2014-05-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Du glömmer finn. Den första Original brodern som blev dödad.

Finn är också tillbaka om du tittade på säsongsfinalen av The Originals. Det var han som blev återupplivad samtidigt som sin mor, fast han var inte i sin egen kropp precis som Esther.
Citera
2014-05-18, 03:16
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullatorn
Finn är också tillbaka om du tittade på säsongsfinalen av The Originals. Det var han som blev återupplivad samtidigt som sin mor, fast han var inte i sin egen kropp precis som Esther.

Känns nog som att jag har missat något. Får ta och kolla på sista avsnittet igen.
Citera
2014-05-18, 21:50
Medlem
colabulles avatar
Ruggigt dåligt slut fast bra Cliffhanger*

Känns som att någon jävel måste dö alla kan inte leva vidare det är "too happy ending" för att vara TVD

Eller så kommer säsong 5 handla om HUR de ska få tillbaka Bon Bon och Damond, och den säsongen lär ju bli ruggigt långtråkig för man kommer veta vad och hur sista avsnittet kommer vara/sluta

Har ni några funderingar om hur det kan tänkas bära av i säsong 6?

Och någon nämnde att säsongen redan kommer börja i höst stämmer det
(kollade just IMDB och jaa de stämmer)

Aja ett bra tag dit i alla fall.
Senast redigerad av colabulle 2014-05-18 kl. 22:15.
Citera
2014-05-19, 13:21
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Damon! Det var en märklig känsla att sitta och gråta framför The vampire diaries måste jag säga, men det var faktiskt vad jag gjorde. Det var ungefär lika illa som när jag såg sista Homeland-avsnittet. Men nå, nu är det TVD vi talar om och folk dör aldrig på riktigt där och det finns alltid något trolleritrick att ta till. Jag siar att nästa säsong kommer att gå ut på att rädda Damon och Bonnie på något oerhört magiskt och trixigt vis, kärlekshistorien mellan Stefan och Caroline, och allt kommer att sluta med att Elena och Damon återförenas. Efter det är alla glada och lyckliga. Det blir tyvärr den sista säsongen tror jag.

OT- Hur försörjer sig alls de här karaktärerna egentligen? De lever som om pengar inte var ett problem i hela världen, och manusförfattarna har egentligen inte gett mig en tillfredsställande förklaring till hur de har lyxen att fokusera på vampyrkrig och magiska ritualer hela dagarna utan att egentligen behöva ha någon tråkig sysselsättning. Man blir ju avundsjuk ��
Senast redigerad av CoralinesGhost 2014-05-19 kl. 13:36.
Citera
2014-05-19, 14:44
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Damon! Det var en märklig känsla att sitta och gråta framför The vampire diaries måste jag säga, men det var faktiskt vad jag gjorde. Det var ungefär lika illa som när jag såg sista Homeland-avsnittet. Men nå, nu är det TVD vi talar om och folk dör aldrig på riktigt där och det finns alltid något trolleritrick att ta till. Jag siar att nästa säsong kommer att gå ut på att rädda Damon och Bonnie på något oerhört magiskt och trixigt vis, kärlekshistorien mellan Stefan och Caroline, och allt kommer att sluta med att Elena och Damon återförenas. Efter det är alla glada och lyckliga. Det blir tyvärr den sista säsongen tror jag.

OT- Hur försörjer sig alls de här karaktärerna egentligen? De lever som om pengar inte var ett problem i hela världen, och manusförfattarna har egentligen inte gett mig en tillfredsställande förklaring till hur de har lyxen att fokusera på vampyrkrig och magiska ritualer hela dagarna utan att egentligen behöva ha någon tråkig sysselsättning. Man blir ju avundsjuk ��

Inget säger att detta måste vara sista säsongen... Det är ju fan The CW, serierna brukar behöva droppa bra mycket i tittarsiffror för att dom ska lägga ner en serien. Vilket förstås kan vara både bra och dåligt.

