2014-05-16, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om jag är medvetslös, menar du att jag avsöndrar kroppsvätskor till omgivningen? Du är felslutens och argumentationsfelens fader, jag är helt övertygad nu.

Hunden har bevisat att den har markerat för lik, det finns minst en videoupptagning som visar att den gör så. Uno är utbildad och kvalitetssäkrad för att markera på lik och endast det. Kvalitetssäkringen är ett kvitto på att hunden har den status som polis, åklagare, domstol och troligen också allmänheten lägger ett visst värde i och också har som en referenspunkt.
Eftersom jag anser att VB har aldrig legat i bagageutrymmet i KJ:s bil är det helt ointressant vad du påstår.
Hunden Uno är en likspårhund som markerar för mänsklig förruttnelse (liklukt), när söket gjordes i KJ:s bil fanns det synligt blod på listen och ned från den mot golvet. Eftersom hunden Uno inte markerade blodet kom det från VB när hon levde, därför Uno är inte tränad att markera blod från levande person.
Om det hade funnits lik eller likdelar i bagageutrymmet hade blodet kommit därifrån och Uno hade markerat blodet, det visar att någon kropp eller likdelar har aldrig funnits i bagageutrymmet.
Blodet på listen i bagageutrymmet måste ha kommit dit på något sätt, den enda möjligheten är att det är planterat dit.
Det här påståendet att hunden Uno har markerat för lik har 0 värde, därför det finns motbevis att så är inte fallet. Man kan inte ta önsketänkande som fakta och bevis.
Citera
2014-05-17, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Snälla du det är inte privat det är enligt RÅs uttalande. Vad får du allt ifrån? Massi får skrika så mycket hon orkar det tillhör hennes arbete som målsägarbiträde. Hon representerar brottsoffer här i Bodenfallet om du missat det. Jag börjar bli trött på dessa inlägg som handlar om Massi, som helt saknar grund. Det är åsikter som inte hör hemma i en seriösare diskussion, och utanför proffstyckarna, så har Massi full respekt. Och hon skiter nog i några random postare som spyr ut sin galla eftersom hon har ett ansvar att sköta-.

Nej, jag blandar sannerligen inte ihop något utan det handlar om din privata åsikt om Massi, och den sträcker sig inte så långt och är inte heller direkt seriös. Det spelar ingen roll vad du anser för hon har uttalat och överklagat helt efter vad hon anser. Det blir lite tjatigt att höra om henne från dig och bokstavskombinationen eftersom det är totalt avsaknad av fakta och enbart baserat på personligt tyckande.

Massi anser att livstid ska förekomma i första hand ja, och den klockan är snart slagen vad det gäller den här typen av brott. Du kanske borde uppdatera dig för i juli träder ny lag i kraft. Bajonettmordet är en annan dom att läsa och ta till sig hur man värderar straff för mord. För Massi talar om mord inte dråp.

Jadu MrsMagoo vad svarar man på ett sådant här inlägg, det är ju uppenbart inte riktat
till mig utan till den person du ännu i detta inlägg väljer att debattera med men inte vill citera
och som du denna gång väljer att kalla "bokstavskombinationen" istället för Reimer.Krig med ofrivilliga ombud kan i mina ögon skära sig ganska illa.

Citat:
Nej, det är erfarna och mycket duktiga Massi som överklagar.

Möjligtvis att denna mening är det enda i detta inlägg som är allmänt och det är väl där jag
jag får tillfället att "på lek" låtsas att ditt svar är till mig så att jag inte känner mig allt
för utnyttjad.

