Citat:
Ursprungligen postat av
Ardalan
Det finns inga säkra uppgifter på den etniska sammansättningen inom militären, men jag har ju refererat till några källor som tyder på att det motsatta gäller. Kom igen nu vem ska du lura tror du 70% av militären skulle tillåta totalutrensning av hela sunni områden genom flygbombningar. Eller ännu värre vara med och göra det? Ju mer ett inbördeskrig pågår desto mer sekteristiskt och etniskt blir det. Det är precis det som skett i Syrien. Hur kan du ha missat detta? Kanske varit för upptagen med att dyrka hizbulla.
Ne men det är ju bara att titta på fakta.
74% av Syriens befolkning är sunnimuslimer 11% är alawiter och 1% är shia och resterande 10% är kristna. Det är bara logiskt att dra den slutsatsen att SAA består mellan 50-70 % sunni, annars hade inte SAAs krigsmaskin fungerat.
Men jag vet att du inte gillar att titta på siffror, du är för upptagen med att höja YPG till skyarna.
(Den på långa vägar sämsta gruppen i Syrien)
http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Syria
Sen vill jag också understryka att det finns kristna och sunnimuslimer med i Hizbollah.
Terroristerna i konflikten får det gärna att framstå som att det är ett sekteristiskt krig för att locka till sig radikala extremister. Bara okunniga människor som du som inte fattar vad konflikten egentligen går ut på.
Länka gärna en annan källa som understryker ditt argument att 25% av Syriens minoriteter skulle kriga mot resterande 74% plus flera tusentals utländska jihadister.