Citat:
Så de planerar att få barn, blir gravida en gång, gör abort en gång där tjejen verkar ha fått "föda" fram barnet och sen blir hon gravid igen och vill behålla barnet och då lämnar Soran?
Nu spekulerar jag bara, men det känns ju som att "försökt få barn under en längre tid" syftar på henne och inte honom. Att det är hon som försökt bli gravid och inte de. Sen när hon lyckades bli gravid krävde Soran abort. Hon genomförde en abort, det blev mycket traumatiskt och efter det vägrade hon att göra en till abort när hon blev gravid nästa gång och då lämnade Soran. Som sagt spekulationer.
Nu spekulerar jag bara, men det känns ju som att "försökt få barn under en längre tid" syftar på henne och inte honom. Att det är hon som försökt bli gravid och inte de. Sen när hon lyckades bli gravid krävde Soran abort. Hon genomförde en abort, det blev mycket traumatiskt och efter det vägrade hon att göra en till abort när hon blev gravid nästa gång och då lämnade Soran. Som sagt spekulationer.
Nej, det tror jag inte. Hon menar nog att när han krävde abort var hon så långt gången att aborten skulle var som en förlossning och att hon sarkastiskt skriver att "en sen abort med en liten förlossning inkluderad är väl inget!"
Abort mellan vecka 7 och 12
Kirurgisk abort innebär en mindre operation. 3 timmar innan operation får man tabletter som underlättar operationen. Oftast får du narkos men det förekommer även att aborten görs under lokalbedövning. Den kirurgiska aborten görs genom att en vakuumsug förs in i livmodern och graviditeten sugs ut tillsammans med moderkakan. Efter aborten behövs ibland ett återbesök.
Abort mellan vecka 13 och 18
Mellan vecka 13 och 18 görs aborten i två steg. Görs i princip på samma sätt som tidig medicinsk abort. Först får du ett läkemedel som gör att graviditeten avstannar. Efter några dygn är det dags för återbesök då får du ett läkemedel som sätter igång livmodersammandragningar. Fostret stöts därefter ut ur kroppen. Detta kan ta mellan 6 timmar och två dygn. Om det behövs finns det möjlighet till smärtlindring. Om rester av moderkakan finns kvar behövs en skrapning av livmodern. Efter aborten behövs ibland ett återbesök.
Och baserat på det hon skriver så verkar det ha varit planerat men han ångrade sig rätt rejält och beter sig nu som en idiot
"Du väljer själv, mig eller barnet."
Men tack då och vad jävla trist att du inte kunde öppna käften och be om att skydda oss senaste året!
Men visst, efter att ha försökt få barn under en längre tid så självklart, en sen abort med en liten förlossning inkluderad är väl inget!
Självklart kommer jag inte glömma, eller gömma allt skit du sagt. Självklart kommer detta ifatt dig. Det är inte bara jag som ska ta ansvar.
och jag googlade hennes twitternamn och fick upp dessa två inlägg Lämnad & ensam under graviditet
Jag befinner mig i en högst krisartad livssituation där fadern till mitt kommande barn plötsligt valt att lämna relationen under graviditeten. Vill så gärna komma i kontakt med dem i liknande situation eller någon som ensam väntar barn.
Tack Jennifer! Samma för mig, han drog i vecka 12 och jag är nu i vecka 21. Det värsta av allt är ju sveket och sorgen. Jag var inte alls beredd och vi hade försökt få barn under en längre tid. Kan man skicka direktmeddelanden via den här sidan förresten?
Citat:
För mig kom detta verkligen som en överraskning måste jag säga!
Senast redigerad av siister 2014-05-13 kl. 16:01.
Senast redigerad av siister 2014-05-13 kl. 16:01.