2014-05-16, 22:45
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Skall någon utvecklas och lära sig nåt så krävs stringens, det tycks du sakna helt, varför hasplar du ur dig hela tiden ogenomtänkt dravel.

Vi hade ett starkt ett starkt försvar som förstördes p.g.a samma oförmåga som du delar, förmåga till försvarsstrategisk tänkande....

Men fortsätt och tro att folk skall uppfatta dig som en skarp kniv i lådan med dina triader om putlar och vapen hit och dit.

Nästa otäckt eko i rundgång, liknade den förre försvarsministern mentala prestationer, malajen med smeknamnet: tomhylsan.

Jag har för mig att Tolgfors var en gammal vapenvägrare!

Det roliga är att du inte kommer med ett enda litet argument, vilket i sig är talande.........

Oavsett dina personangrepp så är det ändå ett faktum att t.ex. fast kustartilleri slås ut på nolltid av moderna kryssningsmissiler.

Sedan är du, förstås, egentligen inte ett dyft intresserad av ett starkare svenskt försvar i sig. Däremot så är du fanatiskt rädd för ett svenskt NATO medlemskap.

Att du skulle vara rädd för den imperialistiska Putler är dock uteslutet.......
2014-05-16, 22:48
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Vad gör de för produkter som håller för låg kvalitet? Deras problem är väl som för de flesta att sälja tillräckligt mycket.
De säljer mycket till Ryssland och andra östländer, samtidigt som de tullbeskattar utländska varor. På så sätt kan de hålla sin ekonomi uppe (det lilla som finns). Men om de tar bort tullarna så förlorar de den viktiga inkomsten och produkter från väst kommer att konkurrera deras inhemska.
Om de dessutom förlorar Ryssland som kund är det totalkört.
2014-05-16, 22:56
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert

Det roliga är att du inte kommer med ett enda litet argument, vilket i sig är talande.........

Oavsett dina personangrepp så är det ändå ett faktum att t.ex. fast kustartilleri slås ut på nolltid av moderna kryssningsmissiler.

Sedan är du, förstås, egentligen inte ett dyft intresserad av ett starkare svenskt försvar i sig. Däremot så är du fanatiskt rädd för ett svenskt NATO medlemskap.

Har du någonsin kollat upp fakta innan du börjar skriva? Stark försvar=Nato anslutning menar du, måste konstatera att du inte når upp till en tomhylsa...

P.s. Carl Bildt var en malaj för övrigt
Senast redigerad av naturtvål 2014-05-16 kl. 23:07.
2014-05-16, 23:21
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert

Detta nedanstående skrämmer mig mer och den stora tystnaden i vår så kallade demokrati om detta svineri, apropå subversiv verksamhet:

Citat:
Kommer ni ihåg den feta grisen, alias Sotnik Mykola, Nikolai Wolkow, som sköt mot dom överlevande som försökte krypa ur fönstren i Trade Union byggnaden i Odessa 02.05.2014.

Här håller han presskonferens samma dag. Lägg märke till hans förmåga att hålla sig till sanningen:

https://www.youtube.com/watch?v=IzFQCmPQ8L0

Efter studerat nedanstående video om "False Flag" operationen i Odessa, 02.05.2014, så tycker jag faktiskt att den som piskar upp hatet i Odessa, genom att stå bakom poliserna och skjuta på pro-kiev demonstranterna, utstyrd med proryska georgeband och röd tejp på armen, med en kalasjnikov är samme man. Se 02.41 i videon:
https://www.youtube.com/watch?v=oyKzrxfePmA

