2014-05-13, 15:56
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Så de planerar att få barn, blir gravida en gång, gör abort en gång där tjejen verkar ha fått "föda" fram barnet och sen blir hon gravid igen och vill behålla barnet och då lämnar Soran?
Nu spekulerar jag bara, men det känns ju som att "försökt få barn under en längre tid" syftar på henne och inte honom. Att det är hon som försökt bli gravid och inte de. Sen när hon lyckades bli gravid krävde Soran abort. Hon genomförde en abort, det blev mycket traumatiskt och efter det vägrade hon att göra en till abort när hon blev gravid nästa gång och då lämnade Soran. Som sagt spekulationer.

Nej, det tror jag inte. Hon menar nog att när han krävde abort var hon så långt gången att aborten skulle var som en förlossning och att hon sarkastiskt skriver att "en sen abort med en liten förlossning inkluderad är väl inget!"

Abort mellan vecka 7 och 12
Kirurgisk abort innebär en mindre operation. 3 timmar innan operation får man tabletter som underlättar operationen. Oftast får du narkos men det förekommer även att aborten görs under lokalbedövning. Den kirurgiska aborten görs genom att en vakuumsug förs in i livmodern och graviditeten sugs ut tillsammans med moderkakan. Efter aborten behövs ibland ett återbesök.

Abort mellan vecka 13 och 18
Mellan vecka 13 och 18 görs aborten i två steg. Görs i princip på samma sätt som tidig medicinsk abort. Först får du ett läkemedel som gör att graviditeten avstannar. Efter några dygn är det dags för återbesök då får du ett läkemedel som sätter igång livmodersammandragningar. Fostret stöts därefter ut ur kroppen. Detta kan ta mellan 6 timmar och två dygn. Om det behövs finns det möjlighet till smärtlindring. Om rester av moderkakan finns kvar behövs en skrapning av livmodern. Efter aborten behövs ibland ett återbesök.

Och baserat på det hon skriver så verkar det ha varit planerat men han ångrade sig rätt rejält och beter sig nu som en idiot

"Du väljer själv, mig eller barnet."

Men tack då och vad jävla trist att du inte kunde öppna käften och be om att skydda oss senaste året!

Men visst, efter att ha försökt få barn under en längre tid så självklart, en sen abort med en liten förlossning inkluderad är väl inget!

Självklart kommer jag inte glömma, eller gömma allt skit du sagt. Självklart kommer detta ifatt dig. Det är inte bara jag som ska ta ansvar.

och jag googlade hennes twitternamn och fick upp dessa två inlägg Lämnad & ensam under graviditet

Jag befinner mig i en högst krisartad livssituation där fadern till mitt kommande barn plötsligt valt att lämna relationen under graviditeten. Vill så gärna komma i kontakt med dem i liknande situation eller någon som ensam väntar barn.

Tack Jennifer! Samma för mig, han drog i vecka 12 och jag är nu i vecka 21. Det värsta av allt är ju sveket och sorgen. Jag var inte alls beredd och vi hade försökt få barn under en längre tid. Kan man skicka direktmeddelanden via den här sidan förresten?

Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Att Kurden är ett fegt kräk borde väl inte komma som en överraskning.

För mig kom detta verkligen som en överraskning måste jag säga!
Senast redigerad av siister 2014-05-13 kl. 16:01.
Citera
2014-05-13, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
För mig kom detta verkligen som en överraskning måste jag säga!

Av en snubbe som enligt egen utsago är kurdisk nationalist, som bor i ett annat land, som hatar svenska dito förväntar jag mig precis allt ointelligent, korkat och fegt.[/
Citera
2014-05-13, 16:28
Avslutad
siister, tack för ditt eminenta svar. Är mest troligt att det skett som du beskriver det. Dock väldigt konstigt att Soran bara skulle ändrat sig på det viset och dra. Därför trodde jag att det var planerat från hennes sida och inte planerat från hans. Han blev paff och sen drog han. Hon verkar vara jääääävligt bitter i alla fall. Det förstår man.
Citera
2014-05-16, 03:32
Medlem
skäggmannens avatar
Underligt att det inte pratas mer om det här egentligen, tycker ni inte? Det enda jag ser är på kapolains twitter, inte någon annanstans.
Citera
2014-05-16, 09:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skäggmannen
Underligt att det inte pratas mer om det här egentligen, tycker ni inte? Det enda jag ser är på kapolains twitter, inte någon annanstans.
"Inget nyhetsvärde" skulle väl vara mediernas försvar. Själv tror jag att de inte vill utmåla Soran som en "ond"/dålig person eftersom han då skulle förlora lite glans och den måste han behålla om han ska bekämpa SD. Typ.
Citera
2014-05-16, 14:21
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skäggmannen

