2014-05-17, 02:13
  #7849
Medlem
rex144s avatar
det som händer nu är tänkt att destabilisera Ukraina för en lång tid framöver, först troddee många att Putin kommer nöja sig med Krim, han vill ha Kiev...
i år vill han ha minst östra Ukraina

tänk också på att gasen kostar nu det dubbla... + handelsblockad, höga tullar, bara med ekonomiska påtryckningsmedel kan Putin knäcka regeringen i Kiev så att det blir upplopp,

Orbans territoriella krav ,stämmer in i bilden, Zyrinovskij ville att Polen skulle kräva landområden och gamla polska städer, nu vill Ungern blanda sig in i leken, RUmänien vill ha Moldavien,
2014-05-17, 07:40
  #7850
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
det som händer nu är tänkt att destabilisera Ukraina för en lång tid framöver, först troddee många att Putin kommer nöja sig med Krim, han vill ha Kiev...
i år vill han ha minst östra Ukraina

tänk också på att gasen kostar nu det dubbla... + handelsblockad, höga tullar, bara med ekonomiska påtryckningsmedel kan Putin knäcka regeringen i Kiev så att det blir upplopp,

Orbans territoriella krav ,stämmer in i bilden, Zyrinovskij ville att Polen skulle kräva landområden och gamla polska städer, nu vill Ungern blanda sig in i leken, RUmänien vill ha Moldavien,
Om Moldavien vill ansluta sig till Rumänien är en fråga för folken i dessa länder, liksom om några regioner i Västukraina skull vilja ansluta sig till Polen. Förstår inte paniken för gränsjustringar. Östeuropas gränser drogs upp genom krig, eller kommunistdiktaturers nycker, så det är inte märkligt om de inte stämmer överens med folkviljan på alla ställen. Kievstyret har mest bringat politisk oro, korruption och fattigdom åt sitt folk, så att det inte är populärt kan man förstå.

Att västledare i detta sammanhang vill starta ett handelskrig med Ryssland är dåraktigt!
2014-05-17, 08:13
  #7851
Medlem
NixYOs avatar
Enligt Russian Market på Twitter så har fyrtio beväpnade huliganer från Högra sektorn omringat Zaporizjzjas kärnkraftverk; någon som vet något mer?

https://twitter.com/russian_market/status/467545516944158720
Citat:
Ursprungligen postat av Russian Market
Guards of Zaporizhia nuclear power plant surrounded by nearly 40 armed men from Right Sector on the entrance to Energodar. #Ukraine

Edit
Enligt Rysslands röst så har handlade det om tjugo huliganer från Högra sektorn men de är häktade nu:

http://voiceofrussia.com/news/2014_05_16/Right-Sector-attempts-to-seize-largest-NPP-in-Ukraine-1602/
Citat:
Policemen of the city of Energodar have detained 20 activists of the Right Sector, who tried to seize the Zaporozhye NPP. According to the leader of the Zaporozhye branch of the organization, the militants were afraid that the city would fall in the hands of supporters of federalization.
__________________
Senast redigerad av NixYO 2014-05-17 kl. 08:25.
2014-05-17, 08:38
  #7852
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Skall någon utvecklas och lära sig nåt så krävs stringens, det tycks du sakna helt, varför hasplar du ur dig hela tiden ogenomtänkt dravel.

Vi hade ett starkt ett starkt försvar som förstördes p.g.a samma oförmåga som du delar, förmåga till försvarsstrategisk tänkande....

Men fortsätt och tro att folk skall uppfatta dig som en skarp kniv i lådan med dina triader om putlar och vapen hit och dit.

Nästa otäckt eko i rundgång, liknade den förre försvarsministern mentala prestationer, malajen med smeknamnet: tomhylsan.
Sverige behöver inte ett starkare försvar. I synnerhet inte mot Ryssland. Titta lite på kartan. Det skulle vara overstrech för Ryssland att försöka ta Sverige.

Ett "startkt" försvar kan i praktiken inte skapas med en resonabel budget eftersom hotet inte är militärt utan totalstrategiskt, ekonomi, hemliga operationer, propaganda subversiv verksamhet. Det är USA som är den mest aktiva parten med bland andra Sverige som mål. Snowden avslöjandena mm. visar att Sverige varit mål för denna verksamhet. Men oavsett vem du är rädd för så flyger JAS i onödan.
2014-05-17, 08:41
  #7853
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Ytterligare ett tomt hittepå. Alla dessa "Putin vill ha . . " och "Putin kommer att . . . "
Ska du inte dra den om hitler också
Precis, det är dessa debatörer som ropar efter länk då man presenterar slutsatser från fakta och läckor. Sen skriker dom att källan duger inte. Nej, de köpta medierna snackar inte om vissa oönskade saker.
2014-05-17, 08:50
  #7854
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ryssar har väl alltid bedrivit intensiv underrättelseverksamhet i dom flesta länder, inklusive vårt land.
Det är ju ingen hemlighet att ryska antennförsedda ambassader var/är spionhögkvarter. Ryssland bedriver nog mest verksamhet och signalspaning av alla länder. Kalla kriget vill Putin inte avvara verkar det som. Nu har ju Ukraina fått ryssen på halsen på ett sätt som ingen trodde kunde hända anno 2014. Så lita aldrig på den ryska maktapparaten i Kreml, det kan kosta skjortan. Nu kostar det Ukraina uppblåsta fakturor från den instabile grannen i norr och pöbelvälde som härjar i delar av landet. Lag och ordning eller anarki, Europa eller Ryssland. Valet är enkelt men ändå riskabelt för Ukraina.
Efter regeringsbildningen i Ukraina får vi nog svaret. Generösa lånevillkor för att stabilisera Ukraina borde ju gynna oss i slutändan.
Dessa fantasier! Hur fan kan du tro att "Ryssland bedriver nog mest verksamhet och signalspaning av alla länder." Det är ju befängt!