Tittar på, 15.30/1.56.23 när han skjuter, nu med pistol, mot överlevande i Trade Union byggnaden, så uppfattar jag hans rörelsemönster som identiskt med det samma feta svin som ovan. Min kandidat för båda skjutningarna är denne Right Sector ledare från Odessa som heter Nikolai Wolkow: https://www.youtube.com/watch?v=whqQCx6RXkY
Senast redigerad av naturtvål 2014-05-16 kl. 23:23.
2014-05-17, 00:20
Medlem
Ryssar har väl alltid bedrivit intensiv underrättelseverksamhet i dom flesta länder, inklusive vårt land.
Det är ju ingen hemlighet att ryska antennförsedda ambassader var/är spionhögkvarter. Ryssland bedriver nog mest verksamhet och signalspaning av alla länder. Kalla kriget vill Putin inte avvara verkar det som. Nu har ju Ukraina fått ryssen på halsen på ett sätt som ingen trodde kunde hända anno 2014. Så lita aldrig på den ryska maktapparaten i Kreml, det kan kosta skjortan. Nu kostar det Ukraina uppblåsta fakturor från den instabile grannen i norr och pöbelvälde som härjar i delar av landet. Lag och ordning eller anarki, Europa eller Ryssland. Valet är enkelt men ändå riskabelt för Ukraina.
Efter regeringsbildningen i Ukraina får vi nog svaret. Generösa lånevillkor för att stabilisera Ukraina borde ju gynna oss i slutändan.
2014-05-17, 00:24
Medlem
Är det någon än mig som tycker att ryssarna har spelat extraordinärt strategispel i Ukraina? Jag undrar också varför Obama blivit så tyst.. (har inte läst senaste 20 sidor).
2014-05-17, 00:24
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ryssar har väl alltid bedrivit intensiv underrättelseverksamhet i dom flesta länder, inklusive vårt land.
Det är ju ingen hemlighet att ryska antennförsedda ambassader var/är spionhögkvarter. Ryssland bedriver nog mest verksamhet och signalspaning av alla länder. Kalla kriget vill Putin inte avvara verkar det som. Nu har ju Ukraina fått ryssen på halsen på ett sätt som ingen trodde kunde hända anno 2014. Så lita aldrig på den ryska maktapparaten i Kreml, det kan kosta skjortan. Nu kostar det Ukraina uppblåsta fakturor från den instabile grannen i norr och pöbelvälde som härjar i delar av landet. Lag och ordning eller anarki, Europa eller Ryssland. Valet är enkelt men ändå riskabelt för Ukraina.
Efter regeringsbildningen i Ukraina får vi nog svaret. Generösa lånevillkor för att stabilisera Ukraina borde ju gynna oss i slutändan.

Tänk om Gud finns, vad många lögner du då kommer att stå till svars för!!!!
2014-05-17, 00:28
Medlem
Citat:
Detta nedanstående skrämmer mig mer och den stora tystnaden i vår så kallade demokrati om detta svineri, apropå subversiv verksamhet:

Citat:
Kommer ni ihåg den feta grisen, alias Sotnik Mykola, Nikolai Wolkow, som sköt mot dom överlevande som försökte krypa ur fönstren i Trade Union byggnaden i Odessa 02.05.2014.

Här håller han presskonferens samma dag. Lägg märke till hans förmåga att hålla sig till sanningen:

https://www.youtube.com/watch?v=IzFQCmPQ8L0

Efter studerat nedanstående video om "False Flag" operationen i Odessa, 02.05.2014, så tycker jag faktiskt att den som piskar upp hatet i Odessa, genom att stå bakom poliserna och skjuta på pro-kiev demonstranterna, utstyrd med proryska georgeband och röd tejp på armen, med en kalasjnikov är samme man. Se 02.41 i videon:
https://www.youtube.com/watch?v=oyKzrxfePmA

Tittar på, 15.30/1.56.23 när han skjuter, nu med pistol, mot överlevande i Trade Union byggnaden, så uppfattar jag hans rörelsemönster som identiskt med det samma feta svin som ovan. Min kandidat för båda skjutningarna är denne Right Sector ledare från Odessa som heter Nikolai Wolkow: https://www.youtube.com/watch?v=whqQCx6RXkY

Kan du dra en enkel slutsats så alla helglediga förstår vad du menar
2014-05-17, 00:39
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMamba007
Kan du dra en enkel slutsats så alla helglediga förstår vad du menar

Enkelt, börja med att titta på dessa videos, läs sedan texten, så framgår det med ganska stor sannolikhet hur massmordet i Odessa arrangerades och vilka poliser, tjänstemän och vart fall en namngiven mördare som hunnit med att både skjutit pro-kiev och pro-ryssar under samma dag i Odessa den 2/5-2014
2014-05-17, 00:51
Medlem
Citat:
Enkelt, börja med att titta på dessa videos, läs sedan texten, så framgår det med ganska stor sannolikhet hur massmordet i Odessa arrangerades och vilka poliser, tjänstemän och vart fall en namngiven mördare som hunnit med att både skjutit pro-kiev och pro-ryssar under samma dag i Odessa den 2/5-2014

Det är ryska specialstyrkor och ryska kosacker som har blåst upp oroligheterna i östra Ukraina, att man sen ska skylla på tjänstemän hit och dit är fel.
Senast redigerad av BlackMamba007 2014-05-17 kl. 00:54.
2014-05-17, 01:02
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMamba007
Det är ryska specialstyrkor och ryska kosacker som har blåst upp oroligheterna i östra Ukraina, att man sen ska skylla på tjänstemän hit och dit är fel.

Är du full? Vet du var Odessa ligger?
2014-05-17, 01:15
Medlem
Citat:
Är du full? Vet du var Odessa ligger?

Ja, jag är full men det spelar ingen roll Nu snackar jag om Donbass i första hand. Och sen det som hände i Odessa var att proryssar från Moldavien stötte ihop med nazisterna från Kiev.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in