma men hon var ju ox en junky.

Bon Bon vet jag heller inte hur hon har pengar?
Citera
2014-05-19, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colabulle
OT: Tack fr att ingen citerade mitt inlgg d jag skrev exakt samma som denne under....

OnT De har du fan rtt i alla andra har ftt pengar Matt r den enda som inte ger ngot/fick ngot efter sin mamma men hon var ju ox en junky.

Bon Bon vet jag heller inte hur hon har pengar?

Men herregud.. Det hr r ingen jvla hgstadieklass som ska vlja lagkamrater p gympan.. "Buhuu ingen vljer mig". Det r inte s intressant att lsa dina inlgg (tyvrr verkar jag inte kunna stlla in s att de inte syns hr i trden) eftersom du r hur jvla snurrig som helst, och efter hur du betedde dig mot rullatorn s har jag tappat allt intresse fr dina ljliga, tjabbiga, felstavade, pissinlgg.
Skrp dig och bidra lite istllet.
Citera
2014-05-19, 15:54
Medlem
Citat:

Citat:
Knns nog som att jag har missat ngot. Fr ta och kolla p sista avsnittet igen.

Satt hr p hugget och tnkte dumfrklara dig rullatorn haha, men s brjade jag fundera p vad du sa, jag vet ju att Esther kom tillbaka men jag reflekterade liksom inte ver att det var FINN som kom tillbaka, men du har ju helt rtt! Han kallar ju henne fr mamma! (MIND: BLOWN)
Citera
2014-05-19, 16:03
Medlem
Citat:
Man fick faktiskt aldrig se dom frsvinna helt s jag tror att andra sidan kommer att g bort men att alla som r dr kommer tillbaka eller ngot sdant. Det skulle innebra totalt kaos, och mjligen ven f in lite flera Originals till The Originals.

Riktigt sknt att Rick r tillbaka hur som helst. Han har alltid varit min favoritkaraktr i den hr serien.
Taylor var inte lngre en hybrid nr han kom tillbaka men tror ni att det glla alla, dvs att dom inte r vampyrer lngre.

Knns som om att dom mste vervga ett namnbyte om typ 50% av karaktrerna inte lngre r vampyrer.

Citat:
Alla originals r ju redan tillbaka frutom Kol, frvntade mig faktiskt att Kol skulle springa in och ta tag i Bonnie i sista sekunden dr men det blev inget med det. Tror dock att han kommer tillbaka i ssong 2 av The Originals p ngot stt, alternativt flashbacks. En liten fgel viskade i mitt ra att Kol's skdespelare ska vara p plats och filmar ssong 2 av The Originals just nu.

Jag tror att anledningen till att Tyler inte var en hybrid lngre r fr nr han dog s var han mnniska/varulv igen. Marcos kastade ju in honom i barriren som gick runt Mytic Falls. Inom barriren s frsvann all magi, man sg ju hur Tylers krafter strippades frn honom tills han blev en helt vanlig mnniska alternativt varulv (tror varulvar r naturliga fenomen och var inte skapade genom magi, allts borde han tekniskt sett vara en varulv igen). Elena och Damon kanske inte riktigt hann bli pverkade av barriren nr de kte in och sprngde sig.

Ett problem jag ser med just denna teori r just Alaric... Om teorin nu skulle stmma s dog han ju som en "enhanced original", han var ju till och med starkare n Klaus. Om han fortfarande r s stark s r han ju den mktigaste varelsen p hela planeten och inget kan sl honom. Men det knns som att alla som kom tillbaka r mnniskor igen men vi fr vl se till hsten.

Blev lite rrigt, men hoppas att ni fattar vad jag frsker sga.

r ocks jtteglad att Alaric r tillbaka, har saknat honom s mycket! Han har varit s oerhrt viktig fr serien och dess utveckling.

Jo, nr Damon och Elena kte in i MF igen brjade ju Elena teruppleva sin dd, hon hostade upp vatten eftersom hon drunknade. Har fr mig att Damon sa ngot om att "kom ihg att vi mste d som vampyrer" och s gasade han p nnu mer. S de bda hann, dremot s som ni sa strippades Tyler p alla sina krafter, och ven varulvsgenen har ju varit uppe p tapeten ngon gng och s vitt jag minns s r ven den skapad genom magi.

Alaric br ha alla sina krafter kvar, dock har jag fr mig att han tergick till sitt naturliga "mentala" tillstnd nr han dog, vet att han har synts som "ande" och d har han varit sig sjlv igen, s han tervnder nog med krafterna men inte med besattheten att mrda alla vampyrer.
Citera
2014-05-19, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeeMeNow
Satt hr p hugget och tnkte dumfrklara dig rullatorn haha, men s brjade jag fundera p vad du sa, jag vet ju att Esther kom tillbaka men jag reflekterade liksom inte ver att det var FINN som kom tillbaka, men du har ju helt rtt! Han kallar ju henne fr mamma! (MIND: BLOWN)

Haha, jag fattade inte heller att det var Finn frsta gngen jag sg det . Knns riktigt bra nu nr nstan alla originals r tillbaka. Det kommer nog bli en ganska spektakulr ssong 2 om de gr det rtt nu och inte ddar alla originals p fjantiga stt som de gjorde i TVD.
Citera
2014-05-19, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeeMeNow
r ocks jtteglad att Alaric r tillbaka, har saknat honom s mycket! Han har varit s oerhrt viktig fr serien och dess utveckling.

Jo, nr Damon och Elena kte in i MF igen brjade ju Elena teruppleva sin dd, hon hostade upp vatten eftersom hon drunknade. Har fr mig att Damon sa ngot om att "kom ihg att vi mste d som vampyrer" och s gasade han p nnu mer. S de bda hann, dremot s som ni sa strippades Tyler p alla sina krafter, och ven varulvsgenen har ju varit uppe p tapeten ngon gng och s vitt jag minns s r ven den skapad genom magi.

Alaric br ha alla sina krafter kvar, dock har jag fr mig att han tergick till sitt naturliga "mentala" tillstnd nr han dog, vet att han har synts som "ande" och d har han varit sig sjlv igen, s han tervnder nog med krafterna men inte med besattheten att mrda alla vampyrer.

Ja du har nog rtt om att varulvar var skapade genom magi, s Tyler borde vara en mnniska nu. Angende Alaric s pratade han ju med Elena efter att han kom tillbaks och han verkade ju vara sig sjlv vilket r grymt najs. Serie skaparna mste ju hitta p en svaghet till Alaric nu fr om han har kvar sina krafter s r han ju ljligt "overpowered". Skulle vara intressant att se honom ka the New Orleans i 2-3 avsnitt och smiska lite originals .
Citera
2014-05-19, 16:36
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ja du har nog rtt om att varulvar var skapade genom magi, s Tyler borde vara en mnniska nu. Angende Alaric s pratade han ju med Elena efter att han kom tillbaks och han verkade ju vara sig sjlv vilket r grymt najs. Serie skaparna mste ju hitta p en svaghet till Alaric nu fr om han har kvar sina krafter s r han ju ljligt "overpowered". Skulle vara intressant att se honom ka the New Orleans i 2-3 avsnitt och smiska lite originals .

Ja men han kan inte ha dtt som en mnniska med tanke p att han d inte skulle ha kommit till den andra sidan slnge han inte rkar vara en travler under sin vampyr, varulvs "krafter". Alternativt s r varulvarna ickemagiska s den kraften kunde inte tas bort ifrn honom nr han dog, dvs kommer han till "The Other Side" och inte dit mnniskor gr nr dom dr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in