Massi överklagar för att RÅ Anders Perklev stoppat Anna och Ulrika, "advokatsamfundet"
har däremot inga särskilda rekommendationer för hur ett målsägarbiträde får arbeta,
god advokatsed skall väl förstås följas, Massi har alltså en frihet att agera fritt i jämförelse
mot åklagarna,man kan väl säga att hon just nu med sin överklagan handlar fritt. Vi får snart
se ifall gumman får gehör, jag tror inte så men jag gillar överraskningar som inte alltid behöver består av diamanter så visst välkomnar jag en tredje rättegång.
Senast redigerad av LKVN 2014-05-17 kl. 00:15.
Citera
2014-05-17, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nu är den frågeställningen inte aktuell i det här fallet, Vatchareeya har inte legat medvetslös i Sonatans bagageutrymme, och hon var inte medvetslös under den tid gärningspersonerna stack henne med eggvassa föremål heller. Det är någonting Lagro fått om bakfoten.
Och diskussionen blir ju så mycket bättre när du hoppar in med dina ogrundade slutsatser. Det är synnerligen oklädsamt i en debattråd att hoppa över "jag tror", "enligt min mening", etc. när det är fråga om ens egna SPEKULATIVA slutsatser och det är ett direkt erikettsbrott att påstå att Lagro har fått något om bakfoten när hans teori inte överensstämmer med ditt ihopfantiserade scenario.
Citera
2014-05-17, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Eftersom jag anser att VB har aldrig legat i bagageutrymmet i KJ:s bil är det helt ointressant vad du påstår.
Hunden Uno är en likspårhund som markerar för mänsklig förruttnelse (liklukt), när söket gjordes i KJ:s bil fanns det synligt blod på listen och ned från den mot golvet. Eftersom hunden Uno inte markerade blodet kom det från VB när hon levde, därför Uno är inte tränad att markera blod från levande person.
Om det hade funnits lik eller likdelar i bagageutrymmet hade blodet kommit därifrån och Uno hade markerat blodet, det visar att någon kropp eller likdelar har aldrig funnits i bagageutrymmet.
Blodet på listen i bagageutrymmet måste ha kommit dit på något sätt, den enda möjligheten är att det är planterat dit.
Det här påståendet att hunden Uno har markerat för lik har 0 värde, därför det finns motbevis att så är inte fallet. Man kan inte ta önsketänkande som fakta och bevis.
Jag lastar in en nyss avliden person i bagageutrymmet. Tyvärr läcker emballaget så det kommer någon droppe FÄRSKT blod på listen. Jag kör omkring med den avlidna personen ett tag, så länge att det hinner bildas likdoft. Från emballaget läcker ytterligare lite blod på mattan i bagaget, nu blod med likdoft.
Citera
2014-05-17, 00:24
Medlem
Citat:
Vem har påstått det?

Jag erkänner i alla fall att jag har dryftat en teori om att hon kan ha gjort det, fullt möjligt och kan vara en förklaring som stödjer ditt envisa kacklande om att blodet på listen inte kan komma ifrån en död person(VB).
Det är helt rätt blodet på listen kan omöjligen komma från en död person, därför blodet var synbart och fanns där och hunden Uno markerade inte för det.
Teoretiskt sett om en medveteslös person transporteras i bagageutrymmet i en bil, jag anser att det finns med stor sannolikhet spår efter personen som kan användas som bevis, om inte bagageutrymmet blir avstädat mycket grundligt.
I USA hände det med en person som jag kände, han blev mördad av en polis, som sannolikt visste hur han skulle göra för att undgå att bevis fanns mot honom. Den här svensken VG hittades 25 km utanfor stan naken och mördad. Polismannen blev misstänkt därför misstanken var att det var ett svartsjukedrama. Bilens hans togs för undersökning och de hade mycket svårt att hitta bevis i bagageutrymmet därför det var väl städat, men till slut hittade de ett pyttellitet hårstrå från VG i någon list och sedan var det kört for polismannen.
Det visade sig sedan att han transporterat VG bunden med eltejp, sannolikt för att undvika bevis.
Senast redigerad av Lagro 2014-05-17 kl. 00:57.
Citera
2014-05-17, 00:26
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
...Först så anses inte KJ knäpp av RPU, sen kommer HR fram till att han egentligen är knäpp (säregen person) och man ger straffrabatt från mord 14 till dråp 10, hur f-n skall man ha det. Han är dyngknäpp och är farlig för samhället och skall därför inte få knata omkring i frihet innan man vet säkert att han inte är knäpp. Givetvis borde han få psykvård med särskild utskrivningsprövning för det är vad han behöver, 6,5 år i fängelse och han är precis lika farlig när han tar första röken i frihet.

Jag är beredd att hålla med dig. Ju mer jag fått veta om KJ och hans beteenden, desto mer skärrad har jag blivit. Denne unge man har definitivt inte alla bestick rätt sorterade i kökslådan. Vad som numera står alldeles klart för åtminstone mig, är att KJ briljerar i ljugandets "konst". Därmed hävdar jag att påståendet om att personer med diagnosen Asperger är inkapabla att ljuga, absolut inte är med sanningen överensstämmande. KJ ljuger som en häst travar!
Tillfrågad av polisen om signalement på personer i hans närhet, ger han dem fel hårfärg, fel bostadsort, fel namn, etcetera. Han avfärdar alltsammans förhållandevis elegant i bekväma ordalag, men med åtskilliga hummanden och stakanden, typiska kännetecken för en lögnare. Förhörsledarna verkar inte bry sig. De säger att de ska undersöka saken vidare. Men det gör de aldrig...
Citera
2014-05-17, 00:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN

Massi överklagar för att RÅ Anders Perklev stoppat Anna och Ulrika, "advokatsamfundet"
har däremot inga särskilda rekommendationer för hur ett målsägarbiträde får arbeta,
god advokatsed skall väl förstås följas, Massi har alltså en frihet att agera fritt i jämförelse
mot åklagarna,man kan väl säga att hon just nu med sin överklagan handlar fritt. Vi får snart
se ifall gumman får gehör, jag tror inte så men jag gillar överraskningar som inte alltid behöver består av diamanter så visst välkomnar jag en tredje rättegång.

