Citat:
I det här fallet skulle jag vilja säga utan någon direkt tanke på att bli tagen seriöst av dig.
Däremot behöver Massi tänka på sin seriositet som förespråkare åt dom svaga och inte
stå i var och varannan presskonferans och skrika hårdare straff eller livstid oavsett
brottets art. Hon får väl vara lite rimlig i sitt tänkande kan jag tycka men tydligen inte eftersom
hon i detta fall, helt utan sans och förnuft förespråkade livstid, det är oseriöst om något
eftersom livstid aldrig funnits som möjlighet just i detta fall.
Jag tror att du blandar ihop begreppen skicklighet och att vara en populär exhibionist,
det ena behöver naturligtvis inte utesluta det andra men frågan är ändå ifall du oavsett
vilken av dessa två alternativ du besitter även borde han lite intuition och sunt förnuft tyvärr är det sistnämda nåt som Fritz totalt verkar sakna.
Vad du tycker om Reimer och hans eventuella agenda får du ta med han genom att citera hans inlägg, det är inget som har med mig eller mina inlägg att göra. Däremot när mannen ändå
är på tal så kan jag väl säga att jag delar Reimers åsikter om Massi och likaså hans syn på målsägarbiträden i svenska domstolar. Nog om detta.
Vad RÅ tycker "privat" om domslutet spelar ingen som helst roll däremot som "chef" för Anna
och Ulrika anser Perklev målet avslutat. Nu blir det alltså otyglade Massi som inte RÅ kan
tämja som får rådda på bäst hon vill. Vad gäller EMF:s poäng i överklagan har vi delade uppfattningar eftersom jag tycker Massis överklagan är ganska poänglös.
Däremot behöver Massi tänka på sin seriositet som förespråkare åt dom svaga och inte
stå i var och varannan presskonferans och skrika hårdare straff eller livstid oavsett
brottets art. Hon får väl vara lite rimlig i sitt tänkande kan jag tycka men tydligen inte eftersom
hon i detta fall, helt utan sans och förnuft förespråkade livstid, det är oseriöst om något
eftersom livstid aldrig funnits som möjlighet just i detta fall.
Jag tror att du blandar ihop begreppen skicklighet och att vara en populär exhibionist,
det ena behöver naturligtvis inte utesluta det andra men frågan är ändå ifall du oavsett
vilken av dessa två alternativ du besitter även borde han lite intuition och sunt förnuft tyvärr är det sistnämda nåt som Fritz totalt verkar sakna.
Vad du tycker om Reimer och hans eventuella agenda får du ta med han genom att citera hans inlägg, det är inget som har med mig eller mina inlägg att göra. Däremot när mannen ändå
är på tal så kan jag väl säga att jag delar Reimers åsikter om Massi och likaså hans syn på målsägarbiträden i svenska domstolar. Nog om detta.
Vad RÅ tycker "privat" om domslutet spelar ingen som helst roll däremot som "chef" för Anna
och Ulrika anser Perklev målet avslutat. Nu blir det alltså otyglade Massi som inte RÅ kan
tämja som får rådda på bäst hon vill. Vad gäller EMF:s poäng i överklagan har vi delade uppfattningar eftersom jag tycker Massis överklagan är ganska poänglös.
Snälla du det är inte privat det är enligt RÅs uttalande. Vad får du allt ifrån? Massi får skrika så mycket hon orkar det tillhör hennes arbete som målsägarbiträde. Hon representerar brottsoffer här i Bodenfallet om du missat det. Jag börjar bli trött på dessa inlägg som handlar om Massi, som helt saknar grund. Det är åsikter som inte hör hemma i en seriösare diskussion, och utanför proffstyckarna, så har Massi full respekt. Och hon skiter nog i några random postare som spyr ut sin galla eftersom hon har ett ansvar att sköta-.
Nej, jag blandar sannerligen inte ihop något utan det handlar om din privata åsikt om Massi, och den sträcker sig inte så långt och är inte heller direkt seriös. Det spelar ingen roll vad du anser för hon har uttalat och överklagat helt efter vad hon anser. Det blir lite tjatigt att höra om henne från dig och bokstavskombinationen eftersom det är totalt avsaknad av fakta och enbart baserat på personligt tyckande.
Massi anser att livstid ska förekomma i första hand ja, och den klockan är snart slagen vad det gäller den här typen av brott. Du kanske borde uppdatera dig för i juli träder ny lag i kraft. Bajonettmordet är en annan dom att läsa och ta till sig hur man värderar straff för mord. För Massi talar om mord inte dråp. Nej, det är erfarna och mycket duktiga Massi som överklagar.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-05-16 kl. 22:19.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-05-16 kl. 22:19.