Det kan inte vara speciellt svårt för en vampyr att försörja sig. Det är väll bara att hypotisera (i brist på ett bättre svenskt ord) någon att ge en pengar, göra en banköverföring med mera. Elena och Jeremy tror jag fick en del pengar efter att deras föräldrar dog, samma med Tylor. Den enda som jag vet behöver jobba är fan Matt.
Citera
2014-05-19, 15:21
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Inget säger att detta måste vara sista säsongen... Det är ju fan The CW, serierna brukar behöva droppa bra mycket i tittarsiffror för att dom ska lägga ner en serien. Vilket förstås kan vara både bra och dåligt.

Det kan inte vara speciellt svårt för en vampyr att försörja sig. Det är väll bara att hypotisera (i brist på ett bättre svenskt ord) någon att ge en pengar, göra en banköverföring med mera. Elena och Jeremy tror jag fick en del pengar efter att deras föräldrar dog, samma med Tylor. Den enda som jag vet behöver jobba är fan Matt.

OT: Tack för att ingen citerade mitt inlägg då jag skrev exakt samma som denne under....

OnT De har du fan rätt i alla andra har fått pengar Matt är den enda som inte äger något/fick något efter sin mamma men hon var ju oxå en junky.

Bon Bon vet jag heller inte hur hon har pengar?
Citera
2014-05-19, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colabulle
OT: Tack för att ingen citerade mitt inlägg då jag skrev exakt samma som denne under....

OnT De har du fan rätt i alla andra har fått pengar Matt är den enda som inte äger något/fick något efter sin mamma men hon var ju oxå en junky.

Bon Bon vet jag heller inte hur hon har pengar?

Men herregud.. Det här är ingen jävla högstadieklass som ska välja lagkamrater på gympan.. "Buhuu ingen väljer mig". Det är inte så intressant att läsa dina inlägg (tyvärr verkar jag inte kunna ställa in så att de inte syns här i tråden) eftersom du är hur jävla snurrig som helst, och efter hur du betedde dig mot rullatorn så har jag tappat allt intresse för dina löjliga, tjabbiga, felstavade, pissinlägg.
Skärp dig och bidra lite istället.
Citera
2014-05-19, 15:54
Medlem
Citat:

Citat:
Känns nog som att jag har missat något. Får ta och kolla på sista avsnittet igen.

Satt här på hugget och tänkte dumförklara dig rullatorn haha, men så började jag fundera på vad du sa, jag vet ju att Esther kom tillbaka men jag reflekterade liksom inte över att det var FINN som kom tillbaka, men du har ju helt rätt! Han kallar ju henne för mamma! (MIND: BLOWN)
Citera
2014-05-19, 16:03
Medlem
Citat:
Man fick faktiskt aldrig se dom försvinna helt så jag tror att andra sidan kommer att gå bort men att alla som är där kommer tillbaka eller något sådant. Det skulle innebära totalt kaos, och möjligen även få in lite flera Originals till The Originals.

Riktigt skönt att Rick är tillbaka hur som helst. Han har alltid varit min favoritkaraktär i den här serien.
Taylor var inte längre en hybrid när han kom tillbaka men tror ni att det gälla alla, dvs att dom inte är vampyrer längre.

Känns som om att dom måste överväga ett namnbyte om typ 50% av karaktärerna inte längre är vampyrer.

Citat:
Alla originals är ju redan tillbaka förutom Kol, förväntade mig faktiskt att Kol skulle springa in och ta tag i Bonnie i sista sekunden där men det blev inget med det. Tror dock att han kommer tillbaka i säsong 2 av The Originals på något sätt, alternativt flashbacks. En liten fågel viskade i mitt öra att Kol's skådespelare ska vara på plats och filmar säsong 2 av The Originals just nu.

Jag tror att anledningen till att Tyler inte var en hybrid längre är för när han dog så var han människa/varulv igen. Marcos kastade ju in honom i barriären som gick runt Mytic Falls. Inom barriären så försvann all magi, man såg ju hur Tylers krafter strippades från honom tills han blev en helt vanlig människa alternativt varulv (tror varulvar är naturliga fenomen och var inte skapade genom magi, alltså borde han tekniskt sett vara en varulv igen). Elena och Damon kanske inte riktigt hann bli påverkade av barriären när de åkte in och sprängde sig.