Media håller säkert honom om ryggen, men "vanligt" folk verkar ju inte ha nån koll heller? Eller så bryr sig ingen. Har sett lite folk som twittrar om det, nämner Soran i sina tweets osv. Och nån "hörde du skulle bli farsa" såg jag också men inte så mycket mer. Inget svar från honom på sånt i allfall. Är också väldigt nyfiken på vad som fått Caroline att skriva "Jag tänker inte låta mig skrämmas till tystnad"

Tror på Moll-Es teori, man vill inte förlora bilden av härliga feministiska antirasistiska älskade Soran
Citera
2014-05-16, 21:47
Medlem
Behringo-starrs avatar
Jag hörde från säker källa att han har blivit böckling och herrmiddagarna med Bylund i själva verket är något helt annat än vad ni tror. Jag tror att vi kan vara riksdagsbajsaren på spåren.
Citera
2014-05-17, 14:35
Bannlyst
Citat:
Vad konstigt att inga tidningar osv skriver om detta

Både ja och nej.

Citat:
Media håller säkert honom om ryggen, men "vanligt" folk verkar ju inte ha nån koll heller? Eller så bryr sig ingen.

This. Media håller honom om ryggen, han är ju en i gänget. Och vanligt folk bryr sig inte. Hans framgång är ju högst överdriven (alltså, jag gillar Soran, men alla svenska kändisars framgång är överdriven, det är ju vad media sysslar med)

Men Sorans (fd?) flickvän verkar lite labil, neurotisk, det har jag alltid tyckt. Hon var en perfekt första flickvän för Soran, men nu när han har fått smak på livets sötma, så fungerar det ju inte längre.

Det där att twittra till sitt ofödda barn (som jag fattar det) kan ju aldrig anses sunt...
Senast redigerad av AndersJoh 2014-05-17 kl. 14:45.
Citera
2014-05-17, 14:57
Bannlyst
Fast efter att ha läst igenom hennes twitter (om det nu ens är Sorans (fd.) flickvän, vad vet jag...) så skulle jag säga att Soran tröttnade på henne och hon tog till gravidtricket för att hålla honom kvar..
Citera
2014-05-17, 17:48
Medlem
siisters avatar
Om det visar sig att hon ljugit om allt det här, att det var planerat och han drog plötsligt i tredje månaden och har sen dess varit hotfull och svinig, ja då är det jävligt psykopatiskt. Men än så länge tycker jag inte att det verkar som att hon lurat till sig en graviditet. Men vi får väl se

Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Det där att twittra till sitt ofödda barn (som jag fattar det) kan ju aldrig anses sunt...

Varför det? Folk pratar ju med magen, spelar musik och allt vad det är. Är rätt normalt det där om man känner nån samhörighet med ungen där i. Rätt töntigt, ja. Men osunt?
Citera
2014-05-17, 20:20
Medlem
RupertSheldrakes avatar
Så var det återigen dags för kultklassikern: "in words only".

"Feministen" Soran Ismail lämnar alltså sin gravida fästmö. Med sådana vänner behöver feminismen inga fiender...
Citera
2014-05-18, 08:36
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Fast efter att ha läst igenom hennes twitter (om det nu ens är Sorans (fd.) flickvän, vad vet jag...) så skulle jag säga att Soran tröttnade på henne och hon tog till gravidtricket för att hålla honom kvar..
Fast det känns ju lite väl hårt.

Jag tror att det var så att hon blev gravid och vägrade göra abort och han lämnade.
Men här finns det två vägar. Antingen så var det oplanerat och då är det inte alls okej från hans fd fästmös sida. Det blir lite som en handfängsel.
Men visar det sig att Soran lämnade under en planerad graviditet. Ja, då har han sjunkit som en jävla sten i mina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in