2014-05-18, 23:48
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogecoin
Men det utesluter inte möjligheten att en gud skulle ha kunnat skapa allt, eller hur? Därmed är det en lika bra förklaring tills någon faktiskt lyckas förklara vad tid, massa och gravitation egentligen är.

Nej, det är som sagt ingen förklaring alls. Det återstår för dig att förklara hur guden har skapat allt, och det kan du inte.
Senast redigerad av DingusMcDuck 2014-05-18 kl. 23:51.
Citera
2014-05-18, 23:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Näppeligen, det är det du som föreslår. Du kan inte vara särskilt vetenskapligt bevandrad om du inte kan se att hela vetenskapen faller som ett korthus när det gäller att i precisa termer beskriva: Tid, massa och gravitation samt hur de i detalj hänger samman.

Jag har redan efterlyst vad såna "precisa" termer skulle kunne vara?

(Och jag tilläggar: Vilken funktion dessa har i vetenskap-teori).

Citat:
Jag väntar med spänning på ditt nästa autistiska utbrott i den här tråden.

Inte mer än jag med spänning väntar på att du börjar referera till riktig logik.
Citera
2014-05-18, 23:51
Medlem
Dogecoins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Nej, det är som sagt ingen förklaring alls.

Jo och den ligger till grund för Darwins teorier om naturligt urval och evolution (vedertaget, bilda eder).
Citera
2014-05-18, 23:56
Medlem
Dogecoins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag har redan efterlyst vad såna "precisa" termer skulle kunne vara?

(Och jag tilläggar: Vilken funktion dessa har i vetenskap-teori).

Inte mer än jag med spänning väntar på att du börjar referera till riktig logik.

Ptja det går inte att komma så mycket längre med din autism ivägen. Det är nog dags att du inser att tid, massa och gravitation är och förblir oförklarade ännu så länge och därmed är vetenskapen inte så mycket att hänga i julgran än. Oavsett vilket så är det precis lika giltigt att anta att någon konstruerade den genkarta vi alla bär på som att anta att den uppstod av sig själv hux flux, vilket verkar mer orimligt.
Citera
2014-05-18, 23:58
Medlem
Dogecoins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Lär dig grundläggande logik, så vi släppar för mer trams om bevisbörda och bevisbörda-jonglering.

Wuuääää det bara MÅSTE vara på ett visst sätt, eller hur?
Citera
2014-05-18, 23:59
Medlem
Maymons avatar
Om gud läste den här tråden och faktiskt hade kapacitet att svara skulle han nog svara:

Eftersom bibeln är guds ord och det inte står någonting om hur gammal jorden skulle vara i den (eftersom det faktiskt är det som tråden handlar om) så är det ganska så fånigt av folk att ens försöka räkna ut.
Och eftersom ni troende är jävligt dåliga på att räkna så blir själva ekvationen en aning pinsam.
Citera
2014-05-19, 00:03
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Jo och den ligger till grund för Darwins teorier om naturligt urval och evolution (vedertaget, bilda eder).

Så goddidit-teorin ligger till grund för evolution genom naturligt urval? Bzzzt. Thanks for playing. Please try again.
Citera
2014-05-19, 00:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det är nog dags att du inser att tid, massa och gravitation är och förblir oförklarade ännu så länge och därmed är vetenskapen inte så mycket att hänga i julgran än.

Och hur hade du tänkt dig en "förklaring" skulle vara, när du slingrar dig från att förtydliga vad du egentligen menar med "förklaring"?
Citera
2014-05-19, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maymon
Om gud läste den här tråden och faktiskt hade kapacitet att svara skulle han nog svara:

Jag har kapacitet, och jag vet hur det förhåller sig, men det hjälper ändå inte vad jag säger (till de religiösa).

Bibelns gud finns inte och evolutionen är sanningen.
Citera
2014-05-19, 00:07
Medlem
Maymons avatar
Citat:
Det är nog dags att du inser att tid, massa och gravitation är och förblir oförklarade ännu så länge och därmed är vetenskapen inte så mycket att hänga i julgran än.

Eh.. Vadå oförklarade? utveckla gärna hur du menar där.
Citera
2014-05-19, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Nej, det är som sagt ingen förklaring alls. Det återstår för dig att förklara hur guden har skapat allt, och det kan du inte.

Och vetenskapsmän kan inte förklara naturlagarna.....
Citera
2014-05-19, 01:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porrladda
Och vetenskapsmän kan inte förklara naturlagarna.....

Vad menar du specifikt med ordet "förklara"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in