Ett problem jag ser med just denna teori är just Alaric... Om teorin nu skulle stämma så dog han ju som en "enhanced original", han var ju till och med starkare än Klaus. Om han fortfarande är så stark så är han ju den mäktigaste varelsen på hela planeten och inget kan slå honom. Men det känns som att alla som kom tillbaka är människor igen men vi får väl se till hösten.

Blev lite rörigt, men hoppas att ni fattar vad jag försöker säga.

Är också jätteglad att Alaric är tillbaka, har saknat honom så mycket! Han har varit så oerhört viktig för serien och dess utveckling.

Jo, när Damon och Elena åkte in i MF igen började ju Elena återuppleva sin död, hon hostade upp vatten eftersom hon drunknade. Har för mig att Damon sa något om att "kom ihåg att vi måste dö som vampyrer" och så gasade han på ännu mer. Så de båda hann, däremot så som ni sa strippades Tyler på alla sina krafter, och även varulvsgenen har ju varit uppe på tapeten någon gång och så vitt jag minns så är även den skapad genom magi.

Alaric bör ha alla sina krafter kvar, dock har jag för mig att han återgick till sitt naturliga "mentala" tillstånd när han dog, vet att han har synts som "ande" och då har han varit sig själv igen, så han återvänder nog med krafterna men inte med besattheten att mörda alla vampyrer.
Citera
2014-05-19, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeeMeNow
Satt här på hugget och tänkte dumförklara dig rullatorn haha, men så började jag fundera på vad du sa, jag vet ju att Esther kom tillbaka men jag reflekterade liksom inte över att det var FINN som kom tillbaka, men du har ju helt rätt! Han kallar ju henne för mamma! (MIND: BLOWN)

Haha, jag fattade inte heller att det var Finn första gången jag såg det . Känns riktigt bra nu när nästan alla originals är tillbaka. Det kommer nog bli en ganska spektakulär säsong 2 om de gör det rätt nu och inte dödar alla originals på fjantiga sätt som de gjorde i TVD.
Citera
2014-05-19, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeeMeNow
Är också jätteglad att Alaric är tillbaka, har saknat honom så mycket! Han har varit så oerhört viktig för serien och dess utveckling.

Jo, när Damon och Elena åkte in i MF igen började ju Elena återuppleva sin död, hon hostade upp vatten eftersom hon drunknade. Har för mig att Damon sa något om att "kom ihåg att vi måste dö som vampyrer" och så gasade han på ännu mer. Så de båda hann, däremot så som ni sa strippades Tyler på alla sina krafter, och även varulvsgenen har ju varit uppe på tapeten någon gång och så vitt jag minns så är även den skapad genom magi.

Alaric bör ha alla sina krafter kvar, dock har jag för mig att han återgick till sitt naturliga "mentala" tillstånd när han dog, vet att han har synts som "ande" och då har han varit sig själv igen, så han återvänder nog med krafterna men inte med besattheten att mörda alla vampyrer.

Ja du har nog rätt om att varulvar var skapade genom magi, så Tyler borde vara en människa nu. Angående Alaric så pratade han ju med Elena efter att han kom tillbaks och han verkade ju vara sig själv vilket är grymt najs. Serie skaparna måste ju hitta på en svaghet till Alaric nu för om han har kvar sina krafter så är han ju löjligt "overpowered". Skulle vara intressant att se honom åka the New Orleans i 2-3 avsnitt och smiska lite originals .
Citera
2014-05-19, 16:36
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ja du har nog rätt om att varulvar var skapade genom magi, så Tyler borde vara en människa nu. Angående Alaric så pratade han ju med Elena efter att han kom tillbaks och han verkade ju vara sig själv vilket är grymt najs. Serie skaparna måste ju hitta på en svaghet till Alaric nu för om han har kvar sina krafter så är han ju löjligt "overpowered". Skulle vara intressant att se honom åka the New Orleans i 2-3 avsnitt och smiska lite originals .

Ja men han kan inte ha dött som en människa med tanke på att han då inte skulle ha kommit till den andra sidan sålänge han inte råkar vara en travler under sin vampyr, varulvs "krafter". Alternativt så är varulvarna ickemagiska så den kraften kunde inte tas bort ifrån honom när han dog, dvs kommer han till "The Other Side" och inte dit människor går när dom dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in