Klicka nedan om du törs (Washington Post)!
The Black Budget: Top secret U.S. intelligence funding

Har jag nu visat att Obama vill ha ett nytt kallt krig?
2014-05-17, 10:17
  #7855
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Det är ju ingen hemlighet att ryska antennförsedda ambassader var/är spionhögkvarter. Ryssland bedriver nog mest verksamhet och signalspaning av alla länder.

Du har alltså varit TOTALT medvetslös under de sista åren när de amerikanska spionskandalerna rullats upp inför öppen ridå. Du vet där man spionerar på ALLT och ALLA i ALLA möjliga sammanhang, såväl militära, politiska och industriella. Man avlyssnar sina allierade, man avlyssnar FN, man avlyssnar välgörenhetsorganisationer, men avlyssnar företag. Man trålar nätet, mobilkommunikationen, mm efter i stort sett ALL information. Det är av en omfattning som bara vi insatta VISSTE var möjlig, medan ni indoktrinerade inte bryr er om att Orwells 1984 bara är en skugga av den verklighet vi lever i, under skuggan av den stora satan. Så kom inte och svamla om vem som är värst förbannade dåre.
2014-05-17, 11:11
  #7856
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Tänk om Gud finns, vad många lögner du då kommer att stå till svars för!!!!
En skenhelig gud eller en rättfram jävul, det gäller att välja. Ukraina väljer nog en säker framtid i väst efter Rysslands brutala agerande. Raka rör är att föredra framför en skenhelig Putin. Men det vet du givetvis.
2014-05-17, 11:26
  #7857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
Du har alltså varit TOTALT medvetslös under de sista åren när de amerikanska spionskandalerna rullats upp inför öppen ridå. Du vet där man spionerar på ALLT och ALLA i ALLA möjliga sammanhang, såväl militära, politiska och industriella. Man avlyssnar sina allierade, man avlyssnar FN, man avlyssnar välgörenhetsorganisationer, men avlyssnar företag. Man trålar nätet, mobilkommunikationen, mm efter i stort sett ALL information. Det är av en omfattning som bara vi insatta VISSTE var möjlig, medan ni indoktrinerade inte bryr er om att Orwells 1984 bara är en skugga av den verklighet vi lever i, under skuggan av den stora satan. Så kom inte och svamla om vem som är värst förbannade dåre.
Rysslands spioneri är välkänt och enormt även om det inte har den teknologin USA har. USA spionerar hej vilt också men slår inte ryssarna i deras paranoja avlyssningar av enskilda, hela länder och politiker. . Verkligheten kan man inte bortförklara. Dessutom förs en debatt i USA, en debatt som aldrig skulle kunna existera i Ryssland. Vi vet oftast när USA gör bort sig tack vare det öppna samhället även om mycket givetvis är mörklagt. Vad ryssarna gör och övervakar får ofta tas fram via andra kanaler eftersom pressfrihet knappast existerar i Ryssland.
2014-05-17, 11:34
  #7858
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
En skenhelig gud eller en rättfram jävul, det gäller att välja. Ukraina väljer nog en säker framtid i väst efter Rysslands brutala agerande. Raka rör är att föredra framför en skenhelig Putin. Men det vet du givetvis.
Men Ryssland har ju inte agerat brutalt!

Är det inte USA/NATO/EU som varit ansvarslös då de störtade Ukraina in i ett inbördeskrig, använt och utbildat (1) ny-nazister som redskap och nu dessutom uppmuntrar dem att slå ned anti-Kiev demostranterna med militär. Du måtte vara totalt blind!
2014-05-17, 11:36
  #7859
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Rysslands spioneri är välkänt och enormt även om det inte har den teknologin USA har. USA spionerar hej vilt också men slår inte ryssarna i deras paranoja avlyssningar av enskilda, hela länder och politiker. . Verkligheten kan man inte bortförklara. Dessutom förs en debatt i USA, en debatt som aldrig skulle kunna existera i Ryssland. Vi vet oftast när USA gör bort sig tack vare det öppna samhället även om mycket givetvis är mörklagt. Vad ryssarna gör och övervakar får ofta tas fram via andra kanaler eftersom pressfrihet knappast existerar i Ryssland.
Det får du allt bevisa. Jag tror detta påstående är bara ditt reflexiva och härntvättade fiendehat. Du är som en programmerad robot.

Hur många regeringar har Ryssarna störtat? Var det ryssen som störtade Allende i Chile t.ex.?
2014-05-17, 12:05
  #7860
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Det får du allt bevisa. Jag tror detta påstående är bara ditt reflexiva och härntvättade fiendehat. Du är som en programmerad robot.
Om det finns någon felprogrammerad robot här så är det du. Förnekar du att man får debattera det mesta i USA? Går det inte bra att kritisera presidenten, militären, kommunalpolitikerna eller fotbollsmorsor där? Hur många politiker eller journalister har fängslats eller misshandlats där på grund av sina åsikter?
Eller förnekar du att ryssarna saknar många av dessa friheter? I så fall är du nog inte ens på robotnivå. Det finns mängder med bevis på att journalister, bloggare, oppositionspolitiker, uppstudsiga personer och fredliga demonstranter inte bara förhindras att nå ut, utan rakt av motarbetas av staten. Och om det inte räcker med hundratals anekdotiska bevis, har du ju mängder med rapporter om t.ex. bristande pressfrihet och massivt maktmissbruk i Ryssland.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in