Du fantiserar om att Massi går andras ärende. Hon går sina egna ärenden och har alltid gjort. Självklart överklagar Massi eftersom hon är målsägarbiträde åt brottsoffer, och man anser inte att det rör sig om dråp. Tyckandet om Massi är ovidkommande för fallet. Rent utav pinsamma psykoanalyser av henne, och detta hat. Kvinnohat känns alltid igen och återkommer av samma jävla tyckare.

Hon får säkert inte gehör det är inte poängen i mitt inlägg vilket ska noteras. Utan själva resonemanget i hennes överklagande. Sen är det bra om du kan skilja på RÅs uttalande och hans privata uttalande. Jag menar nu om man ska ta det du skriver seriöst-
Citera
2014-05-17, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Jag lastar in en nyss avliden person i bagageutrymmet. Tyvärr läcker emballaget så det kommer någon droppe FÄRSKT blod på listen. Jag kör omkring med den avlidna personen ett tag, så länge att det hinner bildas likdoft. Från emballaget läcker ytterligare lite blod på mattan i bagaget, nu blod med likdoft.
De där scenariet skulle inte stämma, från blod som inte kommer fråm en avliden kropp bildas det inte någon cadaverine lukt det har ingen betydelse hur länge du kör omkring med det.
All blodströmning stannar upp vid dödsögonblicket, därför måste blodet komma från den döda kroppen för att avge liklukt, cadaverine ämnet bildas efter dödsögonblicket.
Jag anser att de som planterade blodet i skuffen på KJ:s bil, kände inte till om det här utan tog blodet när det rann ut från en kropp, som är inget likblod.
Citera
2014-05-17, 01:11
Medlem
Om jag gör en summering efter allt kacklande om blodspåret och det påståtta liket.
Det går aldrig att komma ifrån att blodet som fanns på listen och stänket ned kommer från när VB levde och inte från något lik, som vissa önskar påstå. Därför har det aldrig funnits något lik i bagageutrymmet, det blir till en omöjlighet.
Det hjälper inte att kritisera mig och komma med olika diagnoser, därför fakta och sanningen kvarstår, vad gäller blodspåret och den påståtta liklukten och liket i bagageutrymmet.
Det här med att det aldrig har funnits något lik i bagageutrymmet är endast en länk i en lång kedja, som visar att KJ var inte gärningsmannen.
Senast redigerad av Lagro 2014-05-17 kl. 02:05.
Citera
2014-05-17, 01:50
Medlem
Citat:
Kanske därför att det inte finns några nya kända bevis eller omständigheter som talar för en annan bedömning än vad båda domstolarna har slutit sig till, kanske är det svaret på din sällsynt urbota korkade fråga.
Om du läser mina inlägg, finns det omständigheter som talar för en helt annan bedömning än vad som framkommit i domstolarna, eftersom viktig fakta har tagits fram, som inte varit känt tidigare.
Vad jag kan förstå av dina inlägg har du blivit lite "sur" på mig av någon underlig anledning.
Senast redigerad av Lagro 2014-05-17 kl. 01:58.
Citera
2014-05-17, 02:15
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag syftar på kroppsvätskor och svarar MBoudine.

Vilka kroppsvätskor menar du (och Lagro) lämnar kroppen vid medvetslöshet ?
Citera
2014-05-17, 02:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Och diskussionen blir ju så mycket bättre när du hoppar in med dina ogrundade slutsatser. Det är synnerligen oklädsamt i en debattråd att hoppa över "jag tror", "enligt min mening", etc. när det är fråga om ens egna SPEKULATIVA slutsatser och det är ett direkt erikettsbrott att påstå att Lagro har fått något om bakfoten när hans teori inte överensstämmer med ditt ihopfantiserade scenario.

Om min slutsats är ogrundad vet du ingenting, 'segis'. Mitt "ihopfantiserade" scenario är det enda som håller vatten. Jag har i var och vartannat inlägg använt uttryck som "tror", "sannolikt" och "enligt min mening", så sitt inte och oja dig och spela prinsessan på ärten här inne .. Lagro har fått sitt påstående om Vatchareeyas medvetslöshet under sin sista stund i livet totalt om bakfoten, och stöd för medvetslöshet under eventet får denne Lagro inte heller av obducenten, S S-J - förövarna erbjöd inte sitt offer VB smärtlindring i form av medvetslöshet efter nya slag mot huvudet om Vatchareeya visade tecken på att kvickna till, jag vidhåller alltså att Lagro har fått påståendet om medvetslöshet om den så kallade bakfoten, den nåden bestods inte Vatchareeya Bangsuan när hon anträdde färden mot sitt livs slut. Som förtydligande kan jag ju berätta för dig att offret vid fullt medvetande in i det sista är just själva poängen med att bevittna en dödsprocess av det här slaget. Vilket har varit min teori från dag ett och kommer att vara så tills någonting annat framkommer - vilket med all sannolikhet inte kommer att hända ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-05-17 kl. 03:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in